Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Xbox Live via laptop?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Xbox Live via laptop?

    2 frågor.

    1. Har laptop med ett vanligt nätverkskort och ett trådlöst. Får internet via grannens router och har därför ingen möjlighet att ändra routerinställningar osv.

    Min fråga är: Om jag vill få tillgång till Live via laptopen, är det bara att koppla en korsad TP-sladd till xboxen(360)? Vilka andra inställningar behövs göras?


    2. Hur pass farligt är det egentligen att spela backupspel på Live? Gör MS manuella sökningar på busar med flashat firmware eller blir man bannad direkt när man kopplar upp sig?

    Sökt i trådar men ej hittat relevant information. Correct if I'm wrong. Tack på förhand

    "It's not the dress that makes you look fat. It's the fat that makes you look fat" / Al Bundy

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    95
    Respekt
    17
    1. Du får välja dela internetanslutning på den trådlösa nätverksanslutningen


    2. Det är aldrig säkert med med iXtreme 1.2(b) är det för tillfället säkert, men du vet inte hur det är om 2 timmar. Varje dag innnan jag loggar in på xboxlive kollar jag www.xbox-scene.com och ser om där står något om eventuella banningar.

Liknande diskussioner

  1. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 10:17
  2. Autoconnect till xbox live
    By Hankster in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 12:37
  3. Xbox Live Uppdatering
    By maqen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 16:07
  4. Xbox chips Live on borrowed time
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 00:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •