Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Uppdatera för att starta spel?

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Uppdatera för att starta spel?

    Hej
    Jag har nyligen köpt en xbox360 Xtreme.
    När jag försöker starta Tetris Evolution och Forza Motorsport 2 säger Xboxen att jag måste lägga in en uppdatering för annars kan jag inte starta spelen.
    Ska jag köra uppdateringen?? kan jag bli bannad från Live eller händer något annat negativ?

    PGR3, Gears of War och Lost Planet funkar utan problem.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Klysmannen Visa Inlägg
    Hej
    Jag har nyligen köpt en xbox360 Xtreme.
    När jag försöker starta Tetris Evolution och Forza Motorsport 2 säger Xboxen att jag måste lägga in en uppdatering för annars kan jag inte starta spelen.
    Ska jag köra uppdateringen?? kan jag bli bannad från Live eller händer något annat negativ?

    PGR3, Gears of War och Lost Planet funkar utan problem.
    Tja! det verkar som om du har konektat till live just nu? eftersom att dom gammla FW inte är säkra så vet man inte vad som kan hända vissa är inte bannade (än) och andra har blivit. Men själva uppdateringen är inte falig, det är bara saker som t ex en patch som gör att spelet funkar bättre eller någon fil som dom har nygjort och då skickar ut.

    Själv skulle man nog ta och logga ur Live eller ta ur nätverks skabeln för säkerhets skull, Du kan spela utan uppdateringen. Har inte tästat FM2 men spelen ska funka ändå.

    Du kan bli bannad om M$ skannar dina skivor och finner att något inte stämmer, är själv bannad, har aldrig spelat online så M$ läser av skivorna på något sätt. Live vill man ha men är inte det viktigaste!

    Hoppas du fått svar annars fråga på!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kör du moddat så blir du troligen bannad från live.

    Vill du spela spelen så måste du uppdatera, uppdateringen körs från spelets skiva, inte via live.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Tja! det verkar som om du har konektat till live just nu? eftersom att dom gammla FW inte är säkra så vet man inte vad som kan hända vissa är inte bannade (än) och andra har blivit. Men själva uppdateringen är inte falig, det är bara saker som t ex en patch som gör att spelet funkar bättre eller någon fil som dom har nygjort och då skickar ut.

    Själv skulle man nog ta och logga ur Live eller ta ur nätverks skabeln för säkerhets skull, Du kan spela utan uppdateringen. Har inte tästat FM2 men spelen ska funka ändå.

    Du kan bli bannad om M$ skannar dina skivor och finner att något inte stämmer, är själv bannad, har aldrig spelat online så M$ läser av skivorna på något sätt. Live vill man ha men är inte det viktigaste!

    Hoppas du fått svar annars fråga på!
    Jag har inte gett mig in på Live ännu, har inte gjort något konto eller så. men jag provar väl att dra ut tp-kabeln en gång då.

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Det fungerade bra nu. Jag tänkte inte så att uppdateringen kom från skivan. Tack för hjälpen.
    Nu ska jag nörda Forza 2 så det står härliga till

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Härligt!

Liknande diskussioner

  1. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  2. Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 02:01
  3. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  4. Måste hålla in power för att kunna ladda spel
    By 4d53 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 16:06
  5. Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2005-04-12, 11:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •