Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Komponentkablar

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0

Komponentkablar

Lite sugen på att köpa en komponentkabel till mitt Wii så jag kan dra nytta av min LCD lite mer. Frågan e bara vilken kabel man ska köpa. Finns ju originalet som säkerligen är för dyrt och ett gäng kopior, någon som har testat mer än en komponentkabel eller finns det något test nånstans ute på webben, har letat men inte hittat..

Hur stor skillnad e det på original, billiga kopior och dyra kopior ?

Är sladden ni har inne guldpläterad och andra bra grejer ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är inget guld på kablarna jag säljer. Har du guldpläterade kontakter på din tv? Bäst är det ju att ha samma typ av metall i bägge kontakterna så att det inte blir några galvaniska effekter, men så länge du inte ställer projektorn i akvariet så spelar det ju ingen större roll...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    jag skulle vilja påstå att guldpläterat bara är PR bullshit. jag har då inte märkt någon som helst skillnad varken med eller utan plätering. kanske för att jag har en gammal 32" 4:3 bildrörs-tv, men ändå.

Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Respekt
    18
    Jag kör med Games komponentkabel och den fungerar perfekt för mig. I alla fall är det en jävla skillnad mot medföljande komposit, dock så kör jag på en 40" LCD så min tv är inte så förlåtande mot taskig signal. Jag kan i alla fall rekommendera 3:e parts kablar baserat på den jag har, sen vet jag inte hur stor skillnad det är egentligen, jag menar signaltekniken är ju den samma och jag kan tänka mig en hel del andra saker som kan påverka bilden mer (både till det sämre och bättre) än skillnaden på en orginal och 3.e parts kabel.

/Borka

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Respekt
    21
    Lag läste en tråd för ett tag sen om just componentkabel, om att kopior kan ge flimmer på TVn.
    Kommer inte ihåg vad dom kom fram till om de var TV eller kabeln som var fel.

Dom nämde madcatz kabel som jag kör, och jag har problem med flimmer på TVn (37" LCD).
    Vet inte om det är kabeln eller tvn. ska se om jag hittar tråden igen.

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Respekt
    21
    ahh det var ju på detta forum jag läste de http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=157344

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Det var inte kablarna som var felet glercius, det var ingången i tv.
    Kablarna funkade prima. Var 3:e parts från console.

Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Respekt
    18
    Läste den tråden jag också, men jag vet inte om jag kan hålla med om att den kommer fram till att icke orginalkablar är orsaken till problemet/problemen. Tror fortfarande mer på att sådana saker som interferens från kringliggande kablage mm påverkar mer.

Men jag ska erkänna att jag aldrig sett bilden med en orginal komponentkabel. Kanske borde kolla det innan jag uttalar mig

/Borka

*Edit*

Lol. Så kan det gå när man läser andra trådar förlänge... någon annan hinner före och kommenterar samma sak som man själv och så framstår man som ganska dryg, när man inte sett ovanstående post som i det här fallet.
    Last edited by Birkborkasson; 2007-05-29 at 16:33.

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Respekt
    21
    Märkte det tidigare idag när jag drog igång diskmaskinen medans jag spela, då börja de helt plöttsligt flimra lite till, så antagligen elen som stör

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Jag har en kopia från Tyskland men den är minst i kvalite med den från Nintendo. Sleevad kabel, och ja den är pläterad även om det nu är ett PR trick, tror den va från Monster eller något annat stort namn man känner igen. Så mitt förslag är köp en kopia som kostar lite, eller om du bara hittar sånna för 49,50:- köp den från Nintendo.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Har du länk till vart du köpte den?

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av TePeL Visa Inlägg
    Har du länk till vart du köpte den?
    Om det var till mig du menade så är det inte värt att köpa från tyskland om du inte ska ha mer saker. Kabeln går loss på kanske 20? plus 10? i frakt. Nästan samma som en orginal/bättre kopia i sverige. Sen har tyskland ett grymt förlegat betalsystem som ofta kräver förskottsbetalning via bank.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Jo det var menad till dig
    Och jag vet, man ska använda IBAN och sånt. Få nog kolla omkring lite och se till att jag hittar en skaplig kabel.

Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Respekt
    18
    Som sagt var... Jag kan rekommendera komponentkabel fran GAME om du nu har en sadan butik i narheten vill saga. Kostade typ 269 kr eller sa och funkar perfekt.

/Borka

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rbt Visa Inlägg
    Om det var till mig du menade så är det inte värt att köpa från tyskland om du inte ska ha mer saker. Kabeln går loss på kanske 20? plus 10? i frakt. Nästan samma som en orginal/bättre kopia i sverige. Sen har tyskland ett grymt förlegat betalsystem som ofta kräver förskottsbetalning via bank.

Minns du kanske exakt vad det var för märke på kabeln? Spanar lite på nätet men har inte stött på något kännd märke hittills...

ska koppla till CRT projektor så skulle nog gärna köpa en bra kabel... även om det mest är känslomässigt kanske.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av TePeL Visa Inlägg
    Minns du kanske exakt vad det var för märke på kabeln? Spanar lite på nätet men har inte stött på något kännd märke hittills...

ska koppla till CRT projektor så skulle nog gärna köpa en bra kabel... även om det mest är känslomässigt kanske.
    Kollar du på Monstercable.com så har de en för Wii. Dock inte den jag har, det var någon annan tillverkare. Har inte kvar förpackningen och på följesedeln står det endast "komponentkabel".

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner