Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Hur vet xbox-rep om det finns garanti kvar på xboxen?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Hur vet xbox-rep om det finns garanti kvar på xboxen?

    Ringde xbox idag angående en xbox som garanti hade gått ut på med 3 röda lampor,dom frågade om när den var köpt,jag drog till med ett datum som passsade in på 12 mån garantin,sen ville hon ha serienr,hon skulle skicka en lapp som ja klistra på paketet för att skicka tillbaka den..Alltså min fråga hur vet dom när garanti gått ut när dom inte kräver kvitto?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av 481609 Visa Inlägg
    Ringde xbox idag angående en xbox som garanti hade gått ut på med 3 röda lampor,dom frågade om när den var köpt,jag drog till med ett datum som passsade in på 12 mån garantin,sen ville hon ha serienr,hon skulle skicka en lapp som ja klistra på paketet för att skicka tillbaka den..Alltså min fråga hur vet dom när garanti gått ut när dom inte kräver kvitto?

    det är 24 månaders garanti på 360 och den har funnits i 24 månader än

    en sak som jag undrar är om MS kan se på deras dator om man ger dom ett serienr på en box som är bannad, undrar om dom ser det på datorn att den är det och kanske inte tar emot den för reparation.

    Vet du nått om detta Hansi Pro?

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Även om bara Microsoft lämnar 2 år garanti så har du enligt Konsumentköpslagen reklamationsrätt i 3 år och efter Ring of Death är ett fabriksfel så ska det inte vara några problem att få till en reperation dock får du då gå via inköpstället och ej via MS support.

    På Postals fråga får jag snart svar då en kille jag känner har blivit bannad och på den kakan fått 3 röda ringar, han skickar den till MS imorgon så om ca 1-2 veckor får vi svar om detta.

    Rent lagmässigt har dom inte rätt att neka dig garantin då ring of death utan tvekan är ett produktionsfel och inget som påverkas hurvidare du flashar maskinen eller ej.

    Kan Microsoft tom vara så fräcka att de har koll på det och skickar tillbaka en ny fungerande maskin men som redan är bannad?

    Värden väntar med spänning

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    ok väntar 2 veckor sen tar jag sönder min och skickar in

    Fan att det ska ta sån tid innan elite kommer till sverige, November var det va?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16

    Vad hände?

    Fick polaren den repad fast den var bannad?
    Har själv ett par st boxar med RROD som jag inte vet om dom är bannade. Köpte dom i detta skick.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Fick polaren den repad fast den var bannad?
    Har själv ett par st boxar med RROD som jag inte vet om dom är bannade. Köpte dom i detta skick.
    Kör Nätverkstest mot Live så märker du
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kör Nätverkstest mot Live så märker du
    Kan man göra det med en RROD box som inte startar? Hur?

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Han bara jäklas med dig. Det enda sättet är att få igång maskinen eller ringa till M$ och begära reparation...då säger dom om den är bannad eller ej.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Han bara jäklas med dig. Det enda sättet är att få igång maskinen eller ringa till M$ och begära reparation...då säger dom om den är bannad eller ej.
    Ok.. Så så länge dom godkänner garantin när man ringer till dom så finns den inte med bannlistan?

    Dvs om jag har en bannad box och ringer till ms för att få fraktsedlar så nekar dom?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Kan man göra det med en RROD box som inte startar? Hur?
    Jag såg inte att den Rödringat *My bad, jag är vist mänsklig o ser galet " Rödringar kan man inte kontrollera banning på annat sätt än ringa Ms.

    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Han bara jäklas med dig. Det enda sättet är att få igång maskinen eller ringa till M$ och begära reparation...då säger dom om den är bannad eller ej.
    Läs ovan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Regga boxen här för att se garantin https://service.xbox.com/servicesignin.aspx

Liknande diskussioner

  1. Går det att byta fläkten i Xbox 360?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 21:29
  2. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  3. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 00:39
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •