Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 34

Diskussion: Sälja bannad Xbox 360?

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Sälja bannad Xbox 360?

    Hejsan! Då jag fick mycket kommentarer att 2500kr för en bannad flashad X-box premium utan hårddisk var alldeles för mycket. (se tråd köra x-box 360offline) så undrar jag om det är någon här som vill sälja sin bannade flashade x-box billigt, gärna med många DL-spel till...

    Jag köper gärna om det är en bra deal....

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    jag har en Premium som inte är bannad
    - Ej den senaste Dashboarden
    - samsung m28 med fw 5.2
    - 2st trådlösa handkontroller
    - orginal batteripack med laddare.
    - ca 20st spel (enbart xbox 360 spel)

    vad erbjuder du?
    Last edited by kello; 2007-05-23 at 13:55.

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Det var ju ett fint paket, men jag vill nog inte lägga mer än typ 2500 kr

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    tänk på att en konsoll som inte är bannad idag ändå kan vara flaggad och finn singen garanti att den inte är bannad imorgon. Iof kunde du tänka dig en bannad.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Varför inte behålla din flashade 360 och spela backuper på den, sen köper du en till Xbox360 Core System som du spelar din orginal spel på. Flytta bara över hårddisken till din nya Core system och du har även kvar alla dina achivements från din flashade Xbox :-)
    Bättre än att hålla på att sälja sin 360 tycker jag. En Core system kostar lika mycket som 4 orginal spel. Då köper du dom spel du verkligen vill ha och bränner ut resten, så har jag tänkt göra om min blir bannad.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    jo jag tror det blir så...iaf till en början.

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ingen annan som har en bannad xbox 360 att sälja billigt? Helst i närheten av Växjö, men det går ju att skicka också...Gärna med många backup-kopior till

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    kello, är du helt säker på att den inte är bannad?

    Jag är påväg att köpa ett nytt så fort den nya fw kommer ut men eftersom jag inte kommer att spela live i alla fall den närmaste tiden, så jag kan tänka mig att köpa ett beg men jag vill ha möjlighet att skicka iväg det på uppgradering av fw om jag om ett tag vill spela live.

    Sen vars bor du jag bor i umeå? Och ungefär vilket pris vill du ha?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Haggwe Visa Inlägg
    kello, är du helt säker på att den inte är bannad?

    Jag är påväg att köpa ett nytt så fort den nya fw kommer ut men eftersom jag inte kommer att spela live i alla fall den närmaste tiden, så jag kan tänka mig att köpa ett beg men jag vill ha möjlighet att skicka iväg det på uppgradering av fw om jag om ett tag vill spela live.

    Sen vars bor du jag bor i umeå? Och ungefär vilket pris vill du ha?

    vet inte, har egentligen inte planer på att sälja. Men för rätt pris så...(dvs jag vet inte pris)

    jag har kört live med PGR, Kameo och live arcade. Dem spelen fick jag med när jag köpte 360n dvs med orginal FW

    sedan testade jag GOW-backup live. Sedan dess har jag inte avrt inloggad på live. (dvs ca 4 månader sen)

    Så vad jag vet så är den inte bannad.

    Förövrigt så bor jag just nu i Sthlm, men jag bor också i Örebro.

  10. #10
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    ok, då skippar jag nog det och köper ett nytt. tänkte bara om man kunde hitta ett riktigt billigt på begmarknaden så skulle jag slå till.

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Så glad att jag inte spelar 360online :P.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Remix1121 Visa Inlägg
    Så glad att jag inte spelar 360online :P.
    Spelar du Kopierat, hela tiden, så sparas det nog och sedan när du väl loggar in på live så får M$ info och du blir bannad , Detta är bara gissning men det är nog så. Själv så är Live borta, men Boxen funkar hur bra som hällst ändå, Live är överskattat just nu. Får se hur den nya FW är om den är säker. Om man har råd så skafar man en ny xbox360.

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Oki. Vad jag menar är att det inte spelar någon roll för mig om jag är bannad eller inte. Spelar bara online spel på pc'n. Så länge jag kan spela backups offline på 360'n så är jag nöjd .

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jag är också ev intresserad av en bannad 360. Helst då med samsung-läsare men inget krav. Nån som har en till salu?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag har en till salu, hitatchi iof
    En Core, Pma prisförslag
    Last edited by Benneee; 2007-05-31 at 21:17.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Benneee Visa Inlägg
    Jag har en till salu, hitatchi iof
    En Core, Pma prisförslag
    glömde nog skriva att det måste vara en prem :P

    tack iaf.

  17. #17
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag köpte min bannade xbox för 2500kr trots att folk tyckte det var ett dåligt köp. Det visade sig vara en samsungläsare o backupkopior fungerar hitills perfekt allihopa så jag är helnöjd! Önsketänkande att tro att man kan få en bannad xbox 360 jättebilligt, folk är dumsnåla... kolla ******* vetja, idag var det en som ville ha 5500 spänn för en chippad premium utan tillbehör där jag bor i Kronoberg

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Jacob80 Visa Inlägg
    Jag köpte min bannade xbox för 2500kr trots att folk tyckte det var ett dåligt köp. Det visade sig vara en samsungläsare o backupkopior fungerar hitills perfekt allihopa så jag är helnöjd! Önsketänkande att tro att man kan få en bannad xbox 360 jättebilligt, folk är dumsnåla... kolla ******* vetja, idag var det en som ville ha 5500 spänn för en chippad premium utan tillbehör där jag bor i Kronoberg
    Jag förstår inte riktigt. Kallar du mig dumsnål eller?

    Klart att många som vill köra Live men fått boxen bannad hellre säljer den och köper en ny än att ha kvar den som prydnad. Jag säger inte att jag ska köpa den för 100 kr. Men jag tänkte ju kanske inte betala 3000 för en bannad box.

    2500 för en Premium med Samsung är väl helt ok. Det skulle jag ta.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    har en bannad core med samsung läsare i....det medföljer en oanvänd hårdisk och en handkontroll. En del spel om så önskas också....finns i Stockholm

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    har en bannad core med samsung läsare i....det medföljer en oanvänd hårdisk och en handkontroll. En del spel om så önskas också....finns i Stockholm
    va ska du ha för den?

  21. #21
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Kallar ingen här för dumsnål men som tråden visar blev jag avrådd att köpa denna box då man trodde att jag kunde få en för 1500-2000kr. Så är inte fallet har det visat sig om man kollar på marknaden. Ligger snarare runt 3000-3500 för en chippad (o bannad) box. Folk tenderar att värdera sina grejor för mycket...

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Jacob80 Visa Inlägg
    Kallar ingen här för dumsnål men som tråden visar blev jag avrådd att köpa denna box då man trodde att jag kunde få en för 1500-2000kr. Så är inte fallet har det visat sig om man kollar på marknaden. Ligger snarare runt 3000-3500 för en chippad (o bannad) box. Folk tenderar att värdera sina grejor för mycket...
    Jo 3500 för en bannad begagnad är ju lite dyrt om man jämför med att en ny icke bannad kostar 3900 här.

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Tänkte runt 2500 för den Pemani...

    Den är bara anväbnd ca 3 månader sen jag fick en ny från MS.

    Bor du i Stockholm?

    Tänkte avvakta nån vecka till för se om Iextreme funkar bra. Du vill ha tag i en direkt?

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Tänkte runt 2500 för den Pemani...

    Den är bara anväbnd ca 3 månader sen jag fick en ny från MS.

    Bor du i Stockholm?

    Tänkte avvakta nån vecka till för se om Iextreme funkar bra. Du vill ha tag i en direkt?
    nej jag bor i Borlänge. Så det blir väl postvägen. Ingen jätte brådska. Men om den är bannad så lär väl inte Iextreme göra någon skillnad? Eller hur tänkte du?

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    nä har ju köpt en ny premium. Så spelar live spel på den obannade o backuper på den bannade. Men om Iextreme funkar bra så säljer jag den bannade sen

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    nä har ju köpt en ny premium. Så spelar live spel på den obannade o backuper på den bannade. Men om Iextreme funkar bra så säljer jag den bannade sen
    aha det var så du menade, aja hör av dig när du vet da..

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Om din premium blivit bannad, och du skaffar en core samt flyttar över hårdisken, har jag hört att den nya boxen blir bannad också, är detta bara skitsnack eller?

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    jag hade en core som blev bannad....köpte en premium som jag flyttat över hårddisken till och har spelat så i över en vecka utan att bli bannad iaf....de har ingen som helst rätt att banna en oflashad xbox...

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    mitt är till salu med över 40 spel iaf och typ 20 obrända skivor me 2 trådlösa dosor. det är kittet med hårddisk m.m.
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av gbr Visa Inlägg
    mitt är till salu med över 40 spel iaf och typ 20 obrända skivor me 2 trådlösa dosor. det är kittet med hårddisk m.m.
    lite mer info. Läsare, firmware-version, pris?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 felkoder
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 240
    Senaste inlägg: 2011-12-06, 20:59
  2. XBOX 360 i Asien
    By Laowei in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 10:07
  3. ntsc pal konverterare till xbox 360
    By sewerin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 17:21
  4. ljudisolerad låda till xbox 360
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 00:16
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •