Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Tjutande transformator Wii

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Tjutande transformator Wii

    Hej!

    Jag köpte min wii på pxcare för ett litet tag sedan.

    Jag har dock ett problem som är väldigt irriterande, när wii:n står i standby läge utan det trådlösa kortet aktiverat så kommer det ett konstant högfrekvent tjutande ljud från transformatorn. Detta upplevs som mycket störande och enda lösningen är att låta wii:t vara på eller dra ut sladden.



    Någon mer som upplevt detta? Vill man reklamera detta till psxcare räcker det då med att skicka in transformatorn?

    Hälsningar

    Daniel

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har också det där ljudet vid samma förutsättningar. Kan vara nån kondensator som låter.
    Men som sagt; jäkligt irriterande!
    Last edited by obo_magnus; 2007-05-23 at 22:45.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har en laddare till en fjärrkontroll som beter sig likadant när fjärrkontrollen är fulladdad. Problemet ger sig när du kommer upp i 35-40 årsåldern, då hör du inte sådana frekvenser lika bra längre.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    hehe.. har samma problem med en kompis(!) alla hans tv-apparater har gett ifrån sig ett lågt men högfrekvent pipande av någon konstig anledning, men det fixar sig så fort jag vänder det dåliga örat till

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    hehe.. har samma problem med en kompis(!) alla hans tv-apparater har gett ifrån sig ett lågt men högfrekvent pipande av någon konstig anledning, men det fixar sig så fort jag vänder det dåliga örat till
    Skulle tippa att det är ungefär 15625Hz.. (625 linjer * 50Hz, interlace (/2)).. är ganska vanligt.. Kör du NTSC så blir det 15750Hz istället..

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Verkar inte som ALLA har detta problem och då måste det ju räknas som ett tillverkningsfel som man kan reklamera.

    Känns ju trist att vänta 10 år på att man skall ha kunna ha wii:n inkopplad utan att störa sig på det...

    Hälsningar

    Daniel

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har också problem med en transformator som väsnas en del. Har inte ALLA Wii detta problem? Någon som vet? Jag har mailat Nintendo och frågat.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Har samma problem själv nu, köpte också Wii´n från Psxcare, jag antar att ni inte lägger märker till sådant när ni testar maskinen i samband med chippning? Hursom, vad tror ni om att bara strunta i det och hoppas på det bästa eller ska man försöka få den utbytt? Jag har sett att vissa fått det fixat via återförsäljaren. Vad är Psxcare´s åsikt om detta uppenbarligen mycket vanliga problem?

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hansi skrev ju en post längre upp att man skulle vänta tills man blir 35-40 år för då hör man inte de höga frekvenserna. Sedan om det är psxcares åsikt eller om det är hans personliga vet man inte.

    Hälsningar

    Daniel

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag ringde Nintodo i Bergsala och dom sa att det inte var normalt att ha detta tjutande ljud och det skall inte vara några problem att reklamera det.

    Hälsningar

    Daniel

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Reklamera till återförsäljaren alltså? (Psxcare i detta fallet)

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av adrenochrome Visa Inlägg
    Reklamera till återförsäljaren alltså? (Psxcare i detta fallet)
    Japp!

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Jag och tjejen hör inget som helst ljud. Senast jag kollade så hörde jag iaf upp till 17 000-18 000hz
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av adrenochrome Visa Inlägg
    Har samma problem själv nu, köpte också Wii´n från Psxcare, jag antar att ni inte lägger märker till sådant när ni testar maskinen i samband med chippning? Hursom, vad tror ni om att bara strunta i det och hoppas på det bästa eller ska man försöka få den utbytt? Jag har sett att vissa fått det fixat via återförsäljaren. Vad är Psxcare´s åsikt om detta uppenbarligen mycket vanliga problem?
    Vi testar inte nätdelen till de wii vi chippar/säljer, vi har redan nätdelar på teknikernas bord som används till detta. Är det fel på en nätdel så går det givetvis att reklamera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bestrafe Visa Inlägg
    Hansi skrev ju en post längre upp att man skulle vänta tills man blir 35-40 år för då hör man inte de höga frekvenserna. Sedan om det är psxcares åsikt eller om det är hans personliga vet man inte.

    Hälsningar

    Daniel
    Äsch då, det är individuellt. Över 18kHz är det nog inte många 40-åringar som hör men inte tror jag 15.6kHz är något som man ovillkorligen tappar redan i 40-årsåldern.

Liknande diskussioner

  1. Tjutande hårddisk
    By SUDDEN03 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •