Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Trasig XBOX360

  1. #1

    Trasig XBOX360

    Hej min xbox har pajjat, det fryser direkt i spelen och bilden blir full av prickar.
    felkoden är 0110.

    jag undrar om det finns nå sorts instruktioner nånstans om hur man kan repa detta, tänkte lämna boxen till en bekant som är expert på att löda om och fixa elektronik osv.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Den är kass. Skicka in den till MS eller gå tebax till butiken o få en ny

  3. #3
    glömde säg att jag köpte xboxen begagnat, dock var den bara 1 vecka gammal han som hade den före hade fått den ny efter att hans första hade pajjat.
    så nån garanti finns inte, MS vill inte heller fixa det pga serienumret är reggat på den som hade den före.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Fråga, hur kan MS veta vem som köpt den?

    Borde bara vara och ringa supporten och säga att den e trasig.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Ring till MS o säg att den är trasig uppe felet samt SerieNR
    Så kommer UPS att hämta den. Du behöver ingen garanti bevis.

  6. #6
    så här är det, jag ringde till ms jag fick uppge serienumret.
    eftersom han som haft den före mig hade fått den när hans förra pajjade så reggade dom han på serienummret, så när jag uppger serienummret så ser dom ju att det inte är mitt namn och adress och vägrar därmed att ta emot den för garanti gäller inte om man köpt begagnat enligt dom.
    jag sa inte att jag hade köpt begagnat men dom räkna lätt ut det när namn osv inte stämde överens med serienumret.

  7. #7
    Medelar nu att jag har lyckats laga min xbox360.
    är det nån mer som fått sin box döende utan garanti så kan jag rekomendera den här lösningen.

    Min box fungerar fint nu igen.

    EDIT: av nån anledning så cencureras URL jag försöker skriva, vill nån ha guiden så är det bara skicka ett medelande.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Hittade inte vart man skickar personliga medelanden. Men jag skulle villja veta hur du gjorde tack.

  9. #9
    jadu har inte heller listat ut hur man skrivar privata medelanden.

    hem_bredband_net/niklager/fix-for-the-3rlod.pdf

    så här skriver jag adressen byt _ mot . så kommer du rätt

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av The Game Visa Inlägg
    så här är det, jag ringde till ms jag fick uppge serienumret.
    eftersom han som haft den före mig hade fått den när hans förra pajjade så reggade dom han på serienummret, så när jag uppger serienummret så ser dom ju att det inte är mitt namn och adress och vägrar därmed att ta emot den för garanti gäller inte om man köpt begagnat enligt dom.
    jag sa inte att jag hade köpt begagnat men dom räkna lätt ut det när namn osv inte stämde överens med serienumret.

    Stämmer att garantin enbart gäller den som köpt varan från början.
    Men de flesta företag brukar vara hyggliga endå..

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Jag skickade in min trasiga xbox förra veckan trots att personen på kvittot ej är den samma. återstår väl att se vad som händer.. hur lång tid brukar det ta innan man vet vad som händer ? ( om man får en ny eller inte) eller måste man själv ringa och fråga ?

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Cocaine Visa Inlägg
    Jag skickade in min trasiga xbox förra veckan trots att personen på kvittot ej är den samma. återstår väl att se vad som händer.. hur lång tid brukar det ta innan man vet vad som händer ? ( om man får en ny eller inte) eller måste man själv ringa och fråga ?
    För mig tog det två veckor. Kolla kollinummret som UPS gav så kan du se var den box befinner sig. Om det tar längre tid kan du alltid ringa och fråga supporten.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Har väntat i 1 månad.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    61
    Respekt
    20
    Har väntat 5 veckor på min nu.... Får nog vänta några dagar till . Skit tråkigt.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Det värsta är att jag sticker på en 6 veckor lång semester på Tisdag (nästa).
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    61
    Respekt
    20
    Ouch hehe.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Ringde idag, och fick en jävla Xbox Live Camera som kompernsation. Vill inte ha någon jävla kamera, vill ha min Xbox 360. Kameran är till salu!
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    fan vad nice, du skulle ha frågat personen som erbjöd dig den om hon/han va intresserad av att ha lite camsex via live..
    Ni ger ju mig inga större förhoppningar om att jag kommer att se skymten av min xbox de närmsta veckorna iaf, då den anälnde 13:e juni =(

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Min box anlände 13:e till tyskland och jag fick ett mail igår(21:e) om att de har mottagit den.. så j-vla uselt att det ska ta sån tid innan de ens tar en titt på sakerna som de tagit emot

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Fick mail 8 dagar sedan att den va bokad för reperation, men MS har inte hört av sig sen dess. Har ringt ett antal gånger, men de säger att jag bara kan hoppas.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    61
    Respekt
    20
    På tisdag är det 6veckor för mig :P. Får hoppas att den kommer nästa vecka haha. Annars blir jag HELT galen. Nu när alla grymma spel kommer också.

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    oj nu va det snabba ryck..
    "Your Xbox Video Game system has been shipped! You can expect to receive it in 2-5 days. Thank you for your patience and get ready to get back into the action! Your shipping information is provided below for your reference: "

    Undrar dock om de har reparerat den eller inte ? har nämligen fått uppfattningen om att de skickar mail om vad de har gjort eller gjort på xboxen.. nu har jag endast fått mail om att de tagit emot den och nu att den är på väg.. någon som vet närmare om detta ?


    edit: talade precis med de och boxen var reparerad, får väl hoppas att de har reparerat läsarn och inte bytt ut den då min läsare va cp efter att ha försökt strömförsörja den med kablarna ifrån en 360 hd-dvd kabinett
    Last edited by Cocaine; 2007-06-25 at 17:40.

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. Att Spela Xbox backups på Xbox360?..
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 90
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 00:31
  3. förälder som köpt Xbox360 behöver hjälp!
    By niko021 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 01:34
  4. Single Layer SS support for both XBOX1 and XBOX360 games
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 22:13
  5. xbox360 hack för DVD läsaren värt det?
    By reed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 19:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •