Tjenare!
Har sökt i forumet men inte hittat detta ämne tidigare.
Jag har just köpt en Canon MP600 skrivare som jag är sjukt nöjd med. Skriver ut riktigt fina DVD-omslag till mina backuper. Skrivaren har även en funktion som gör det möjligt att skriva ut CD covers direkt på skivan om man har skaffat printable DVD-R vilket jag givetvis har gjort.
Testade igår att skriva ut CD label till Wario Smooth Moves och det gick finfint att skriva ut covern på skivan. Men, skrivaren lämnade ungefär 1 centimeter oskrivet både i ytterkant och innerkant. Detta gör att skivan ser väldigt konstig ut. Jag vill ju givetvis ha covern över HELA skivan. Möjligen att den lämnar nån millimeter i kanterna.
Jag har som sagt en Canon MP600 och använder Verbatim DVD+R Photo Printable skivor i programmet CD-Labelprint som följde med skrivaren.
Jag har varit in i alla menyer jag kan hitta och det verkar vara möjligt att korrigera de inre och yttre skrivarcirklarna något man inte alls hela vägen ut i kanten som jag vill ha det.
Har ni några tips på vad jag ska göra.
Har jag missat nåt i programmet?
Vilka program använder ni för att skriva direkt på skivan?
Om ni använder CD-Labelprint, hur blir det gör er?
Någon som råkat ut för något liknande?
Alla tips och förslag är varmt välkomna.
Vänligen
Hasse
*** EDIT ***
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=847152
Hittade tillslut en riktigt bra lösning, hur smart som helst.
quote:
Du kan använda dig av cd labelprint inget större problem....
Starta CD Label Print.
Tryck på File menyn och välj Select paper.
I Paper selection väljer du i listan Print_Genre: CD Label Print.
Där finns två standard val... Men skapa en ny.
Tryck på New knappen och där finns inställningarna jag tror att du har letat efter... ställ in 17 på inner cirkeln och 118 på ytter cirkeln.. och döp till "min personliga" eller vad du vill. Har funkat hur bra som helst för mig under lång tid... Inga andra progg har behövts..
unquote:
Bookmarks