Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: 3.10 OE-A till 3.40 OE-A

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    3.10 OE-A till 3.40 OE-A

    Hej, jag köpte en PSP från psxcare med 3.10 OE-A i typ mars/februari och nu så börjar min firmware kännas lite gammal eftersom jag får "The game could not be started (800020148)" i vissa nya spel, efter lite "googling" så verkade det som att det är för att min firmware är för gammal. Hur säkert är det att uppdatera från 3.10 OE-A till 3.40 OE-A? Borde jag åka in till butiken och få den omflashad för 100kr pga risk för brickning eller är det så säkert att man kan göra det själv utan att det finns någon risk att den brickas?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är enkelt att uppgradera. Risk för brickning finns alltid när man flashar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är enkelt att uppgradera. Risk för brickning finns alltid när man flashar.
    Och om man lämnar in den till psxcare för uppgradering så är det riskfritt?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä, jag har faktiskt brickat en psp åt en kund, men han fick en ny direkt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nä, jag har faktiskt brickat en psp åt en kund, men han fick en ny direkt :-)
    Okej, kommer in till psxcarebutiken nästa vecka eller veckan där på och köper en uppgradering isåfall. Tack för hjälpen.

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Stora PSP-problem (3.10 OE-A')
    By Danny_Boy in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 14:53
  3. Switch till CycloWiz
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 19:40
  4. Autoconnect till xbox live
    By Hankster in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 12:37
  5. updatera en gammal samsung firmware till nyaste
    By deshi79 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 13:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •