Sida 17 av 18 FörstaFörsta ... 715161718 SistaSista
Visar resultat 481 till 510 av 511

Diskussion: Nu har dom börjat banna folk på LIVE'n

  1. #481
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    30
    Respekt
    18
    Ber om ursäkt för off-topic:en.

    Dock inte p.g.a. ditt uselt forumlerade taktlösa inlägg, Postal

  2. #482
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    68
    Respekt
    18
    Om man nu gör så här då BLIR MAN BANNAD DÅ?

    köper en core SOM INTE ÄR FLASHAD flyttar hd med save o KÖPTA marketplace spel spelar på den flyttar HD mellan bannad box o NYINKÖPT BLIR MAN BANNAD DÅ ?

    vill ju lira LIVE

  3. #483
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    har ställt den frågan i typ 3 trådar i snart en vecka och inte ett enda svar....har spelat forza2 på min bannade och spelar ucl på min obannade och flyttar hårddisken mellan de. Går bra än men ingen på psxcare forumet verkar ha nån aning....

  4. #484
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Jag är också väldigt nyfiken på detta. men som sagt ingen verkar ju veta =S
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  5. #485
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Har just köpt en ny och flyttat hdn med alla saves och har inte blivit bannad

  6. #486
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Jag har också köpt en ny, fick en ms28 =D
    väntar dock med att röra den tills iExtreme komma, spelar ingen roll hur många boxar jag kommer att få köpa, jag SKA spela online med backupper.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  7. #487
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    61
    Respekt
    20
    Jag väntar tills det kommer ett firmware/chip som är 100% säkert innan jag spelar live. Inte för att jag spelar på live :P.

  8. #488
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    från Garyoopa

    "As for the "iXtreme", the TS drive version is under going private beta testing, and is looking good,
    and the Hitachi drive is being finished up, and I trying to get the flashing finished for the Hitachi
    and BenQ drives, and "c4eva" is helping out finishing the Hitachi now with others, and then the
    BenQ drive is next, which is very much like the TS drive, so that will not take long."

  9. #489
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    NU FINNS FW TILL SAMSUNG!!!!!!!!!!!!

    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...FZEvGjDauG.php

  10. #490
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    68
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bakerman1972 Visa Inlägg
    Om man nu gör så här då BLIR MAN BANNAD DÅ?

    köper en core SOM INTE ÄR FLASHAD flyttar hd med save o KÖPTA marketplace spel spelar på den flyttar HD mellan bannad box o NYINKÖPT BLIR MAN BANNAD DÅ ?

    vill ju lira LIVE

    Blir min core bannad?


    om jag spelar brända spel på min bannade flashade jag flyttar HD till core som INTE är flashad o spelar orignal spel där o lirar live spel?


    tänkte ha kvar samma in loggnings o nick som förut....


    please svara

  11. #491
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    jag ha rgjort så i över en vecka...spelar forza på min bannade och spelar orginal UCL på min obannade.....så för mig funkar det än så länge iaf.

  12. #492
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Ursäkta om det redan är besvarat men jag sneglade igenom de 17 sidorna lite snabbt.

    Exakt vad är det som blir bannat när boxen är bannad? Är det bara bannat så man inte längre kan lira spel online eller gäller det även om ex MS skulle släppa någon bugfix etc?

    Läste ju på IDG att Sony släppts en uppdatering till PS3 som ger 1080p i film etc. Tänkte om det ev kommer liknande uppdateringar (fast för andra saker) till 360:n om dom också blir spärrade vid livebanning?

  13. #493
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ursäkta om det redan är besvarat men jag sneglade igenom de 17 sidorna lite snabbt.

    Exakt vad är det som blir bannat när boxen är bannad? Är det bara bannat så man inte längre kan lira spel online eller gäller det även om ex MS skulle släppa någon bugfix etc?

    Läste ju på IDG att Sony släppts en uppdatering till PS3 som ger 1080p i film etc. Tänkte om det ev kommer liknande uppdateringar (fast för andra saker) till 360:n om dom också blir spärrade vid livebanning?
    När du blir bannad så funkar inte xbox live du kan inte spela online eller tanka från marketplace, chatta, mm och inte få uppdateringar via xbox live.

    MEN eftersom dom nya Spelen som kommer måste ha senaste updateringen för att fungera så kommer box uppdateringen följa me på skivorna till dom spel som behöver den.

  14. #494
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    När du blir bannad så funkar inte xbox live du kan inte spela online eller tanka från marketplace, chatta, mm och inte få uppdateringar via xbox live.

    MEN eftersom dom nya Spelen som kommer måste ha senaste updateringen för att fungera så kommer box uppdateringen följa me på skivorna till dom spel som behöver den.
    Tack! Det var väl egentligen det jag ville ha bekräftat.

  15. #495
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Är det osäkert att flasha sin spelare genom att ej använda connectivity kittet dvs köra xboxens strömförsörjning.

    Läste om att felmedelanden lagras och kan det bli problem eller kan MS ej läsa av dessa felmedelanden

  16. #496
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Cocaine Visa Inlägg
    Är det osäkert att flasha sin spelare genom att ej använda connectivity kittet dvs köra xboxens strömförsörjning.

    Läste om att felmedelanden lagras och kan det bli problem eller kan MS ej läsa av dessa felmedelanden
    Det är bara skitsnack, MS kan inte stänga av dig på så lösa grunder. Att man t ex kopplar ur satakabeln fast har maskinen igång betyder inte per automatik att du flashar den så en sådan anledning till att bli avstängd finns inte.

    MS har helt enkelt hittat en metod där man med stark bevisning kan se att du har/har haft en flashad maskin eller att du spelat brända spel.

    Man måste hela tiden tänka på vad så går att göra ur laglig väg och att stänga av folk bara för att satakabeln har varit ute är svagt.

    MS kan helt lagligt utesluta dig från deras tjänst som de erbjuder.
    MS kan inte blocka ditt konto som är laddat med köpta saker.
    MS kan inte blocka hela konsolen då det är din maskin o du har rätten över den.

  17. #497
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    När du blir bannad så funkar inte xbox live du kan inte spela online eller tanka från marketplace, chatta, mm och inte få uppdateringar via xbox live.

    MEN eftersom dom nya Spelen som kommer måste ha senaste updateringen för att fungera så kommer box uppdateringen följa me på skivorna till dom spel som behöver den.
    Japp korrekt. Men det är endast uppdateringar för konsollens mjukvara. Ifall nya uppdateringar till själva spelen släpps så har man inte tillgång till dem. :/

    BTW... inget speciellt gnäll egentligen över att MS bannar de med flashade boxar. ^^ Fast det är ju klart... Vem annan än sig själv ska man skylla på? Hehe... Antingen så flashar man boxen (sitt eget fel, kan ju inte vara någon annan som tvingar en?) eller så kör man helt enkelt original.
    Last edited by ReZnoR; 2007-06-11 at 15:11.

  18. #498
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    När du blir bannad så funkar inte xbox live du kan inte spela online eller tanka från marketplace, chatta, mm och inte få uppdateringar via xbox live.

    MEN eftersom dom nya Spelen som kommer måste ha senaste updateringen för att fungera så kommer box uppdateringen följa me på skivorna till dom spel som behöver den.
    Det har jag undrat. Menar ni att det följer med i spelen man tankar ner el. köper.
    Går det annars att göra det på nått annat sätt?

    Tack.

    /Niklas

  19. #499
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Man kan även ladda hem uppdateringar via xbox hemsida och bränna på cd/dvd http://www.xbox.com/en-US/support/sy...temupdates.htm

  20. #500
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Man kan även ladda hem uppdateringar via xbox hemsida och bränna på cd/dvd http://www.xbox.com/en-US/support/sy...temupdates.htm
    Tack för infon. Jag läste hur man skulle göra men får inte xboxen att läsa skivan. Står bara mixed media el. nått.

    Jag använder Nero för att bränna. (Väljer bränna data-cd, är det rätt??) Men som sagt har jag problem.
    Vore väldigt tacksam för hjälp.

    /Niklas

  21. #501
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    har tyvärr inte provat själv pga min box är på lagning , satt bara å bläddrade på xbox forumet och fick syn på detta :P

  22. #502
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    om man har ett flashat firmware och boxen har pajat, går det inte bara att flasha om läsaren till vanliga microsoft fw och skicka in den? Kan de på något sätt säga "nej din box har varit flashad" om du har ett perfekt sittande klistermärke?

  23. #503
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    61
    Respekt
    20
    Tydligen. Min är hos microsoft och den är flashad. Problemet är bara att den har varit borta från mig i 6 veckor 3dagar . Vill spela alla nya spel för fan :P.

  24. #504
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    okej var du bannad förresten?

  25. #505
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bakerman1972 Visa Inlägg
    Blir min core bannad?


    om jag spelar brända spel på min bannade flashade jag flyttar HD till core som INTE är flashad o spelar orignal spel där o lirar live spel?


    tänkte ha kvar samma in loggnings o nick som förut....


    please svara

    Detta har redan blivit besvarad tidigare, men jag kan svara på det för att jag är goare än en krambjörn

    Nej din nya oflashade maskin blir inte bannad om du flyttar över din HDD till den för att köpa saker och spela orginal spel via live. Det som sänds ut [informationen] till M$ skickas direkt från maskinen och inte HDD:n så du har inget att oroa dig för

  26. #506
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    haha ja är fortfarande int bannad fuck you ms you will never get me
    har spelat online ända sedans dom första blev bannade o har fortfarande live kvar kan ju bero på att ja aldrig spelat back ups

  27. #507
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av general_31 Visa Inlägg
    haha ja är fortfarande int bannad fuck you ms you will never get me
    har spelat online ända sedans dom första blev bannade o har fortfarande live kvar kan ju bero på att ja aldrig spelat back ups
    ÖÖÖÖÖHH? Om du inte spelat backuper varför har du då flashat xboxen? I fall att eller ???

  28. #508
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    gud vad du har blåst Ms....du har flashat din drive men gått och köpt alla spel och bara spelat orginalspel....du måste vara stolt över denna fantastiska handling...

  29. #509
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    gud vad du har blåst Ms....du har flashat din drive men gått och köpt alla spel och bara spelat orginalspel....du måste vara stolt över denna fantastiska handling...
    och du spelar väll pirat spel! skulle ja göra backups skulle ja göra de av dom spelen ja köpt men orkar int så nöjer mig med att spela orginal spel istället känner att ja måste stödja ms på något vis o känslan att ha ett köpt spel är så möe bättre än o bara bränna ett tänk dig att känna doften när man öppnar ett ny inköpt spel är helt otroligt
    Last edited by general_31; 2007-07-03 at 23:18.

  30. #510
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Det jag undrar är varför du flashar om din 360 om du ändå bara spelar originalspel? Det är ungefär lika dumt som att köpa en tågbiljett och ta bussen hem

Sida 17 av 18 FörstaFörsta ... 715161718 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Läsaren har börjat väsnas med Messiah2
    By Tommy_2Tall in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 10:54
  2. Nu har dom nya boxarna anlänt
    By myztx in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 09:29
  3. "Mellan-sekvenser" i spel har börjat "hacka"..
    By crille30 in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-03-24, 19:45
  4. har ni fått dom där v4orna att funka???
    By L33tCrEw in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-01-30, 23:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •