Jag heter David Jacobsson, och har sen ett par år tillbaks ett jap dreamcast hemma. Men nui helgen så gick det sönder av någon anledning. Jag satt och spelade och plötsligt så lade spelet bara av, lasern slutade snurra och spelet hakade upp sig. Det är något fel på linsern tror ja, för om man bara startar dreamcastet så kommer man in i den vanliga menyn. Om man sedan uppnar luckan och stoppa in ett spel och stänger så laddar den spelet, men efter bara några sekunder så slutar lasern snurra. Om man sedan uppnar så fortsätter skivan snurra ca:3 varv långsamt 3ggr. Men sedan så änder inget, fasten man stoppar i en skiva och stänger så börjar inte dreamcastet ladda skivan igen. Om man gör så att man startar dc:n med en skiva i direkt så börjar den ladda skivan, och det börjar höras ett konstigt ljud, och så gör dem så kanske 4ggr innan man kommer in i huvumenyn i dc:n, den stanna alltså vi logon ett tag i början. Vad kan det vara för fel??????? Behöver jag kanske en ny laser vad kan den kosta???
Bookmarks