Sida 16 av 18 FörstaFörsta ... 61415161718 SistaSista
Visar resultat 451 till 480 av 511

Diskussion: Nu har dom börjat banna folk på LIVE'n

  1. #451
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    sverige
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Nått nytt om nya firmwaren som kommer?

  2. #452
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund
    "Xtreme Online will not take backups without stealth, only disc with stealth, PFI and DMI will run."

    Hmmm... de borde ha gjort firmwaren så att alla backuper funkar, men bara de med stealth om man går Live.
    Jobbigt att bränna om alla spel, som tur är har jag alla image-filer sparade. Då gäller det "bara" att patcha om dem då...
    Är ingen expert på det här men firmware och det, men ett firmware kan väl inte göra så att enbart vissa spel fungerar på live, eller?

    [/quote]
    Citat Original inlägg av Cornan
    Nått nytt om nya firmwaren som kommer?
    Läs slutet av intervjun på föregående sida!

  3. #453
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av autopsy Visa Inlägg
    Är ingen expert på det här men firmware och det, men ett firmware kan väl inte göra så att enbart vissa spel fungerar på live, eller?
    Läs slutet av intervjun på föregående sida![/QUOTE]

    Jo jag tror att dom kan göra så att stämmer inte dom 3 sakerna Stealth,SS,midi eller vad det nu var så startar inte spelet, det är mycket effektivt och bra ( i säkerhets synpunkt).
    Det är både som live och som Offline dom inte startar eller startar. Fast det är nog bara för nya boxar, eller kanske sånna som ej varit online. Kan vara så att boxen spara det man gjort och när man går online för första gången så skickar den info vad man har spelat och om det var kopierat, och man blir banad. umm.. detta är bara gissningar men det är vad jag tror. Har aldrig spelat online men varit online när man spelat singel, antingen så sparar boxen det man gör och skickar det eller så kollar någon server när man spelar vad för spel man spelar och om det är koppat. Själv så tror jag boxen sparar (oavsett om man är online eller offline) och sedan skickar så for man går onlie.

    Man kan ju hoppas att man har fel på denna synpunkt!

  4. #454
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Flashade om min samsung med 5.3 innan spring updaten....har haft den urkopplad ca 10 dagar

    Ville ha hem colin demot så jag tänkte wtf.....jag provar

    funkade utan problem...inte bannad

    Kanske blir nästa gång man loggar på live

  5. #455
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    sverige
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Hmm, verkar som Samsung med 5.3 har klarat sig bättre än boxar med Hitachi(senaste firmware). Är själv bannad och har en Hitachi.
    Fan, att jag inte hade en Samsung istället.

  6. #456
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jag har en hitachi och jag gick senast in i live igår

  7. #457
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    jag har en hitachi och jag gick senast in i live igår
    Samma här funkar än.

    /Esko

  8. #458
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Jag byter bort min obannade 360+spel mot en Ps3

  9. #459
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Yaman Visa Inlägg
    Jag byter bort min obannade 360+spel mot en Ps3

    Fy fan sämsta bytet jag hört i mitt liv iaf. PS: Denna komentar är inget skämt!!

  10. #460
    GUBBEN32 Guest
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Fy fan sämsta bytet jag hört i mitt liv iaf. PS: Denna komentar är inget skämt!!
    finns väll ingen sony mer än erixon som varit till någon glädje för någon på mycket länge! byt förbövelen!

  11. #461
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Lite mer från Mr c4eve

    "Quote:
    Originally Posted by Fri May 25 - 10:59PM CST
    [22:59] <c4eva> ixtreme.bin is complete, now checking/testing

    Quote:
    Originally Posted by Fri May 25 - 10:26PM CST
    [22:28] <ihiturmom> whats the I in iXtreme stand for?
    [22:28] <c4eva> ihit:dunno, looked good
    [22:29] <Rom> the I stands for invisible
    [22:29] <c4eva> yes, good one

    [22:30] <NasaLABIA> c4eva: looks great! lolol I have a hitachi 78fk in my elite - i cant wait to go back online with it - its suck a sad pretty looking paperweight right now
    [22:30] <c4eva> hitachi wont be long

    [22:30] <Rom> how long will samsung be?
    [22:31] <c4eva> maybe tomorrow or next day depending on testing

    [22:31] <ToXiC_255> is there any evidence that suggests playing backups OFFLINE without the latest spring update (still using last fall dashboard) will cause banning?
    [22:31] <c4eva> toxic:no

    [22:33] <COMPROMIS> c4eva is region coding going to matter
    [22:33] <c4eva> comp:no, be careful on pre releases

    [22:33] <dudefer32> c4eva how do you test, do you create a new firmware test it on a 360 and if it gets banned you then need to get a new 360? doesn't that get expensive?
    [22:35] <c4eva> dude:yes, but hopefully we covered everything so no bans

    [22:33] <FlightFMM> c4eva: as I understand it - with the new firmware - any backups that dont have teh correct checks in place wont boot right?
    [22:37] <c4eva> flight:correct bad pfi/dmi or bad SS wont boot

    [22:37] <Tribis> c4eva: Are more files going to need to be patched to the image in addition to pfi,dmi,ss,and video in order to have proper c/r timing and verification?
    [22:38] <c4eva> tribis:no , same as before

    [22:39] <c4eva> hitachi dumps of ss , will not boot anymore

    [22:39] <Kirusshan> will the games work w/o stealth if the cables not in
    [22:40] <c4eva> kir:no

    [22:38] <ihiturmom> c4eva what is your favorite 360 game?
    [22:42] <c4eva> ihit:gow,kameo,uno

    [22:43] <dudefer32> c4eva, what motivates you to create these firmwares
    [22:44] <c4eva> dude:freedom

    [22:47] <bAN01TgAZ> will spofing still be compatible with new fw
    [22:48] <c4eva> ban:yes, but more risky
    [22:48] <Tribis> spoofing is more risky now because?
    [22:49] <c4eva> trib:more to it than just the text, can be detected

    [22:53] <c4eva> Speed will always be same as original now

    Quote:
    Originally Posted by Fri May 25 - 6:23PM CST
    [18:23] <c4eva> morning
    [18:24] <c4eva> one routine to go

    [18:26] <c4eva> bad ss will also now not boot, eg hitachi dumps

    [18:27] <c4eva> also hitachi is being worked on now "

  12. #462
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    nice då hoppas man att den fungerar felfritt då

  13. #463
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Det är ett imponerande arbete han gjort, men personligen kommer jag antagligen inte att lägga in denna nya firmware (jag är inte bannad)

    För mycket saker som inte fungerar längre: slow speed, DVD5, icke-stealth-spel.

    Nödvändiga åtgärder för att säkra firmwaren - visst, men lite tråkigt.

    Tydligen finns det risker även vid offline-spel, men vad tusan - lite farligt måste man ju leva

  14. #464
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    Det är ett imponerande arbete han gjort, men personligen kommer jag antagligen inte att lägga in denna nya firmware (jag är inte bannad)

    För mycket saker som inte fungerar längre: slow speed, DVD5, icke-stealth-spel.

    Nödvändiga åtgärder för att säkra firmwaren - visst, men lite tråkigt.

    Tydligen finns det risker även vid offline-spel, men vad tusan - lite farligt måste man ju leva
    Dom sakerna som inte finns är ju för att driven ska kunna se ut som en orginal vilket gör att det blir svårare för MS o detecta FW + att alla skivor kommer ha samma hastighet som orginal osv.

    Gammla spel som inte har stealth kommer säkert komma ut i nya versioner.

    "Nödvändiga åtgärder för att säkra firmwaren - visst, men lite tråkigt."
    Fan jobbar du på MS eller?

  15. #465
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Tror inte M$ kan kolla om man har ändrat FW eller inte, dom går nog på spelen. Jag vet då inte någon teknik för att dom skulle klara av det. Det nya FW som kommer, om det nu funkar så blir det ett nytt xbox i sommar. Om pengarna räcker!

    Kan hända att dom måste sjustera den med tiden här om det är något som inte stämmer med FW:N. Själv så är Offline hur bra som hällst, andvände inte live förut och gör det inte nu heller (bannad)!

  16. #466
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    Håller med Kiwimannen. Jag har heller inte blivit bannad än

  17. #467
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    "Nödvändiga åtgärder för att säkra firmwaren - visst, men lite tråkigt."
    Fan jobbar du på MS eller?
    Busted...

    Näh, alltså - jag har alltid kört med slow-speed eftersom jag hatar ljudet från DVD-läsaren vid full-speed.

    Nu försvinner den möjligheten tillsammans med en del andra funktioner, som att spela Xbox1 backup-spel från DVD5 skivor exempelvis.

    Det är det som jag tycker är tråkigt (men nödvändigt)

    Eftersom jag inte använder Live så mycket kommer jag antagligen inte att lägga in denna nya firmware utan köra vidare på 5.3

  18. #468
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    1. Har någon blivit bannad som bara spelat offline, men ändå inloggad på Live?

    2. Har någon blivit bannad som bara har spelat på sin gratismånad?

  19. #469
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av whad Visa Inlägg
    1. Har någon blivit bannad som bara spelat offline, men ändå inloggad på Live?

    2. Har någon blivit bannad som bara har spelat på sin gratismånad?
    Tja! Jag har inte spelat online, men varit innloggad hela tiden för att spara spelen. Är bannad!

    Jag testade FFXI för någon min bara, och då under silver acount, så kan hända att FFXI inte ingår i Guld medlemskaps kriterier, utan kan spelas när man vill.

    Dom läser nog av skivorna på något sätt. vet inte hur! så det har inget med om man spelar online eller offline, dom kan (ta) dig ändå! men så länge som man inte har konektat internet till boxen så är det lungt men när man gör det så kan det vara kört.

  20. #470
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    jag har en hitachi med FW 2.3. jag undrar om det kommer att gå att spela nya brända spel i framtiden (inte på live) som man laddar ner? tex som gta 4 med samma FW (hitachi 2.3) eller kommer jag att behöva byta FW?

  21. #471
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Är det inte så att man faktiskt måste spela ett bränt spel för att bli bannad?! Jag menar, bara genom att logga in på live och tanka maj uppdateringen, för att sedan logga ut igen kan väl inte göra någon skillnad?

  22. #472
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av holymonk Visa Inlägg
    Är det inte så att man faktiskt måste spela ett bränt spel för att bli bannad?! Jag menar, bara genom att logga in på live och tanka maj uppdateringen, för att sedan logga ut igen kan väl inte göra någon skillnad?
    Nepp då är det lungt, bara om man spelar koppade spel.
    Att bara vara på live och t ex ta hem demos, trailers ,MSN mm är inga probs, anars om du blir bannad genom att bara göra dom grejorna så gör M$ ett stort fel och kan råka illa ut!

  23. #473
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Nepp då är det lungt, bara om man spelar koppade spel.
    Att bara vara på live och t ex ta hem demos, trailers ,MSN mm är inga probs, anars om du blir bannad genom att bara göra dom grejorna så gör M$ ett stort fel och kan råka illa ut!
    Okej skönt =)

  24. #474
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    spelar forza2 på min bannade....ställt in datumet på den som 8/6 då det släpps i sverige med tanke på achievements.....om jag flyttar över hårddisken till min obannade o kör ucl så syns det att jag har achivements i forza2 som ej är släppt....kan jag få problem för det?

  25. #475
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Uppdatera?

    Kanske lite dum fråga men jag hänger inte med här riktigt..

    Om jag köper ett orginal Forza 2 när det släpps, blir det då omöjligt att köpa nya bilar för dom poängen jag kännat ihop? alltså total nekan när man vill använda liven till annat än just spela mot andra?

    Jepp ja är också bannad.. (när ja ska ansluta till liven så kommer ja bara till testa connection)

  26. #476
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    61
    Respekt
    20
    Jag kommer inte slösa skivor på spel som jag redan bränt bara för att dom inte har stealth. Snål är man. Ifs precis köpt blueray brännare och skivor, så man är klar när man kan bränna ps3 spel .

  27. #477
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    ingen som kan svara på denna fråga?

    spelar forza2 på min bannade....ställt in datumet på den som 8/6 då det släpps i sverige med tanke på achievements.....om jag flyttar över hårddisken till min obannade o kör ucl så syns det att jag har achivements i forza2 som ej är släppt....kan jag få problem för det? Kan de banna en oflashad xbox för att jag spelat osläppta spel på min bannade?

  28. #478
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Remix1121 Visa Inlägg
    Jag kommer inte slösa skivor på spel som jag redan bränt bara för att dom inte har stealth. Snål är man. Ifs precis köpt blueray brännare och skivor, så man är klar när man kan bränna ps3 spel .

    Hm... men är det inte bättre att köpa sina PS3 spel? Med tanke på priset för både bluray-brännaren och skivorna? :/ De är ju fortfarande inte så billiga.

    Har planer på att skaffa en PS3... men lite överpris på dem ännu. Och så kan man väl inte spela brända spel än så. När priserna sjunker så...

    EDIT: Kollade precis priserna på bluray... och de är väl överkomliga iallafall. :-)

  29. #479
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    30
    Respekt
    18
    Blir väl snarare så att man använder någon slags HD Loader till PS3, istället för att bränna Blu ray-skivor.

  30. #480
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    pieceofshitstation 3

    Citat Original inlägg av Krotch Visa Inlägg
    Blir väl snarare så att man använder någon slags HD Loader till PS3, istället för att bränna Blu ray-skivor.

    Kan ni ta skit diskutionen om den värdelösa konsolen där den hör hemma, i PS3 trådarna.

    Ni är nu inne i en riktig konsols tråd.

    Mvh Pos

Sida 16 av 18 FörstaFörsta ... 61415161718 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Läsaren har börjat väsnas med Messiah2
    By Tommy_2Tall in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 10:54
  2. Nu har dom nya boxarna anlänt
    By myztx in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 09:29
  3. "Mellan-sekvenser" i spel har börjat "hacka"..
    By crille30 in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-03-24, 19:45
  4. har ni fått dom där v4orna att funka???
    By L33tCrEw in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-01-30, 23:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •