Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: psp fel meddelande

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18

    psp fel meddelande

    Jag har 3.10oea på min psp och de flesta spelen jag spelar både nya som gammla fungerar men nu försöker jag spela pirates of carribean men får bara fel det står "the game could not be started (80020148) och jag har umd skiva. tack för svar

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    det kräver högre firmware ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    jaha så då måste jag uppgradera till 3.40 oea eller?? någon aning på hur jag gör det? tack för svar

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
    jaha så då måste jag uppgradera till 3.40 oea eller?? någon aning på hur jag gör det? tack för svar
    Hej Mevvan
    Inte för att låta elak eller barsk mot ditt sita inlägg men har du prövat sökfunktionen eller titta på klistrade eller andra trådar här

    Sist jag kikade så fanns det gott om trådar med djupgående diskusar i en o samma tråd om uppgradering till senate OEA Firmware
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    lol du har nog rätt haha får titta runt lite tack:P Jag har kollat runt lite och det verkar inte så svårt men undrar då 2 saker som jag inte hittade svar på det står att jag inte kan spela homebrews på 3.40 det stämmer väl inte? och är det den US versionen jag ska installera
    Last edited by Mevvan; 2007-05-25 at 12:58. Anledning: new info

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
    lol du har nog rätt haha får titta runt lite tack:P Jag har kollat runt lite och det verkar inte så svårt men undrar då 2 saker som jag inte hittade svar på det står att jag inte kan spela homebrews på 3.40 det stämmer väl inte? och är det den US versionen jag ska installera
    Custom firmware kan man spela hemkok på, man lägger filerna i de mappar som representerar den firmware man skall emulera Game150 t.ex. för applinaktioner som körs i 1.50 läge
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    jag har uppgraderat nu blev lite peppad efter att du sa "sök info" tog risken och uppgraderade och allt fungerar haha

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
    jag har uppgraderat nu blev lite peppad efter att du sa "sök info" tog risken och uppgraderade och allt fungerar haha
    Gott Gott, jag kör själv 3.03 Custom och skall väll uppgradera jag med någon dag

    Skönt att det löste sig *ler brett*

    Glöm nu inte att göra en backup av infon på minneskortet och "Formatera" den för att sedan kasta över ISO, Homebrew och Sparfiler etc...

    allt annat junk låter du din nyflashade PSP ställa in på nytt o spara till minneskortet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
    Jag har 3.10oea på min psp och de flesta spelen jag spelar både nya som gammla fungerar men nu försöker jag spela pirates of carribean men får bara fel det står "the game could not be started (80020148) och jag har umd skiva. tack för svar
    Några spel kräver att du har en UMD DISC i läsaren för att de ska funka

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av macbang Visa Inlägg
    Några spel kräver att du har en UMD DISC i läsaren för att de ska funka
    Spel och inte filmer *Tipsar*

    Demoskivan är helt oumbärlig i dessa lägen *s*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Nybörjare till PSP, vad kan man göra?
    By zarenpojken in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 14:24
  3. Köpa en psp
    By AcKNE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 15:37
  4. Fel meddelande 13
    By SaintGermain in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 23:51
  5. Xbox startar --> Fel meddelande 21 :(
    By 3mRy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-28, 09:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •