Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Konstigt problem vid bränning.

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    18

    Konstigt problem vid bränning.

    Hej.

    Det här blir min först post i det här informativa forumet så jag vill passa på att tacka för alla Wiikunskap jag skaffat mig på ett par kvällars intensivt läsande här innan jag går vidare till mitt problem

    Jag har brännt ett antal Wiispel utan problem och sladdade ner till Clas Ohlsson och införskaffade mig ett 25-pack traxdata 16x DVD-R för att kunna fortsätta i samma anda, men det sket sig kan man tycka. För första gången någonsin får jag ett kryptiskt felmeddelande i ImgBurn som ser ut så här:



    Någon som har nån idé om vad som gått fel... Samma för de första fem skivorna i spindeln så det är nog inte fel på skivan. Är det så enkelt att brännarn inte kan hantera just det märket på skivor? Låter konstigt i så fall tycker jag, men men... Skriv gärna förslag på vad man kan göra åt det hela om ni har något.

    /Borka

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    jag skulle söka efter nytt firmware till din brännare eftersom det verkar handla om att din brännare inte vill kännas vid dessa nya skivor så kanske en nyare firmware kan råda bot på det.


    edit: googlade åt dig också... slå in ditt modellnummer där (SHOW-1653S) snacka om service: http://www.liteonit.com.tw/global/in...per&Itemid=154
    Last edited by frapp; 2007-05-27 at 22:58.

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Ha, ha... Tack ska du ha. Jag googlade en del själv här under kvällen och kom fram till samma sak som du, men tack ska du ha för ditt trevliga engagemang. Firmware update gjorde susen och det enda som lider just nu är mina studier som borde ha befunnit sig bra mycket längre in i boken jag läser...

    /Borka.

    *Edit*
    Hmm... verkar inte som om mitt Wii gillar traxdata skivor. Ska bränna en till bara för att vara på den säkra sidan.
    Last edited by Birkborkasson; 2007-05-28 at 00:09.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    du kan ju skicka din bok på posten så kan jag läsa den åt dig

    lycka till med skivorna... Ett tipps är att hitta en skiva som funkar och hålla sig till det märket. Själv kör jag endast med verbatim dvdr+ printable.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag har en traxdata DVD-R här som jag blev påtvingad, körde den just i dvdinfopro och ser att åtminstone den skivan använder sig av RITEK dye. inte världens bästa kanske. det kanske var lite överkurs, men huvudsaken är att kvalitén är rätt dålig. men men, bra att det löste sig med ny firmware! fast kom ihåg att om du får samma problem i framtiden (bränningsfel på samma plats på skivorna) med senaste firmwaren så är det högst troligt att du faktiskt har köpt en dålig batch skivor. finns det någorlunda kompetent personal i butiken och man säger som det är så ska man kunna få byta, i annat fall är det nog kört.

Liknande diskussioner

  1. Lite problem med bränning, väldigt tacksam för hjälp.
    By JayC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 20:55
  2. Konstigt problem...behöver hjälp
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 09:21
  3. Problem vid överföring av filer
    By bleppe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 12:32
  4. Konstigt problem med spelen, snälla hjälp
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 01:16
  5. Problem vid bränning HELP Please
    By P.Bateman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-09-04, 19:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •