Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Quix - Filer går ej att föra över

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Quix - Filer går ej att föra över

    Jag har precis installerat om alltihopa på mitt xbox då det inte funkade. Nu funkar det, men ändå inte.

    Problemet är att jag inte kan föra över spel till mitt XBOX. Jag lyckades dock med ett efter några försök. Det som händer är att den börjar föra över spelet men stannar vid ca 3%. Ibland vid 0%. XBOXet används inte under tiden då jag för över och ingen skärmsläckare är på.

    Jag har ju kontakt med mitt XBOX då jag kan gå in via FTP och bläddra, och jag har ju lyckats få över ett spel.

    Kan det vara brandväggs-problem eller liknande?
    Har det kopplat via en 24p HP-switch (2124)
    Har testat både med och utan "Use Passive FTP" i Quix.

  2. #2
    dragonslayer Guest
    om du extraherar xISO filen med qwix kan du föra över det då?
    (många xISO innehåller långa filnamn och kan inte föras över till Xboxen filsystem)
    till många av dessa releaser finns det HDD-Fix patchar till.. men till vissa finns det inte (t.ex Toca 3)

    Om det går bra att föra över med annat program än qwix så beror det nog på att din brandvägg inte tillåter quix (fast det låter ju konstigt om den klarar 3%)

    ytterligare ett sätt att testa för långa filnamn kan vara att slå på funktionen i FTP-Servern att trunkera långa filnamn.. men då kommer inte spelet att fungera när du väl fört över det OM det har långa filnamn...
    Last edited by dragonslayer; 2007-05-23 at 15:25.

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag kunde, utan problem, föra över spel via ftp efter att jag packat upp det med XisoManager.

    Angående det där med långa filnamn så tror jag inte att det är det som är problemet då jag försöker föra över spel som jag redan haft på mitt XBOX innan. Skillnaden nu är dock att jag har nyare dash och annat bios. Jag tycker inte att nyare dash och bios borde vara sämmre.

    Det är lite drygt att packa upp alla spel man ska föra över, blir ju dubbel-jobb då man först ska packa upp .RAR-filerna och sen .ISO-filen, och sen skicka över det via FTP till sitt XBOX.

    (BTW, kom ända fram till 69% efter ~10st försök med Quix då jag skulle skicka över San Andreas)

    Kanske lyckas snart?

  4. #4
    dragonslayer Guest
    det finns ett program som heter SUXX som skall kunna föra över direkt ifrån RAR filerna (dock är det inte så stabilt)

    själv använder jag heldre XisoXfer för att lägga in spel på xboxen.. den känns betydligt stabilare (i vart fall på min dator)

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  3. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-30, 17:11
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 11:45
  5. går det att bränna .bin filer utan .cue??
    By Sonik in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-07-04, 21:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •