Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Vad innebär banningen?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Vad innebär banningen?

    Många inlägg om det men vad innebär det egentligen förutom att man inte kommer åt live?

    Om man blir bannad, är det bara att återställa till orginal fw så att man kan köra live igen eller är det för alltid?

    Jag gissar att man inte vet exakt nu men vad tror panelen?

    Hur var det med gamla xbox?

    //


    De bannar alltså serienummret? Är det helt kört då?
    Last edited by mumintrollet; 2007-05-21 at 03:40.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    Är rätt (väldigt faktiskt) säker på att boxen är bannad permanent även om du flashar tillbaka till original FW.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Innebär en banning också att man inte kan logga in med sin profil för att kunna spara i spel etc även om man inte har något live-abbonemang?

    Kör själv inte live men vill inte gärna mista möjligheten att spara. Riskerar man ban även om man inte spelar live utan bara loggar in med profilen?

    Har hittills inte blivit bannad men kört en backup med den senaste uppdateringen på min Hitachi 47DJ med Xtreme v1.3

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Det är bara när du kör live som du blir bannad och det är bara xboxen som blir bannad, inte xbox live abbonemanget. Du kan fortfarande logga på webben etc och betala för abbonemanget och använda det från andra obannade xboxs.

    Alla funktioner i xboxen fungerar som vanligt. Det borde vara helt klart olagligt att påverka xboxens funktionallitet. Men att stopppa access till live från en viss xbox borde inte bryta några avtal. Man har ett avtal att spela live vilket man fortfarande kan men bara inte från vissa xboxs.

    I längden så blir det ju tråkigt eftersom mer och mer spel kräver live för spel upplevelser eller uppdateringar. Fördelen är att man får tid för annat nu, det vara ganska lätt att sätta sig vid xboxen när ungarna har lagt sig och slösa bort några timmar. Att spela offline är inte alls lika intressant...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    82
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av megamupp Visa Inlägg
    Det är bara när du kör live som du blir bannad
    Jag tror inte du behöver använda något spel på live för att bli bannad. Det finns vissa tecken som tyder på att MS får information angående vilka spel som suttit i din spelare ändå. Är mitt påstående fel är det ju bara att vara glad...
    Det kanske var en detalj som spelade liten roll, men jag tror att det räcker att ha nätverkskabeln i, utan att aktivt använda tjänsten, för MS att samla information.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Måste nog tyvärr be om ett förtydligande.

    Låt säga att min box blir bannad. Kan jag då fortfarande logga in med min profil för att spara framgångar i spel, spelprofiler etc?

    För att göra detta behövs det ju idag inget abbonemang utan bara ett konto

    Kan nog klara mig utan själva live spelandet, precis som på den gamla chippade boxen, men skulle gärna vilja kunna spara min profil

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, precis som du kan använda din profil även om du drar ur nätverkskabeln så fungerar den även om du är bannad från live. Och köper du en ny xbox så kan du använda profilen på den mot xbox live igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Undrar om dom jävlarna fortfarande kommer att dra 69:- i månaden från mitt konto eller om det automatiskt avslutas nu när jag är bannad. Tänker ju inte stå å betala 69:- för ingenting...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    klart de fortfarande kommer dra det tills du säger upp det....vad trodde du?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    21
    Fick detta mail av MS idag

    "This mail is confirmation that your subscription to Xbox Live Prepaid 1 month Gold Membership Card has been cancelled on Tuesday, May 22, 2007.

    If you have questions about this cancellation, or if you want to reactivate your subscription, please go to www.xbox.com/support or call Xbox Customer Support at 1 (800) 4MY-XBOX.

    Thank you for using Microsoft Online Services.

    The Xbox Live team.

    "
    Cancelled?? borde det inte stå ended om det gått ut? vilket jag inte tror det har än.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    40
    Respekt
    23
    Tyvärr tror jag i detta läget att cancelled = ended. Cancelled är ett annat ord för ended ibland...

    On hold är något helt annat =)

    / Baffe

Liknande diskussioner

  1. Vad ska jag köpa för kort?
    By JoHHaN in forum Nintendo DS
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 17:06
  2. Vad heter PS5 säkringen?
    By StenUlf in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 12:31
  3. Vad har hänt?
    By Orpan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 01:38
  4. När jag fått xboxen, Vad behöver jag göra?
    By HST in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 18:22
  5. Vad innebär security level = High
    By damon_II in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-28, 11:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •