Sida 7 av 18 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 511

Diskussion: Nu har dom börjat banna folk på LIVE'n

  1. #181
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Jag frågade en gång vart de höll hus "classified" sa hon och skrattade.

    Jag misstänker att det inte är Finland de håller hus, jag skulle gissa någonstans i Baltikum.

    Trevlig är de iaf, men fan vad man får vänta länge när de sätter dig på "hold".

    PS: ringde pga en icke fungerande xbl pre-paid kod, längesedan.

  2. #182
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    68
    Respekt
    18
    ja

  3. #183
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    68
    Respekt
    18
    nej ditt live konto har blivit bannat för att du har brutit mot user agrement
    men dom DISKUTERAR inte av princip varför och hur osv men bannat är det.

    sa upp mitt live konto hade månads vis så det inte blir betalat igen om det nu blir det japp så är det


    hej hopp

  4. #184
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Jag tryckte in en 3mån kod igår

    Tror ni man kan sätta kontot på HOLD tills man plockat upp en ny maskin?

  5. #185
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    ok så du fick veta att du blivit bannad medans andra som ringt dit har fått veta att de inte är bannade utan det är fel på live...iof påstår de sig vara oskyldiga.....jävla skit också!

  6. #186
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    och de vill inte förklara varför man blivit bannad...om man påstår att man int ehar en flashad xbox då? skickade ju min på lagning för nån månad sen..kanske är så att ms har skickat en flashad till mig?

  7. #187
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Men det verkar mest vara folk som har flashat sin box som har blivit bannade. Vi som har chipp, hur påverkar detta oss. Har bara hittat info om folk som har bytt FW.

    Någon som kan klargöra detta lite?

  8. #188
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    är det bara folk med spring update som blivit bannade? Jag själv har inte laddat ner den än.

    Om det inte kommer nån lösning snart så blire till och sälja xboxet och göra en high tech uppdatering till datorn.

  9. #189
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    hur vet man om man har en TS m25 eller en m28? fick en från ms nyligen när ja gskickade in min med 3 röda ringar...

  10. #190
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Nisse.pettersso Visa Inlägg
    Men det verkar mest vara folk som har flashat sin box som har blivit bannade. Vi som har chipp, hur påverkar detta oss. Har bara hittat info om folk som har bytt FW.

    Någon som kan klargöra detta lite?
    Svårt att veta om hur det är med chipp i. Antagligen så kan det vara på detta viset att dom tar dom med FW först, sedan med chipp, vet inte vad chipp gör om dom gör mäste samma sak som FW, kan bara vara en tidsfråga!

    Vet inte säkert! bara spekulation

  11. #191
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag kan nu oxå bekräfta att jag har blivit bannad.
    Kör senaste FW Xtreme 2.4 i en Hitachi 59.
    Tankade ner Halo 3 betan igår, spelade, rulade.
    Skulle logga in på live nyss och det gick ej.
    Fick statuskoden Status Code: Z: 8015 - 190D) som betyder: As a result, some consumers that try to login to LIVE who we detect have illegally modified their console will get an error code (Status Code: Z: 8015 - 190D) when trying to connect to the service. These users will not have their account automatically banned from LIVE, but they will no longer be able to access the service from the console they modified.

    Jag kan dock tillägga att jag loggade in på min sons 360 (som oxå har en Hitachi 59:a med Xtreme 2.4) som inte spelade H3 betan, och på hans konsoll funkar LIVE utmärkt, inga prob alls. Så jag tror nog att MS o Bungie har nog lyckats inplantera nåt stycke loggfil i betan som läser av dvd-romens förändringar.

  12. #192
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pick_Salami Visa Inlägg
    Jag kan nu oxå bekräfta att jag har blivit bannad.
    Kör senaste FW Xtreme 2.4 i en Hitachi 59.
    Tankade ner Halo 3 betan igår, spelade, rulade.
    Skulle logga in på live nyss och det gick ej.
    Fick statuskoden Status Code: Z: 8015 - 190D) som betyder: As a result, some consumers that try to login to LIVE who we detect have illegally modified their console will get an error code (Status Code: Z: 8015 - 190D) when trying to connect to the service. These users will not have their account automatically banned from LIVE, but they will no longer be able to access the service from the console they modified.

    Jag kan dock tillägga att jag loggade in på min sons 360 (som oxå har en Hitachi 59:a med Xtreme 2.4) som inte spelade H3 betan, och på hans konsoll funkar LIVE utmärkt, inga prob alls. Så jag tror nog att MS o Bungie har nog lyckats inplantera nåt stycke loggfil i betan som läser av dvd-romens förändringar.
    Jo kan nog vara så, fast vissa har blivit banade än om dom inte har spelat halo 3 betan, kan nog istället vara i spring uppdaten.

  13. #193
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Fruktsoda Visa Inlägg
    De bannar xboxen, ej ditt konto. Så ta hårddisken till en "vanlig xbox" och du kan lira live. Så de slingrar sig även där :P

    För övrigt är jag glad att jag inte har laddat ned den där uppdateringen ännu. Så min xbox är fortfarande live godtjänd
    Ledsen att stampa på din dröm, men det verkar som Microsoft har samlat information sen före vår-uppdateringen.

    http://forums.maxconsole.net/showthr...=61899&page=24

    Första posten på sidan, hej hopp.

    So a friend came over with his MS25 that I patched for him some time last year when xtreme 1.0 was released, and have updated it for him ever since to 3.3, 4.2, and today to 5.3. We plugged his system in after the update and his xbox live account was banned. The strange thing is that he doesn't even have the spring update. So now we know that MS was able to detect the systems before the spring update was ever released.

  14. #194
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Jo kan nog vara så, fast vissa har blivit banade än om dom inte har spelat halo 3 betan, kan nog istället vara i spring uppdaten.
    Jag liveade med vår updaten utan nåra prob. alls.
    De e just efter H3 Betan jag spelade, jag belv bannad.
    Vi kör nu live på lillens 2360 utan prob allt o alla skivor funkar utan prob.
    Blir väl ba att skaffa sig en ny box o behålla denna som reserv tillbehör

  15. #195
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    -----------------------------------------
    www.psxcare.com säger:
    Vi uppdaterar denna tråd
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29950
    allteftersom vi har någon vettig information om detta.
    ...så slipper du läsa 7000 inlägg i denna tråd med lösa skurar av information blandat med allmänt prat...
    -----------------------------------------
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #196
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Verkar som om man haft gammal firmware utan dessa skydd så blir man bannad. MS har samlat in informaration. Jag själv körde med 5.2D nu 5.3D som har dessa skydd funkar kanon än.

    Samma med folket på xbox-scene

  17. #197
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hansi. Om man inte startat sin box sens igår och nu tar bort sin flashning, kommer man klara sig då?
    Boxen kanske inte är bannad då den inte var på under gårdagen men MS kanske bannar boxar som dom då samlat in info om i flera veckors tid, sen spring update tex, då borde det ju inte spela roll om jag tog bort flashningen eller inte, då är den väl bannad ändå?

  18. #198
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Ni som har blivit bannade, är det bara från live-spelande? Funkar marketplacen som den ska? Nedladdning av demos etc.

  19. #199
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    du kommer inte ut på live alls. aldrig någonsin med din maskin.
    du profil är däremot inte bannad.

  20. #200
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hypnosos Visa Inlägg
    Ledsen att stampa på din dröm, men det verkar som Microsoft har samlat information sen före vår-uppdateringen.

    http://forums.maxconsole.net/showthr...=61899&page=24

    Första posten på sidan, hej hopp.
    det är ju nåt knas med det påståendet eftersom man inte kan logga in på live utan dashboard updaten och kontrollera om consollen är bannad..

  21. #201
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    http://www.idg.se/2.1085/1.108266

    står lite info där

  22. #202
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jockebolero Visa Inlägg
    Här e det ju bekräftat att det är i "Springupdate" som gör det.

    Bara hoppas att det kommer en ny FW som löser det, kan ta ett tag men den kommer. Tills dess får man slita ut sladden och lira offline. Bara hoppas att det e löst tills Forza 2 kommer den 8/6

  23. #203
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Funkar Live för nån just nu? Jag kan inte logga in men jag får hller inget medelande om att jag är bannad.

  24. #204
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    du är troligen bannad vi alla e det för är som har loggat in på xbl fy fan det är typ kört om inte dom gör nån ny firmware som kommer klara det här vem vet
    Last edited by devhook; 2007-05-18 at 15:19.

  25. #205
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Det skumma är att jag har ett DualFW och jag har inte loggat in på LIVE med den moddade FWn sedan våruppdateringen.

  26. #206
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    HAHA sug era jävla pirater som inte gör rätt för er! Nu är ni inte så kaxiga längre när eran kära 360 är bannad.

    Gött fortsätt så Microsoft hoppas majoriteten av alla flash svin försvinner!


  27. #207
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av swebarb Visa Inlägg
    HAHA sug era jävla pirater som inte gör rätt för er! Nu är ni inte så kaxiga längre när eran kära 360 är bannad.

    Gött fortsätt så Microsoft hoppas majoriteten av alla flash svin försvinner!

    Ok , gå och lägg dig igen nu!

  28. #208
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av swebarb Visa Inlägg
    HAHA sug era jävla pirater som inte gör rätt för er! Nu är ni inte så kaxiga längre när eran kära 360 är bannad.

    Gött fortsätt så Microsoft hoppas majoriteten av alla flash svin försvinner!

    Varför skriver du på detta forum?

  29. #209
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Steffe Visa Inlägg
    Funkar Live för nån just nu? Jag kan inte logga in men jag får hller inget medelande om att jag är bannad.
    Gå till network settings. Allting går bra fram till xbox live, där det står failed. Gå ner till NAT och läs infon där. Det kommer stå att du är bannad, om du är det vill säga.

  30. #210
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Har inte startat min box på några dagar nu och den är flashad, men om ja inte är uppkopplad mot live (alltså har ingen nätverkskabel i) så klarar man väl sig? Om jag skulle lägga in orginal firmware nu innan man blivit bannad klarar den sig då eller känner den av att jag gjort modifiering? tacksam för svar

Sida 7 av 18 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Läsaren har börjat väsnas med Messiah2
    By Tommy_2Tall in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 10:54
  2. Nu har dom nya boxarna anlänt
    By myztx in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 09:29
  3. "Mellan-sekvenser" i spel har börjat "hacka"..
    By crille30 in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-03-24, 19:45
  4. har ni fått dom där v4orna att funka???
    By L33tCrEw in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-01-30, 23:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •