min teori då?
har en idé om att har du aldrig varit på live innan flash och sen behållt en och samma fw hela tiden kan ej ms se att du bytt fw nån gång och du kanske är safe...en teori jag har och hoppas på för då är jag safe men har ej vågat testa än...ska avvakta o se om nån lösning kommer snart!
jag kommer in på xbox live sidan så jag är väl inte bannad ännu då
Frågan är då: Hitachi eller Samsung ?Det hjälper inte med stealth-patchade spel då jag har en kompis som bara använder sådana men han är bannad ändå. Och det är jag som har bränt spelen till han så det är därför jag vet att de är stealth-patchade. Så teorin bakom att man måste köra stealth-patchat för att klara sig håller inte heller. Det beror på något annat. Annars kan ju inte jag klara mig som har det äldsta firmwaret till LG UTAN stealth klara mig. Jag kan fortfarande connecta till xbox-live utan problem.
Skrivet av "the spe******t":
Sedan kan han ju även ha blivit bannad av Ms första check - alltså förändringar i firmware.Also, keep in mind that Hitachi's can execute code from ram and therefore true stealth will NEVER be available for hitachi, since they could upload any detection routine they'd wish.
(jag spekulerar dock ganska friskt fortfarande)
ingen som har något "bevis" som gör att min teori ej håller?
Min gamla box kanske var flaggad hos ms...för den hade jag bytt fw på....men den skickades till tyskland....
Ok Xbox360 med Chipp har nu blivit bannade med, så chipp är inte säker heller.
http://forums.xbox-scene.com/lofiver...03956-200.html
Frågan om att bannen eventuellt skulle påverka inloggning till http://live.xbox.com/sv-SE/default.aspx vågar jag säga inte stämmer. Det är ju i inget fall som kontot blir bannat, det är ju maskinen. Detta medför att kontot inte blir påverkat och tjänsten att kunna skicka meddelande är opåverkad...
ok..nån som blivit bannad påstod att de inte kunde komma in på sidan och se sin användare, men kanske bara var han då?
Kan varit strul med sidan just då (dvs. en tillfällighet). Be honom testa igen...
Själv drog jag ut min internet sladd en dag innan updaten kom. Jag har en samsung med 5.2FW. Jag har fortfarande inte stoppat in sladden igen, utan väntar och ser hur det hela fortsätter. Bara undrar om jag nu skulle koppla in sladden igen, frågar den då om man vill uppdatera, eller gör den det bara av sig själv?
Den frågar, och om du får frågan så vet du att du inte är bannad.
Är du bannad får du inte frågan alls.
comander4 eve säger
"04:05:56) (c4eva) iXtreme Online fw to come in future, only for new or unbanned boxes, thats all for now
(04:09:40) (c4eva) no details on how its done"
Ok Garyoopa bekräftar genom o säga.
"It is true, but some major points:
#1: Don't ask for ETA - (timeframe)
#2: Forgot about UNBAN - (efuses,encryption) - Just buy another console
#3: Don't ask about features, drive support - It may or may not be the same as before.
And LAST, "Welcome to the new LIVE"
You will all just have to get used to the FACT that M$ WILL and HAVE done changes,
nothing you can do will take you BACK-IN-TIME, enjoy the YEAR of fun you had."
Alltså det kan ta tid så snälla posta inte 100 inlägg där ni säger "jag tror den kommer imorn " osv
så för oss som inte vet om vi är bannade utan drog ur sladden när vi var online sist så finns det hopp.
Grabbarna ger inte upp så lätt!!
Ska man våga bege sig ut på live och ta hem den nya uppdaten , om man nu kommer in på live eller om man blir bannad direkt? Byta till orginal FW eller behålla den som alltid varit där?
Eller ska man vänta en stund till och se vad andra säger. Om någon kommer på vad som orsakar detta.
Om man kommer in på live och den vill ta hem Uppdatering så borde det inte vara någon fara (än).
Robotach:
Jag skulle vänta tills c4ev kommer ut med en ny firmware, eller att annan fakta blir släppt.
illern
robotach ta bort dina trådar på console dom är värdelössaaaa
dom är mördade
dom är så rädda så om dom skiver nått på datan så tror dom att dom blir bannade på datan ochså bara för dom kör ett hack på datan
tur för dom med Mac tänker dom på console
när jag försöker koppla upp mig på live så står det bara ngt med :
Sorry... osv sen kan jag bara välja mellan ok eller test conection.
Det är som att jag inte har nätvekrskabeln inkopplad fast att jag har det!!!
är jag bannad eller??
vad var det det stod när man blev bannad?
det som är mest irriterande av allt är att jag nyss kom hem från spanien efter en 2 veckors semester och visste ingenting om att man kan bli bannad, så när jag kom hem så försökte jag koppla upp mig på live, men då stod det ju som jag skrev ovan
Last edited by dvs_dc; 2007-05-20 at 23:24.
ok men varför kommer det upp fast att allt är inkopplat?
tillfälligt fel på internetet eller?
dvs_dc:
Tyvärr så är det så att du är bannad.
Gå in på test connection, gör en test så får du att allt är ok utom liven.
Gå sedan in på info angående NAT där står det att du är bannad.
Sorry!
/illern
allt e ok utom liven
HAHAHAHA det där lät roligt. Folk är för fega och LATA! Det är enkelt att trycka på några knappar men många är lata eller vill väll inte skriva bara
Mina trådar är så bra så om dom vågar inte skriva något ^^ , så dom gör bort sig hehe
Tur så har en smart person svarat (Pantsi) och det var bra, jag höll på att bli orolig
Huvudsaken det skrivs i något forum i alla fall!
Last edited by Robotach; 2007-05-20 at 23:46.
nä killar det blir en elite box till mig
tror det har med saves att göra...
Ja, det visste vi redan - det finns personer som inte haft sin Xbox360 påslagen alls under 3 månader som nu startat den och varit bannade.
Min egen lilla teori är denna:
I höst-uppdateringen la Ms in en check som letade efter förändringar i firmware när man kopplar upp sig mot Live. De som redan ändrat sin firmware undkommer denna check, men de som först kopplar upp sig med org-firmware och sedan flashar och går ut på Live igen blir flaggade för ban.
I vår-uppdateringen las fler checkar in, typ disc-check som man undkommer om man kör Samsung med senaste firmware (5.3) och stealth-backuper.
(Hitachi har inte full stealth)
Min teori håller givetvis inte eftersom det finns många med Hitachi som inte är bannade och personer med Samsung 5.3 som är bannade.
Det är mycket möjligt att alla med flashad firmware blir bannade förr eller senare - Ms har helt enkelt inte genomfört alla planerade banningar ännu (?)
Vi kan inte göra mycket mer än att spekulera i dagsläget
Ytterligare belägg för att en sk "disc-check" görs:
Ska väl betraktas som rykten än så länge - men iallafallOne more thing: I've heard reports of people calling Live support saying they were banned for no reason. They are then told to play online for a while with some discs and they will "rescan". If this is true, or if it implies that the discs are scanned at certain times remotely, I do not know.
NGN som vet vart man kan förhands boka en elite
den nya firmwaren skulle ju bara vara för nya xboxar...
har du redan varit uppkopplad mot internet med din moddade frmware så verkar det redan kört..
(det finns alltså ingen anledning att vänta.. Microsoft har ju redan flaggat den för Ban)
(Eller så kan man ju vänta något år eller så men det är nog bättre att skaffa en ny 360 för online spel)
Bookmarks