Såg att de fanns att köpa billigt på xxx sell cd...
vore lite tråkigt om man köpte 25 st för 400 kr om det inte fungerar.
Såg att de fanns att köpa billigt på xxx sell cd...
vore lite tråkigt om man köpte 25 st för 400 kr om det inte fungerar.
Premiums skivor är bara skräp.
Last edited by Redaktör; 2007-05-27 at 21:16.
Köp alltid Verbatim så blir du inte besviken
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Jo jag vet att Verbatim är bäst, men det är dubbla priset.
Jag läste i någons inlägg att man inte ska vara dumsnål, köp Verbatim!
MVH
Mikael Bäck
Man brukar ju säga "man får vad man betalar för" och det stämmer mycket väl i detta fall, körde med RiDisc skivor ett tag, visst... man får igång spelet men man kan inte lite på att det går igång efter typ 5 ggr. Verbatim är helt klart bäst.. jag gillar inte ens Traxdata, som ska va "rekomenderade".
Jo det var nog mitt gamla när jag fick ut 2 av 10 skivor traxdata. Alltid verbatim i framtiden.
Så även om verbatim kostar dubbelt så mycket kanske det blir samma pris ändå då det aldrig blir en felbränning så du får kasta hälften.
Iofs får du 20 verbatim skivor för 400:-
» Xbox360 FAQ
Det går inte att skriva butikens namn här. Det blir bara stjärnor.
Du får googla lite. Det är en svensk butik.
» Xbox360 FAQ
Premium skivorna fungerar inte. Jag köpte 25st som från wexxxx och dom fungerar inte iallafall. Går fan inte ens att bränna filmer med skiten. Så jag avråder dig från att köpa dom.
minns inte ifall det var premium men det var en sida som heter polkapig där hade dom nåra billiga dom sög, kör verbatim! dom andra funkade inte alls så det är igentligen inget val!
funkar för mig med
Summa sumarum (som jag redan skrivit massa gånger) - billiga märken kan absolut fungera. Men de är ofta ojämna i kvalitén. En spindel med 25 skivor kan vara jättebra och funka allihop. På nästa kanske man har otur och bara ett fåtal fungerar. Så i långa loppet brukar billiga skivor varken bli billiga eller särskilt kul att hålla på med.
Så därför - satsa alltid på BRA skivor. Det lönar sig i längden och minimerar problem när man bränner.
En egen gissning, efter att ha hängt ganska länge på det här forumet, typ 60% av alla problem med att bränna har lösts genom att man bytt media och istället testat med Verbatim. Oftast är det inte fel firmware i brännaren eller fel hastighet när man bränner.... oftast är det dåliga skivor!
» Xbox360 FAQ
det funkar inte att säga att en skiva fungerar om man inte samtidigt berättar vilken media kod skivan har (ytbelägging) för vissa märken funkar det förståss som med Verbatim som alltid har MKM dye...
Premium skivor kan ha olika mediakod vid olika tillfällen...
Media koden kan man se i t.ex DVDinfo Pro
Bookmarks