Sida 12 av 18 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista
Visar resultat 331 till 360 av 511

Diskussion: Nu har dom börjat banna folk på LIVE'n

  1. #331
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Linköping
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Håller med dig fullt ut JayC.

    Jag är inte bannad själv....än.

    Om jag blir bannad så blir jag lite ledsen i ögat. Men jag vet att jag gjort något som man inte får göra och får stå mitt kast.

    Det blir offline spel med backuper på min bannade box, och dom spel jag vill köra online dom går jag och köper + en ny 360. Svårare än så är det inte.
    Last edited by blau; 2007-05-20 at 10:11.

  2. #332
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    har någon testat detta än eller har Hansi hunnit och titta på det. ??

    1: Samsung DVD läsare med XTREME 5.3
    2: Backupper MED MEDIA STEALTH sektorerna inlagda

    Om den xboxen blir bannad så är det "tillbaka till ruta 1" för de som hackar firmwares.

  3. #333
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av blau Visa Inlägg
    Håller med dig fullt ut JayC.

    Jag är inte bannad själv....än.

    Om jag blir bannad så blir jag lite ledsen i ögat. Men jag vet att jag gjort något som man inte får göra och får stå mitt kast.

    Det blir offline spel med backuper på min bannade box, och dom spel jag vill köra online dom går jag och köper + en ny 360. Svårare än så är det inte.
    Vissa har ju tur, så skumt att vissa är bannade och vissa inte osv, svårt och se mönstret i det där alltså.

    Ja det blir samma för mig, blir nog en Elite till att spela "på riktigt" och offline på den gamla.

  4. #334
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    På ett sätt och vis är ms rätt shyssta ändå.

    Dom kunde ju lika gärna bannad livekontot oxså.

    Då hade det inte räckt att köpa ny box utan då även nytt live konto.D.v.s ny friendlist igen o allt annat.

    Jag ska skaffa mig en ny box inom en snar framtid för jag gillar att lira med kompisar.

    Sen köpte jag allt ändå dom flesta spelen jag lirade på live men inte alla.

    Så banningarna får vi nog allt skylla på oss själva trots allt.
    Sen är det givetvis synd om dom som inte hade flashade boxar och har blivit bannade, men för dom kommer det säkert en lösning.

  5. #335
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Masa69: Där sa du något, jag visste att dem skulle börja banna förr eller senare, men jag var mest orolig ifall dem skulle spärra gamertagen eller bara boxen, hade varit bra surt om de spärrat gamertagen, bryr mig inte så mycket om gamerscore men +20000 skulle ändå vara lite småtråkigt att bli av med

  6. #336
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Kan man köra liven på den gammla xboxen istället. Sen köpa en ny 360 o flytta över liven dit eller måste man ha två live konton ?

  7. #337
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    du är bäst

  8. #338
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Man måste väl kunna köra samma gamertag på sin offlinelåda och onlinelåda eller, någon som vet det?

  9. #339
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Linköping
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av JayC Visa Inlägg
    Man måste väl kunna köra samma gamertag på sin offlinelåda och onlinelåda eller, någon som vet det?
    Jepp det kan man....

    Jag har 2st 360 och flyttar min gamertag imellan dom 2 konsollerna.
    Det kan man göra med antingen ett minneskort eller hårddisk.

    Du kan dock inte ha din gamertag på 2 konsoller samtidigt

  10. #340
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Ofan, så om man har sin gt sparad på minneskortet och flyttar det till en annan maskin så vips kan man logga in med den?

    Då bör det vara ganska enkelt mao att fortsätta handla på marketplace, bara ta med minneskortet till en polare

  11. #341
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Linköping
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av JayC Visa Inlägg
    Ofan, så om man har sin gt sparad på minneskortet och flyttar det till en annan maskin så vips kan man logga in med den?

    Då bör det vara ganska enkelt mao att fortsätta handla på marketplace, bara ta med minneskortet till en polare
    Jepp...så simpelt är det. Jag har min GT sparat på minneskort och flyttar mellan mina konsoller och tar med till polare....det funkar kanon

  12. #342
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    har någon testat detta än eller har Hansi hunnit och titta på det. ??

    1: Samsung DVD läsare med XTREME 5.3
    2: Backupper MED MEDIA STEALTH sektorerna inlagda

    Om den xboxen blir bannad så är det "tillbaka till ruta 1" för de som hackar firmwares.
    Ms har ju uppenbarligen bevakat beteende under typ 6 månader och de som är bannade kan vara sådana som tidigare kört "icke 100% säkra" firmware och icke-stealthade spel.

    Packar man upp en helt ny Xbox 360 ur lådan med Samsung läsare och moddar med Xtreme 5.3 samt enbart spelar stealthade spel skulle jag gissa att man är väldigt säker från att bli bannad från Live.

    Det betyder dock inte att man klarar sig om man uppgraderar en äldre Xbox 360 till 5.3 eftersom boxen redan kan vara "flaggad" och kan bli bannad vid ett senare tillfälle.

    Banningen verkar inte ha med spring-update eller Halo3 betan att göra överhuvudtaget (?)

    Obs: detta är mina egna spekulationer.

  13. #343
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Linköping
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    Ms har ju uppenbarligen bevakat beteende under typ 6 månader och de som är bannade kan vara sådana som tidigare kört "icke 100% säkra" firmware och icke-stealthade spel.

    Packar man upp en helt ny Xbox 360 ur lådan med Samsung läsare och moddar med Xtreme 5.3 samt enbart spelar stealthade spel skulle jag gissa att man är väldigt säker från att bli bannad från Live.

    Det betyder dock inte att man klarar sig om man uppgraderar en äldre Xbox 360 till 5.3 eftersom boxen redan kan vara "flaggad" och kan bli bannad vid ett senare tillfälle.

    Banningen verkar inte ha med spring-update eller Halo3 betan att göra överhuvudtaget (?)

    Obs: detta är mina egna spekulationer.
    Läs och tolka det här....
    "- Det stämmer att vi i vår spring update av Xbox Live byggt in nya funktioner för verifiering. I fallet Halo 3 multiplayer-beta krävs att du har köpt spelet Crackdown och det fungerar i sin tur som en hårdvarunyckel för att både ladda ned och spela spelet. Om du har en modifierad mjukvara i din dvd-läsare kan det påverka, säger Niklas Lindén, som är svensk produktchef för Xbox Live."

    Detta är taget från....
    http://www.idg.se/2.1085/1.108266

  14. #344
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    68
    Respekt
    18
    blau

    ja då vet jag jag HAR KÖPT mitt crackdown men torskade dock har man inte varit så smart o kolla så alla spel man tankat ner har varit SS patchade har IOFS alla kvar på datorn så det borde vara snabbt kollat

    Funderar på o lägga ut eländet på ******* som SINGLE player maskin
    med 50 spel ...tror ni nån nappar ?

  15. #345
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Jo, fast uttalanden från svenska representanter för Ms ger jag inte mycket för.

    Det kan lika gärna vara rent Bs för att försöka förvilla folk.

    Många av de som är bannade har varken spring-update eller Crackdown/Halo3.

    Det verkar snarare som de la tidpunkten för att banna boxar samtidigt som Halo3 betan avsiktligt.

    Men visst, det kan finnas ytterligare checkar inbyggda i Halo3 som upptäcker fler personer med flashad firmware som bannas vid ett senare tillfälle.

  16. #346
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag har ändrat mjukvaran på min 360 så tekniskt och avtalsmässigt har jag inte brutit avtalet.

    Jag la till en funktion via mjukvara vilket är fullt tilllåtet enligt avtalet, annars skulle till exempel extra codecs också räknas som modifikationer.
    Där har ni något att ta i ni som är intresserade av att göra en rättssak av det.
    Det är och kommer nog alltid att vara tillåtet att lägga till mjukvara på sin 360 , annars skulle det bli svårt att använda den.
    Var mjukvaran sedan lagras är irrelevant i laga mening.

    Är inte bannad samsung ms28 backuper som körs är viva piniata blazing angels.
    Tror förövrigt att det är just dessa stealth patcher som microsoft detecterar.

  17. #347
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Bakerman1972 Visa Inlägg
    blau

    ja då vet jag jag HAR KÖPT mitt crackdown men torskade dock har man inte varit så smart o kolla så alla spel man tankat ner har varit SS patchade har IOFS alla kvar på datorn så det borde vara snabbt kollat

    Funderar på o lägga ut eländet på ******* som SINGLE player maskin
    med 50 spel ...tror ni nån nappar ?
    Tja skulle nog inte nämna dom där 50 spelen (om dom inte är orginal). förbjudet att sälja copade spel. men boxen kan du nog he ut och kanske få sålt.

  18. #348
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bakerman1972 Visa Inlägg
    blau

    ja då vet jag jag HAR KÖPT mitt crackdown men torskade dock har man inte varit så smart o kolla så alla spel man tankat ner har varit SS patchade har IOFS alla kvar på datorn så det borde vara snabbt kollat

    Funderar på o lägga ut eländet på ******* som SINGLE player maskin
    med 50 spel ...tror ni nån nappar ?

    Garanterat, men hur skriver du i annonsen, man måste ju skriva att allt är orginal, och skriver man 50spel (orginal) och det inte är det kan ja ge mig fan på att det KAN bli problem...

  19. #349
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    man får inte sälja 50 koppade spel på t.ex. t r a d e r a. Då kan köparen senare anmäla dig för piratkoppiering, + håller mer i rätten eftersom man sålt dem.
    Bättre att hitta en polare eller någon man känner att köpa maskinen tillsammans med spelen lite billigare.
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  20. #350
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    (04:05:56) (c4eva) iXtreme Online fw to come in future, only for new/unbanned boxes, thats all for now
    (04:09:40) (c4eva) no details on how its done
    ...

  21. #351
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Raymond Visa Inlägg
    man får inte sälja 50 koppade spel på t.ex. t r a d e r a. Då kan köparen senare anmäla dig för piratkoppiering, + håller mer i rätten eftersom man sålt dem.
    Bättre att hitta en polare eller någon man känner att köpa maskinen tillsammans med spelen lite billigare.
    Precis, det var det jag misstänkte, men om man inte skriver det i annonsen men erbjuder lite spel när man väl har köparen hemma då?


  22. #352
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av JayC Visa Inlägg
    Garanterat, men hur skriver du i annonsen, man måste ju skriva att allt är orginal, och skriver man 50spel (orginal) och det inte är det kan ja ge mig fan på att det KAN bli problem...
    Man skulle ju kunna skriva : Original backup spel

  23. #353
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    amen suck, gick inte att länka, men var iaf en annons på blåket där någon skrev att det medföljde 18st DVD-DL skivor med något på, och det verkade ju funka.

  24. #354
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Ska bli intressant och se om det kommer något svar på hur dem sett att folk moddat sina boxar, finns ju tydligen folk som moddat men aldrig kört backups men ändå blivit bannade.

    Visst finns det folk som blivit bannade utan att ha spelat H3betan?

  25. #355
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Har det första LG-firmware som kom och jag har inte blivit bannad trots att alla mina backuper inte har varit stealth-patchade osv. Har dock inte lagt in våruppdateringen än och den frågar fortfarande ifall jag vill uppdatera min box. Men jag bryr mig inte direkt om det hittils utan jag får spela på min PS2 så länge tills det kommer en firmwareuppdatering till LG. Hade "oturen" att få en LG istället för en Samsung i min, men den fungerar fortfarande. Men någon logik i denna soppan hittar jag inte utan de som blivit bannade har väl spelat något spel annat än Halo 3 och så har de blivit bannade eller något. Men svaret får vi snart....

  26. #356
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av JayC Visa Inlägg
    Ska bli intressant och se om det kommer något svar på hur dem sett att folk moddat sina boxar, finns ju tydligen folk som moddat men aldrig kört backups men ändå blivit bannade.

    Visst finns det folk som blivit bannade utan att ha spelat H3betan?
    Tycker det verkar klarna lite för varje minut som går

    En sorts check infördes tidigare av Ms - antagligen tittade de efter förändringar i firmware när man kopplade upp sig på Live.

    En person som inte haft igång sin xbox på över 3 månader var bannad.

    I spring-update verkar en disc-check lagts till:

    Can you elaborate on this please?

    Are you saying you went online with a patched game, played x amount of time, everything was great. Then you ejected that game, put in a non-patched game, started/tried to play and were then banned?

    Cal

    exactly that
    Man klarar sig alltså med stealth-patchade spel (på samsung-drive)
    Last edited by Kiwimannen; 2007-05-20 at 14:44.

  27. #357
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    intressant...undrar hu rlångt tillbaka man var tvungen köra stealth patchade spel....detta gäller bara när man har spelat online eller gäller det också vi offline spelande att spelen måste ha varit stealth patchade?

  28. #358
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Iaf så:
    6,6 Återbetalningspolicy. Inga avgifter återbetalas om inget annat uttryckligen anges eller krävs enligt lag. Om du registrerat dig för en årlig Tjänst och betalade årsavgiften med Betalningsmetoden, kan vi komma att återbetala hela årsavgiften om du säger upp Tjänsten inom de första 60 dagarna. Mer information om återbetalningar finns på http://www.xbox.com/live/accounts/default.htm.

  29. #359
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    ni som är bannade...kan ni gå in på:http://live.xbox.com/sv-SE/default.aspx och se er profil och se vilka vänner som är online, skicka meddelanden och sånt? Det går va?

  30. #360
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Det hjälper inte med stealth-patchade spel då jag har en kompis som bara använder sådana men han är bannad ändå. Och det är jag som har bränt spelen till han så det är därför jag vet att de är stealth-patchade. Så teorin bakom att man måste köra stealth-patchat för att klara sig håller inte heller. Det beror på något annat. Annars kan ju inte jag klara mig som har det äldsta firmwaret till LG UTAN stealth klara mig. Jag kan fortfarande connecta till xbox-live utan problem.

Sida 12 av 18 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Läsaren har börjat väsnas med Messiah2
    By Tommy_2Tall in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 10:54
  2. Nu har dom nya boxarna anlänt
    By myztx in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 09:29
  3. "Mellan-sekvenser" i spel har börjat "hacka"..
    By crille30 in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-03-24, 19:45
  4. har ni fått dom där v4orna att funka???
    By L33tCrEw in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-01-30, 23:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •