Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Heatseeker - Fullscreenproblem?

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Heatseeker - Fullscreenproblem?

Hola!
    Jag har tankat hem Heatseeker PAL, men skärmen fylls inte upp helt? Andra spel gör det utan problem...

Har ställt in allt på 16:9 överallt. De enda spel som inte fyller ut hela skärmen är Heatseeker & Super Monkey Ball, båda PAL till Wii. Någon som vet varför?

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    jag har ett svagt minne av att jag med saknar lite av bilden i nederkant på just heatseeker, super monkey ball minns jag inte. Nintendo har varit slarviga kort sagt.

Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Respekt
    18
    Hmm...

Nu börjar det bli lite skumt. Jag har samma problem fast på SSX och iofs även på super monkey ball. Det handlar om kanske en centimeter på ena sidan och kanske en halv centimeter på andra sidan och det är inte helt lika på de olika spelen.

Så vad tror vi att det beror på? Kan det ha blivit fel på något i rippen av releasen? Eller är det bara så att Nintendo varit slarviga. Fruktansvärt slarviga eller till och med rövslarviga som vi säger här ute i provinsen.

/Borka

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Jag har inga som helst problem med detta när jag spelar Monkey Ball eller SSX i alla fall.

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    nja, att det skulle vara fel i rippen låter ganska ologiskt imo. i så fall borde spelet i fråga inte fungera alls tycker jag. i värsta fall kanske det är en regionspatchad iso. själv bryr jag mig inte om det är PAL eller NTSC original vad gäller just spelande i och för sig, men jag hatar att tanka/seeda någonting som påstås vara en sak men som egentligen är något annat. det har ju hänt förr, förbannade j-vla wannabe scene fjortisar! *upprörd*

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Har sökt efter detta nu... Det beror på att Wii har underscanproblem. Alla har problem med detta - syns det inte på ens TV så har TV:n i sig problem med overscan!

Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    nja, att det skulle vara fel i rippen låter ganska ologiskt imo. i så fall borde spelet i fråga inte fungera alls tycker jag. i värsta fall kanske det är en regionspatchad iso. själv bryr jag mig inte om det är PAL eller NTSC original vad gäller just spelande i och för sig, men jag hatar att tanka/seeda någonting som påstås vara en sak men som egentligen är något annat. det har ju hänt förr, förbannade j-vla wannabe scene fjortisar! *upprörd*
    /Signed

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Jag såg nu att det faktiskt var sådär på SSX, hade inte tänkt på det innan. Inget som man stör sig speciellt mycket på.

Lite off topic men,
    Jag har precis börjat spela SSX Blur, jag förstår inte hur man gör för att sluta snurra?

Om jag hoppar upp och slänger wiimoten framåt så att åkaren börjar göra en framåtvolt så slutar den ju aldrig? :E
    Det blir ju bara en slump pm man lyckas landa eller ej, om man bara vill att den ska göra ett varv så gör den ju flera stycken?

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner