Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Disc read error på 80% av mina spel // verbatim!

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Disc read error på 80% av mina spel // verbatim!

    Hej!

    Jag har nyligen flashat min xbox (med 5.2) och de första spelen jag brände funkade bra. Gears of War bla. Men efter att jag spelat dem ett tag så får jag disc read errors. I princip alla spel jag bränt har funkat till en början när jag testat dem men efter ett tag (tex GoW 6h playtime) så får jag disc read error. Jag bränner med verbatim så media borde inte vara problemet.

    Jag har felsökt och kommit fram till att jag inte gör något fel när jag bränner. Jag undrar om det kan vara för att jag bränner i mac os x med min macbook via iburn 360. Jag ser till att datorn står helt stilla när jag bränner och jag använder den inte heller under bränning + att det är bara iburn som är igång.

    Funderar på att installera XP och cloncd och pröva med det känns så onödigt eftersom jag inte behöver windows till nåt annat.

    Ska jag testa XP/CloneCD eller har någon några andra tips?

    Axel

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Mitt tips är nog att kika så du verkligen fått ner 100% korrekt data av de releaser du laddat ner. Beroende på vart du dragit ner dem så kan de se olika ut särskilt via torrent siterna. Vet en kompis som satt på Torrentleech och fick ner sina releaser där och som sagt när de vart 100% klara så var de säkert 2% som fattades eller vart fel. Detta syntes varken på trackern eller när de packades upp. Men han fick som sagt samma fel som du efter spelat ett tag på sina skivor. Efter lite eftersökningar så gick han in på en annan tracker som hade samma releaser och testade att seeda där och då visade sig att 2 av rar filerna inte alls vart 100% klara enligt den trackern, så de laddade ner de som fattades(och nej det vart inte nfo filer eller liknande utan rar filerna som ej vart helt kompletta enligt utorrent). Men efter att han fick ner resterande % och testade en gång till så försvann disc read error och har ej visat sig sedan dess.

    Så även om backupen såg/ser korrekt ut så kan de finnas små fel någonstans som gör att 360in reagerar precis som skivan vore skitig.
    "PS2 - Matrix infinity"
    "Nintendo Wii - Wiikey"
    "Xbox 360 - Xtreme firmware"

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Rar-filer som inte är kompletta brukar inte gå att packa upp utan felmeddelanden. Men det är just därför som man ALLTID ska köra en CRC-check innan man packar upp.

    Min gissning annars är just att Chansey bränner på Mac. De kompisar jag har som kör Mac har haft massa strul. Så numera bränner jag åt dem istället. Det kostar mindre skivor på så sätt :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Enlund: låter bra. Och jag tankar från privata ftps och torrents där allt är bra releaser.

  5. #5
    dragonslayer Guest
    min svåger är mac frälst... han har iof inte 360 ännu.. men WII.. han har intstallerat Virtual PC och i den installerat XP & CloneCD bara för ändamålet
    jag gissar att det är för att det är strul att bränna i Mac osX

Liknande diskussioner

  1. var blev mina spel av???
    By xsist in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-02-19, 23:54
  2. Disc Read Error
    By BOO in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-02-01, 17:26
  3. hjälp vet nån var för mina spel hakar upp sig?
    By Johan_psone_multix in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-01-09, 13:40
  4. Hjälp mina spel stannar vad ska jag göra????
    By CiggY in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 15:59
  5. "Unable to read disc" - DVD
    By Yeppe in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2001-10-18, 15:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •