Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 31

Diskussion: Köra X-box 360 offline

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Köra X-box 360 offline

    Hejsan, ny i forumet så var ej för elaka mot mig...
    hade tänkt köpa ett begagnat o bannat flashat xbox-premium 360 för 2500kr utan hårddisk. Är ENDAST intresserad av att spela offline med nedladdade spel. Har alltså ej användning av varken xbox-live eller hårddisk, eller?

    Min fråga är om det kommer att gå att köra nya och gamla brända spel offline även i framtiden så att man inte måste ladda ned en uppdatering eller att xboxen känner av backuper

    Rekommenderar ni mig att köpa en billig o bannad 360 för att ladda ned o köra brända spel offline eller ska man vänta på en ny firmware el. linkande?(vet ej när boxen flashades)

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Hårdisk, behövs iaf, annars får du fixa minneskort, för antar du kommer vilja spara på spelen du spelar iaf, Men den andra frågan är jag med lite nyfiken på så , menar även om manblir bannad från live, kommer man kunna köra nya offline spel ändå om man bara äre ute efter att spela singe player?, å i såntfall hur gör man när det kommer en updateringen man måste ha, de som finns på spelen kommer det gå att installera dem då?.
    Last edited by stjarna1; 2007-05-23 at 01:22.

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    De spelen som finns ute nu och fungerar brända borde ju för alltid funka om man aldrig kopplar upp sig och uppgraderar (el. nedgraderar) hårdvaran. Jag ämnar nämligen aldrig att koppla in nätverkskabeln...

    Däremot så skulle ju nya spel t.ex. kunna kräva att man laddar ned en patch till 360:n för att spelet ska funka och vips så är det en patch som gör så att x-boxen känner av att det är en backup! Då kan man inte inte spela gamla spel heller och man får slänga boxen eller så gälller det bara nya spel och man får hålla sig till sina gamla spel... vad tror ni? någon expert?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    30
    Respekt
    18
    En 360 utan hårddisk för 2500 känns lite väl dyrt, även om du nu bara ska köra offline..

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    har kollat begagnat-marknaden och dem ligger oftast dyrare tycker jag... bor i samma stad så jag kan kolla på den innan också. Annars får man lägga på frakt 200kronor. Tror inte man hittar en flashad x-box premium, iofs utan hårddisk, för typ 2200 eller?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    vart bor du Jacob? Jag ska nog sälja en offline låda och kan matcha priset med många spel...ev medkommer en hd också.

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag bor i Växjö... det låter ju bra

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    aj då...hoppades på stockholm....aldrig lust skicka sådana saker....

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    OK, så du tycker också det är dyrt? Grejen är att det är svårt att hitta flashade boxar just i Växjö o är väl typ 20 mil till närmaste butik som kan chippa o jag gillar inte heller att låta posten skicka sådana grejor

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    inte superdyrt...men man kan säkert få ner priset nån hundring...ingick mkt spel?

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    typ 2 spel, men det fixar man ju själva ganska lätt, är bara orolig om det har släppts något som gör så att boxen känner av att man spelar backup

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Klart det är för dyrt. En ny premuim kostar 3200:-(gjorde bara en snabb titt.)
    För det priset som killen vill ha så skall du minst iaf få med hårddisken(för ja,du kommer att vilja ha en hårddisk för save's.). Sen skall det dras av på priset att boxen är bannad. Ett mer seriöst pris enligt mig är runt 1500-2000. Folk verkar tro att prylar blir mer värda efter dom själva har använt skräpet.

    Och sen är det inte garanterat att brända spel kommar att funka för alltid. Du kommer att behöva updatera xboxen oavsett om du kommer år live eller inte. Vissa spel har med dom senaste updateringarna som du måste installera för att ens kunna starta spelet.

  13. #13
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Är det sant att de senaste spelen redan kräver en uppdatering av boxen och känner av att det är backup? Isf kan jag ju inte spela dem...

    Det är nog för dyrt då... har iofs köpt ett minneskort för 260 spänn så egentligen har jag ju inte någon nytta av en hårddisk när den ändå är bannad live.

    Tack för synpunkterna!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Jacob80 Visa Inlägg
    Är det sant att de senaste spelen redan kräver en uppdatering av boxen och känner av att det är backup? Isf kan jag ju inte spela dem...

    Det är nog för dyrt då... har iofs köpt ett minneskort för 260 spänn så egentligen har jag ju inte någon nytta av en hårddisk när den ändå är bannad live.

    Tack för synpunkterna!
    Själv så tror jag att uppdateringarna inte har något med att M$ kan kolla om man kör falskt eller inte, det är nog bara uppdateringar till spelen (patch) så att det ska funka bättre, som dom skickar i efterhand, för det har inte följt med när dom gjorde skivorna.

    Dom började nog att kolla efter detta antingen vid fall uppdaten eller under den til som har gått från fall uppdaten. Kan ha varit hur länge some hellst eller bara för någon vecka sedan, ingen vet.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    uppdateringar kommer bara när man är uppkopplad till live väl?
    Då kan ju MS aldrig göra spel som inte funkar utan dessa uppdateringar för det finns ju ingen lag på att man måste ha live för att kunna köpa spel och spela de. Dessa uppdateringar kan bara förbättre småsaker i spelet men kommer aldrig kunna hindra dig från att spela en bränd kopia.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    uppdateringar kommer bara när man är uppkopplad till live väl?
    Då kan ju MS aldrig göra spel som inte funkar utan dessa uppdateringar för det finns ju ingen lag på att man måste ha live för att kunna köpa spel och spela de. Dessa uppdateringar kan bara förbättre småsaker i spelet men kommer aldrig kunna hindra dig från att spela en bränd kopia.
    Jag vet inte, har inte kollat än om det är från Live eller bara själva skivan uppdateringen kommer, vågar inte he på boxen än, men då det går ska jag kolla om det är från skivan eller live.

  17. #17
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    "2007-05-07 - Någon av de närmaste dagarna kommer en ny uppdatering släppas via XBOX live.
    Enligt ännu ej bekräftade rykten så kommer denna uppdatering ge xbox 360 den tråkiga egenskapen att detektera om man kör en backup av ett spel. Vi har när detta skrivs inte någon möjlighet att testa - uppdateringen har inte kommit hit ännu. Vi vet därför inte vilka konsekvenser man blir drabbad av när man kör en backup. Blir man bannad på live? Vägrar spelet bara starta?"

    "Vi har fått en ny xtreme firmware version 5.3 till SAMSUNG dvdläsare som enligt uppgift skall kringgå den metod som används för att detektera en backup. Vi rekommenderar att våra kunder med SAMSUNG dvdläsare lämnar in sin 360 för uppgradering. Detta kostar 350:- + eventuell frakt.

    Uppdatering 2007-05-11 - Nu har vi fått uppdateringen Hitachi Xtreme 2.4 med s.k. "Jitter Fix" som skall kringgå upptäckt av backuper även för de xbox 360 som har Hitachi dvdläsare."

    Detta innebär väl at tman inte skulle kunna köra backuper med gammal firmware eller gäller detta endast om man kopplar upp sig live och laddar hem uppdateringen? Folk som har blivit bannade eller kör gamla firmware kan dem fortfarande spela backuper?

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Jacob80 Visa Inlägg
    De spelen som finns ute nu och fungerar brända borde ju för alltid funka om man aldrig kopplar upp sig och uppgraderar (el. nedgraderar) hårdvaran. Jag ämnar nämligen aldrig att koppla in nätverkskabeln...

    Däremot så skulle ju nya spel t.ex. kunna kräva att man laddar ned en patch till 360:n för att spelet ska funka och vips så är det en patch som gör så att x-boxen känner av att det är en backup! Då kan man inte inte spela gamla spel heller och man får slänga boxen eller så gälller det bara nya spel och man får hålla sig till sina gamla spel... vad tror ni? någon expert?

    Nya spel kommer ALDRIG att kräva internet uppkoppling

    Ms kan inte kräva att alla måste ha internet för att kunna använda sin spel konsoll

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    det går utmärkt spela sin abackuper trots att man är bannad...man kan samla achievements osv men självklart är ju allt offline.

  20. #20
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Dom uppdateringar som krävs för nya spel följer med på skivan. Har en polare som aldrig kopplat upp sin och han har inga problem att köra nya spel. Det e ju bara funktionen att kunna koppla upp sig mot live som spärras inget annat.
    Och att köpa en bannad box för 2500 e alldeles för dyrt. Borde hitta en för 1500.

  21. #21
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ok, det är alltså för dyrt. Men man blir ju lättad att man även i fortsättningen kommer att köra backup offline... man kan kanske starta en ny tråd o eftersöka en bannad xbox 360 här på forumet. Måste vara många på psxcare som vill bli av med sin box!

  22. #22
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Det tror jag säkert. Hade min varit bannad hade jag velat sälja den direkt för att köpa en ny. Men eftersom jag inte vet ännu så avaktar jag. Känns lite dummt att sälja den och sen lägga 2000 till för en ny när min inte är bannad.

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    har funderingar på att sälja min.... är i valet o kvalet att behålla den lite till o köra singelplayer spel på den... köper nog en ny imorgon.

    säljer jag den så blir det med 1 eller 2 sladd HK, hårddisk o alla annat som ingår i core plus 20-30 spel.
    Priset skulel väl bli 2000-2500 tror jag....kan vara rimligt.

  24. #24
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Sålde min premium med 50 spel för 4000:-

    Bannad box såklart

  25. #25
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har precis skaffat en Xbox 360 som även har senaste Xtrememjukvaran. Min fråga är hur det funkar när jag kopplar upp den i nätverket hemma, loggar den automatiskt in på Live genom internet eller hur funkar de egenligen, har ej vågat testa? Jag vill ha den i nätverket för jag kommer att använda den som extender till mitt media center.

  26. #26
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    hårddisk ingår vä inte i Core micky? Du ville inte skicka den va? för annars så kan jag tänka mig att ge typ 2000...

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    nä hd ingår ej i core men i mitt paket gör den det för har köpt en löst o köper nu en premium men blir nog 2500 med hd annars kan jag sälja den löst för 500 spänn...nä vill inte skicka....vet ej om jag ska sälja än...men blir nog nån annonssite som t ex den på B om jag ska sälja eller möjligtvis nån auktionssite som den på T.

  28. #28
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Sjuge Visa Inlägg
    Har precis skaffat en Xbox 360 som även har senaste Xtrememjukvaran. Min fråga är hur det funkar när jag kopplar upp den i nätverket hemma, loggar den automatiskt in på Live genom internet eller hur funkar de egenligen, har ej vågat testa? Jag vill ha den i nätverket för jag kommer att använda den som extender till mitt media center.
    Om 360n har nätverk och hittar till internet så kommer den att gå till Xbox Live
    Det du kan göra är att manuellt ge den en IP adress och subnätmask..
    och sen se till att gateway och DNS inte är konfigurerat så skall den inte hitta till internet..

    ett alternativ är att skapa ett nytt nätverk speciellt till 360n
    på din MC burk konfigurerar du två IP adresser i olika serier på samma nätverks kort.. t.ex 192.168.0.1 och 192.168.4.1
    då kommer den heller inte att hitta något anat än din MC burk..

    men som sagt du måste konfiguerara bort DHCP (automatisk IP) på både 360n & MC burken

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
    Och sen är det inte garanterat att brända spel kommar att funka för alltid. Du kommer att behöva updatera xboxen oavsett om du kommer år live eller inte. Vissa spel har med dom senaste updateringarna som du måste installera för att ens kunna starta spelet.
    Ett scenario kommer iof alltid att fungera, eftersom microsoft har sålt core som helt saknar sparmöjligheter måste alla spel fungera med standard dashboard..
    För har man ingen hdd eller minneskort så kan inte xboxen uppdatera dashboarden.
    Blir ju lite 0ldsc00l o inte ha nån sparning alls bara eventuella checkpoints i spel

  30. #30
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Om 360n har nätverk och hittar till internet så kommer den att gå till Xbox Live
    Det du kan göra är att manuellt ge den en IP adress och subnätmask..
    och sen se till att gateway och DNS inte är konfigurerat så skall den inte hitta till internet..

    ett alternativ är att skapa ett nytt nätverk speciellt till 360n
    på din MC burk konfigurerar du två IP adresser i olika serier på samma nätverks kort.. t.ex 192.168.0.1 och 192.168.4.1
    då kommer den heller inte att hitta något anat än din MC burk..

    men som sagt du måste konfiguerara bort DHCP (automatisk IP) på både 360n & MC burken
    Förstår jag det rätt nu? Innebär det att så fort xboxen har internet så kopplar den upp sig mot live (fastän man inte reggat sig) och då kan man kan bli bannad när man spelar "ej online"?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. X Box 360
    By max headroom in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 14:04
  3. box 360 handkontroll med dörrklocka på ?
    By Ponus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 22:30
  4. Flashad 360 och fix för xbox1-spel
    By davnil in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 23:58
  5. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •