Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: XBOX LIVE BAN 2007-05-17 - INFO tråd från PSXCARE - Uppdateras så fort det finns INFO

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    XBOX LIVE BAN 2007-05-17 - INFO tråd från PSXCARE - Uppdateras så fort det finns INFO

    Eftersom det blir så många inlägg i andra trådar som diskuterar XBOX live BAN så startar jag denna LÅSTA tråd = bara JAG kan skriva i den.

    Jag kommer fylla på med FAKTA så fort vi gjort egna testar med olika konfigurationer av XBOX 360.

    Angående kommentarer om hur detta påverkar oss som företag...tja, vi har nog att göra ändå, xbox 360 modddning har varit en mindre del av verksamheten senaste månaderna. Kommer det nya xtreme firmware som kringgår skydden så kommer vi få ta in extra personal den närmaste tiden :-)


    En hel del bannade konsoller har INTE varit modifierade = att du inte kommer in kan bero på rena buggar på xbox live/senaste uppdateringen.


    Det första vi skall testa är det vi anser vara den SÄKRASTE kombinationen:

    1: Samsung DVD läsare med XTREME 5.3
    2: Backupper MED MEDIA STEALTH sektorerna inlagda

    Om den xboxen blir bannad så är det "tillbaka till ruta 1" för de som hackar firmwares.

    Men om den 360:n klarar sig så rekommenderar vi följande:

    1: Har du HITACHI dvdläsare - VÄNTA tills det kommer en xtreme firmware med stöd för MEDIA STEALTH
    2: Har du SAMSUNG dvdläsare - UPPDATERA till xtreme 5.3
    3: Kassera alla brända skivor som inte är 100% MEDIA STEALTH patchade


    Jag kommer även lägga in en POLL i forumet under dagen där ni kan rösta efter vad ni har för konfiguration och ifall ni blivit bannade eller ej.


    Diskussioner i övrigt i denna tråd:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29945
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bra info från xbox-scene

    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...luOJvCadyz.php

    OBS - detta är spekulationer, men med rimliga slutsatser

    Det verkar som om en BAN inte automatiskt inträffar bara för att man t.ex. kör en backup en gång på LIVE. Man kanske kan klara sig ett tag även om man använder backuper.

    Men Microsoft gör hela tiden tester och sparar information som med tiden leder till ett avgörande om konsollen skall bannas eller inte.

    Saker som förmodligen testas är att man mäter tiden för en s.k. "challenge/response", dvs tiden det tar för att kolla att skivan verkligen är ett original.

    Nuvarande xtreme firmwares svarar på en sådan koll alldeles för fort eftersom svaren finns lagrade i en tabell i firmware istället för att läsas från skivan som sitter i dvdläsaren.

    Om det loggas för många sådana "för snabba" svar så blir xboxen flaggad för BAN.

    Ibland görs även extra kontroller av informationen på skivan av de s.k. "stealth" sektorerna PFI och DMI.

    För att en modifierad xbox 360 som kör en backup skall kunna ge "rätt svar" på en PFI/DMI koll så måste man ha en SAMSUNG med XTREME 5.x och backuper med korrekts PFI/DMI sektorer.

    Många backuper har även fått en något felaktig Security Sector, eftersom originalspel som "rippats" med hjälp av hitachi dvdläsare har fått delar av security sectorn felaktigt urläst. Endast security sectors som tagits fram med Samsung dvdläsare och/eller KREON firmware har blivit korrekta.

    På en hitachi dvdläsare är det även mycket enkelt att se att man kör från en backup genom att göra en "read capacity check", då ser man den brända skivans PFI information som skiljer sig från PFI informationen från ett originalspel.

    En annan kontroll som troligen loggas, men troligen inte belaster dina risker att bli BANNAD ännu, är att xbox360:n loggar/sparar information om sina felkoder.

    Om du startar din XBOX360 utan att ha anslutit dvdläsaren så får du felkod E64. Och detta är ju precis det man gör om man använder sin xbox 360 för att strömförsörja dvdläsaren medan man flashar firmware. Använd ett connectivity kit för strömförsörjning istället för att undvika detta.

    Tester som gjorts av C4E (som gjort xtreme firmware) med hjälp av ett specialskrivet firmware som loggar alla debug kommandon visar att microsoft INTE försöker detektera ändringar i själva firmwaret, utan enbart utför kontroller för att se om man kör från en backup eller ett original.

    Ett nytt firmware är under utveckling, iXtreme Online, som förhoppningsvis kan hantera de kontroller som utförs på ett bättre sätt så att man slipper bli avstängd från xbox live.

    Det kommer släppas först för SAMSUNG, och vi gissar att det kommer redan efter helgen.

    Det kommer ta längre tid innan motsvarande funktioner kommer till Hitachi etc.

    Men även om denna firmware fungerar bra/perfekt så har microsoft kvar den redan insamlade informationen, så är din xbox 360 redan bannad eller är på väg att bli bannad så är det bara att skaffa en ny om du vill fortsätta spela online.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Aladdin Live montering i xbox 1.6
    By arl in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 14:32
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •