Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Funkar inte längre.. :(

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Funkar inte längre.. :(

    Jag har ett XBOX 1.6 som jag chipat själv.. Allting har funkat kanon fram tills en dag då det blev flyttat. Det som händer är att jag kommer fram till Evo-X splash-screenen (Den precis innan man kommer in till själva dashen) och sen händer det inte så mycket mer. Startar jag med orginal-bios får jag upp felkod 05.

    Jag har letat en del här och var på svar om min fråga, men kan inte hitta.. Hjälp skulle uppskattas mycket.

    [SmartXX v.3]

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Felkod 05 betyder bara att du inte låst hårddisken. Den kan du enkelt låsa från smartxx menyn, men det är nog inte det egentliga problemet.

    Det KAN vara fel på hårddisken, då brukar det hänga sig på splashen eller gå jättetrögt, kanske tar 15 minuter innan du ser nästa meny osv.

    Kolla om hårddisken låter konstigt, kolla att kablarna från nätdelen till hårddisken inte är sönderklämda under hårddiskvaggan, kolla IDE kabeln.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Ajaj

    HELVETE vilken stötjävel jag fick! satan.. Skulle kolla det där med kablarna och råkade komma åt något på moderkortet, tror det var cpu-flänsen jag kom åt.. Hur som hellst så sitter alla kablarna som dem ska och dem är hela..

    Funderar på att installera om alltihopa nu och testa. Hittade en disk som lät bra.. ModStore_SE_Xbox_Install_Disc_1.0 -Är det något att ha, eller ska jag leta vidare? Hemsidorna som det länkas till här på forumet funkar inte, så piratebay fick duga.

    En sista fråga.. Hur låser jag min hdd från chipet?

    Tacksam för svar..

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Går det att starta x-boxen, lägga i ett "bränt" spel och och starta om boxen?
    Skulle spelet fungera då så kan det ju vara vissa filer som blivit korrupta och som behövs vid uppstarten.

    Skulle det vara så att boxen fortfarande läser brända skivor så förmodar jag att det skulle räcka med en nyinstallation med hjälp av Superdiscen.

    Prova även detta: om smart xx menyn skulle vara borta av nån anledning, starta med power kanppen sen när eject ringen lyser rött trycker du på eject.
    Kommer du in i smartxx menyn så kanske det räcker och lägga in ett nytt bios.

    / M

Liknande diskussioner

  1. trainers funkar inte efter ny xbx.ini
    By Queen_Piss in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 21:52
  2. Nu funkar inte surreal64 längre...
    By mickiania in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 10:23
  3. mina ps1 spel funkar inte! Hansi snälla hjälp
    By MiniCon in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-22, 17:42
  4. Funkar fortfarande inte med biosen
    By Abster in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 16:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •