Sida 8 av 18 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 511

Diskussion: Nu har dom börjat banna folk på LIVE'n

  1. #211
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    jag gissar på nej. 100% nej.
    de har nog loggat ett bra tag.

  2. #212
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    jag gissar på nej. 100% nej.
    de har nog loggat ett bra tag.

    Det tror jag med

    Jag satte i ett orginalspel nyss första spelet på flera dagar .

    Live startade inte.

    Det är väl priset vi fick betala för fria spel på live ett tag 6 månader för min del iallafall.

    Lutar åt en ps3:a istället senare i sommar.

    Vill inte stödja MS mera.

    Man har ju lagt ut en hel del på marketplace oxså men nu ska dom inte få mera pengar.

  3. #213
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SixPac Visa Inlägg
    Verkar som om man haft gammal firmware utan dessa skydd så blir man bannad. MS har samlat in informaration. Jag själv körde med 5.2D nu 5.3D som har dessa skydd funkar kanon än.

    Samma med folket på xbox-scene
    Kör med samma config som dig. MS28 som jag flashade först med 5.2 och nu med 5.3 innan spring update. Spelade Halo 3 betan med backup-crackdown tills 1 igår, har inte vågat starta boxen idag, men då verkar det ju lungt? Du har kört nu i eftermiddag?

  4. #214
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Dom kan ta sitt live och köra upp den i sinna jävla analoga utgångar på xbox jäveln!
    Jag har ej blivit bannad än men blir man det fast man inte kör online? Eller måste man börja spela live för att man ska bli bannad?

  5. #215
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    jag har inte blivit bannad än i alla fall flasha min hitachi 47d för 5-6 månader sen har int brytt mig om att uppdater dock har ja bara kört orginal spel som ja köpt aldrig backup spel har startat om den flera gånger spelat ett par olika spel i ett par timmar men som sagt va det kan ju hända att jag blir bannad längre fram

  6. #216
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av masa69 Visa Inlägg
    Lutar åt en ps3:a istället senare i sommar.
    Mjo, samma här... har de lyckats knäcka PS3:ans skydd ännu? Har det kommit något chipp för den? Är Sony lika petiga med sånt här?

  7. #217
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Många verkar sura. Men faktum är att ni får skylla er själva.
    Ni visste om riskerna som fanns angående att spela online med flashad firmware.
    Ni borde istället vara glada att ni har kunnat lira så länge online som ni gjort.

    Och era nerladdade arkadspel osv har inte gått förlorade. Det är bara er konsol som är bannad, inte ert live-konto. Flytta bara hårddisken till en annan konsol som inte är moddad så är allt lugnt.

  8. #218
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Folk är roliga.
    Köpa en PS3 av anledningen att MS försöker sätta stopp för piratkopierare.
    Tror ni Sony skulle ha agerat annorlunda om de var MS i det här fallet? Knappast. Dyker det upp en lösning framöver för att köra kopierade spel på PS3:an så kan ni räkna med att Sony kommer göra allt de kan för att få stopp på det.

    Sen kan man ju köpa en PS3:a ändå, för att det är en trevlig spelmaskin....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #219
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Klart man inte är arg ,
    Man var ju medveten om risken

    Men lite sur blir man ju fast man visste ju detta skulle ske.

  10. #220
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    sverige
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Titta mitt inlägg här. http://forum.psxcare.com/support/sho...t=27902&page=3

    Kan detta vara nått?

  11. #221
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    En fråga

    Jag har inte kört någon spel på Live och är inte bannad, är det för att jag inte kört live ?

    Har flashat boxen efter innan spring update.

    /esko

  12. #222
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    sthlm
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Folk är roliga.
    Köpa en PS3 av anledningen att MS försöker sätta stopp för piratkopierare.
    Tror ni Sony skulle ha agerat annorlunda om de var MS i det här fallet? Knappast. Dyker det upp en lösning framöver för att köra kopierade spel på PS3:an så kan ni räkna med att Sony kommer göra allt de kan för att få stopp på det.

    Sen kan man ju köpa en PS3:a ändå, för att det är en trevlig spelmaskin....
    Folk verkar ha glömt bort Sony BMG's mysiga lilla copyprotection som var ett rootkit som installerades på datorn i smyg när man satte in skivan. De fick äta en HEL DEL skit pga det, så Sony är garanterat lika hård om inte hårdare på den fronten. Sony står lixom i front av piratjakten överhuvudtaget.
    Vi kan t.om köra MS operativsystem gratis/pirat, officepaketet etc. Vi är pirater, och vi får nog ta konsekvenserna, även om det är skit, tråkigt och bajs. För det är det verkligen !

    MS förlorar pengar pga:
    1: Många som har flashade boxar säger upp sina konton, och kanske byter till annan konsol.
    2: Folk kommer inte köpa boxar när de vet om detta, och kanske välja andra konsoler eftersom 360 spelen inte går att pirata så lätt längre.

    MS vinner pengar pga:
    1: De får royalties får alla originalspel sålda. Det är därför de säljer boxen i sig så billigt.
    Vine, Vi, Fue

  13. #223
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Folk är roliga.
    Köpa en PS3 av anledningen att MS försöker sätta stopp för piratkopierare.
    Tror ni Sony skulle ha agerat annorlunda om de var MS i det här fallet? Knappast. Dyker det upp en lösning framöver för att köra kopierade spel på PS3:an så kan ni räkna med att Sony kommer göra allt de kan för att få stopp på det.

    Sen kan man ju köpa en PS3:a ändå, för att det är en trevlig spelmaskin....
    jag håller med, jag tänker då skaffa en PS3 , inte för att man hatar M$ utan för att jag vill ha hällst alla consoler, det är saker som är värda att ha!
    Vet inte än om man blivit bannad men hoppas inte det. fast det spelar ingen roll just nu. Har man råd så skaffar då jag PS3 och Wii, fast få se här i sommar hur kassan blir :/
    Last edited by Robotach; 2007-05-18 at 19:08.

  14. #224
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rille111 Visa Inlägg
    Folk verkar ha glömt bort Sony BMG's mysiga lilla copyprotection som var ett rootkit som installerades på datorn i smyg när man satte in skivan. De fick äta en HEL DEL skit pga det, så Sony är garanterat lika hård om inte hårdare på den fronten. Sony står lixom i front av piratjakten överhuvudtaget.
    Vi kan t.om köra MS operativsystem gratis/pirat, officepaketet etc. Vi är pirater, och vi får nog ta konsekvenserna, även om det är skit, tråkigt och bajs. För det är det verkligen !

    MS förlorar pengar pga:
    1: Många som har flashade boxar säger upp sina konton, och kanske byter till annan konsol.
    2: Folk kommer inte köpa boxar när de vet om detta, och kanske välja andra konsoler eftersom 360 spelen inte går att pirata så lätt längre.

    MS vinner pengar pga:
    1: De får royalties får alla originalspel sålda. Det är därför de säljer boxen i sig så billigt.


    vafan dillar du om igentligen? det är ju precis lika lätt att spela piratspel som innan, enda skillnaden är att jag inte kan lira med dom online. jag tänker knappast börja köpa alla spel nu bara för att ajg blivit bannad, det är ju bara å köra xbconnect som man gjorde på xbox1 tiden.
    Man kan tycka att det är lite korkat från ms sida att göra detta då det faktiskt även har lyckats krama ur piraterna 70kr/mån nu stryper dom ju även denna tillgång.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  15. #225
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    erikzon: Jag kör nu oxå. funkar kanon

    OBS: än så länge

    Edit: inte bannad än heller. hummz
    Asså fan va skumt vissa blir bannad andra inte.

    Måste fråga andra som är bannad. Har ni kört tidigare firmware än 5.2 eller vadå ?
    Hitatchi drivar kan jag fatta att folk blir bannad dock men med sammy.

    Edit2: Jag kör även med Crackdown.USA.XBOX360-RANT som inte har stealth patch som orginal. Är inte bannad än kan någon förklara ?
    Last edited by SixPac; 2007-05-18 at 22:39.

  16. #226
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    FW 5.3 är bannad

    Hej!
    Har firmware 5.3 a och är bannad tyvärr

  17. #227
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    illern_64: vad körde du tidigare med då ?

  18. #228
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Undrar om det inte e så att jag blev bannad pga att jag körde i den Ej Stealth Patchade DNL versionen av Crackdown av misstag i boxen och sedan kände uppgraderingen av den eller uppgraderingen på H3 betan.

    Skit samma, bara att köpa en ny o behålla denna som reservdelsmaskin.
    Iaf så ringde jag in till supporten idag o frågade varför jag blev bannad.
    Jag sa att min maskin ej va modifierat på nåt sätt o jag körde originalspel.
    Jag mena jag fick den utbytt så nån annan dåre kunde ha flaxat me den innan som inte ni visste om.
    Då sa madamen att jag har brytit mot avtalet i MS Live avtal.
    Då sa jag: jag vet vad avtalet handlar om, varför blev jag bannad?
    Då säger hon att jag har kränkt nån/nåt avtal.
    Hmm... ok men jag köper inte det svaret sa jag,som kund har jag rätt o veta varför jag blev avstängd så jag uppgav henne felkoden jag fick när jag skulle
    koppla upp mot live.
    Då sa hon att jag bröt ett avtal/kränkt nån hon kan inte ge nåt svar på varför.
    Då sa jag att jag vill bli kopplad till närmaste chef som kan svara mig.
    Då sa hon fortfarande envist att jag inte kommer få nåt svar på det.
    Jag sa till henne att om jag nu har kränkt nån genom att trakassera eller fälla olämpliga kommentarer i live chaten o jag fick dålig feedback o blev avstäng pga detta. Hur kan de då kontrollera att folk inte lämnar dålig feedback på nån bara för att jävlas om man nu spelar bättre än andra, genom att påstå med dålig feedback att man har fuskat eller trakkat nån.
    Det kunde hon givetvis inte heller svara på

    P.S: Jag sa även att jag kunde skicka in boxen för undersökning ifall de nu inte tror på kunden.
    Detta gav hon inte heller nåt svarpå eller ja, hon kunde inte svara på det
    Last edited by Pick_Salami; 2007-05-18 at 22:52.

  19. #229
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pick_Salami Visa Inlägg
    Undrar om det inte e så att jag blev bannad pga att jag körde i den Ej Stealth Patchade DNL versionen av Crackdown av misstag i boxen och sedan kände uppgraderingen av den eller uppgraderingen på H3 betan.

    Skit samma, bara att köpa en ny o behålla denna som reservdelsmaskin.
    Iaf så ringde jag in till supporten idag o frågade varför jag blev bannad.
    Jag sa att min maskin ej va modifierat på nåt sätt o jag körde originalspel.
    Jag mena jag fick den utbytt så nån annan dåre kunde ha flaxat me den innan som inte ni visste om.
    Då sa madamen att jag har brytit mot avtalet i MS Live avtal.
    Då sa jag: jag vet vad avtalet handlar om, varför blev jag bannad?
    Då säger hon att jag har kränkt nån/nåt avtal.
    Hmm... ok men jag köper inte det svaret sa jag,som kund har jag rätt o veta varför jag blev avstängd så jag uppgav henne felkoden jag fick när jag skulle
    koppla upp mot live.
    Då sa hon att jag bröt ett avtal/kränkt nån hon kan inte ge nåt svar på varför.
    Då sa jag att jag vill bli kopplad till närmaste chef som kan svara mig.
    Då sa hon fortfarande envist att jag inte kommer få nåt svar på det.
    Jag sa till henne att om jag nu har kränkt nån genom att trakassera eller fälla olämpliga kommentarer i live chaten o jag fick dålig feedback o blev avstäng pga detta. Hur kan de då kontrollera att folk inte lämnar dålig feedback på nån bara för att jävlas om man nu spelar bättre än andra, genom att påstå med dålig feedback att man har fuskat eller trakkat nån.
    Det kunde hon givetvis inte heller svara på

    P.S: Jag sa även att jag kunde skicka in boxen för undersökning ifall de nu inte tror på kunden.
    Detta gav hon inte heller nåt svarpå eller ja, hon kunde inte svara på det
    hehe! Suport är sällan bra, dom vet oftast intä själv vad dom pratar om, och svar får man ummm... aldrig. jag tror att M$ kommer att medela så småningom vad som har hänt och vilka som är bannade och varför. I alla fall så ska dom det annars så bryter dom lite små lagar ... igen.

    Om dom var lite smartare så skulle dom kunna göra som en till sa och tycker samma, att istället för att bara banna så kan dom ge en varning att om dom inte bytte till orginal så blir det konvikveter. och på så sätt behålla en massa kunder och istället förlora pengar så kan dom både vara goda världar åt sina trogna köpare och tjäna pengar på samma gång, dom förlorar mycket på detta som har hänt.... Idiotiskt tängt av dom.

    Är nog inte så himmla svårt att ändra om dom tänker efter. Man kan ju hoppas för dom som har råkat ut för detta att M$ tänker om!

  20. #230
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    loggade precis in på LIVE och är _INTE_ bannad ska ändå inte spela över live på ett tag. känns lite bra kunde komma åt allt, market place och inloggningen gick fort som vanligt

  21. #231
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    loggade precis in på LIVE och är _INTE_ bannad ska ändå inte spela över live på ett tag. känns lite bra kunde komma åt allt, market place och inloggningen gick fort som vanligt
    Det var roligt att höra, att det är några som fortfarande är i säkerhet!

  22. #232
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    men det kan inte vara lagligt att hindra folk från att använda en tjänst de betalat för utan att ge ett skäl om vi påstår att vi inte har trixat med vår box så måste de bevisa att vi har gjort det inte svara att vi inte svara på något...så jävla dålig stil....hoppas nån amerikan stämmer skiten ur MS

  23. #233
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Sixpac: Jag körde 5.2a innan. Uppdaterade till 5.3a innan spring update gjordes.

  24. #234
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    robotach dom på console är fortfarrande så jävla tysta

  25. #235
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    men det kan inte vara lagligt att hindra folk från att använda en tjänst de betalat för utan att ge ett skäl om vi påstår att vi inte har trixat med vår box så måste de bevisa att vi har gjort det inte svara att vi inte svara på något...så jävla dålig stil....hoppas nån amerikan stämmer skiten ur MS
    ja jag hoppas nån stämmer microsoft i usa kan man typ stämma vad som helst typ om man klipper sig hos nån frysör så tycker man inte ser bra utt kan man stämma på miljader på det

  26. #236
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av devhook Visa Inlägg
    robotach dom på console är fortfarrande så jävla tysta
    hehe du har så rätt i det

  27. #237
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    vet då inte varför

  28. #238
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    skummmt

  29. #239
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Har du haft någe problem med din xbox devhook?

  30. #240
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pick_Salami Visa Inlägg
    Undrar om det inte e så att jag blev bannad pga att jag körde i den Ej Stealth Patchade DNL versionen av Crackdown av misstag i boxen och sedan kände uppgraderingen av den eller uppgraderingen på H3 betan.

    Skit samma, bara att köpa en ny o behålla denna som reservdelsmaskin.
    Iaf så ringde jag in till supporten idag o frågade varför jag blev bannad.
    Jag sa att min maskin ej va modifierat på nåt sätt o jag körde originalspel.
    Jag mena jag fick den utbytt så nån annan dåre kunde ha flaxat me den innan som inte ni visste om.
    Då sa madamen att jag har brytit mot avtalet i MS Live avtal.
    Då sa jag: jag vet vad avtalet handlar om, varför blev jag bannad?
    Då säger hon att jag har kränkt nån/nåt avtal.
    Hmm... ok men jag köper inte det svaret sa jag,som kund har jag rätt o veta varför jag blev avstängd så jag uppgav henne felkoden jag fick när jag skulle
    koppla upp mot live.
    Då sa hon att jag bröt ett avtal/kränkt nån hon kan inte ge nåt svar på varför.
    Då sa jag att jag vill bli kopplad till närmaste chef som kan svara mig.
    Då sa hon fortfarande envist att jag inte kommer få nåt svar på det.
    Jag sa till henne att om jag nu har kränkt nån genom att trakassera eller fälla olämpliga kommentarer i live chaten o jag fick dålig feedback o blev avstäng pga detta. Hur kan de då kontrollera att folk inte lämnar dålig feedback på nån bara för att jävlas om man nu spelar bättre än andra, genom att påstå med dålig feedback att man har fuskat eller trakkat nån.
    Det kunde hon givetvis inte heller svara på

    P.S: Jag sa även att jag kunde skicka in boxen för undersökning ifall de nu inte tror på kunden.
    Detta gav hon inte heller nåt svarpå eller ja, hon kunde inte svara på det
    Som avslutning på samtalet sa jag att jag skulle dra de inför EU domstol, hon blev lite häpen jag sa att jag inte skulle ge mig för nåt svar skall jag ju ha, för säger hon att jag blev bannad eftersom jag kränkt nån eller nåt i avtalet så kan ju hur många som helst bli bannade pga falsk feedback de har fått pga påstådda kränknigar lr fusk, så det svaret köper jag inte, jag e kund, jag köpte en service och tjänst som inte funkar då skall jag ha tydligt svar varför det inte funkar och på vilka grunder jag inte kan utnyttja tjänsten längre. Hon sa iaf att mitt konto inte var bannad utan bara själva boxen, men om man nu ska kunna klona en mac adress så... jag ska iaf börja me att reseta hela hd:n. o kolla in några saker sedan skickar jag iväg den till Tyskischlandet, det enda som kan hända e att få samma box tebax

Sida 8 av 18 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Läsaren har börjat väsnas med Messiah2
    By Tommy_2Tall in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 10:54
  2. Nu har dom nya boxarna anlänt
    By myztx in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 09:29
  3. "Mellan-sekvenser" i spel har börjat "hacka"..
    By crille30 in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-03-24, 19:45
  4. har ni fått dom där v4orna att funka???
    By L33tCrEw in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-01-30, 23:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •