360 avsedd för offlinespel, Xtreme eller iXtreme, värt att vänta?...
Tjena!:
Jag har en Xbox 360 med en Hitachi 78 DVD-läsare.
Boxen köptes någon gång kring julafton och är inte flashad, endast originalspel och ett par brända DVD-rullar har snurrat i maskinen.
Lådan har aldrig varit uppkopplad mot Xbox Live! och kommer förmodligen aldrig bli det heller, kanske i framtiden men inget som jag planerar att göra.
Frågan är då, är det nödvändigt för mig att vänta på iXtreme-Firmware till Hitachi eller kan jag likväl flasha den med senaste Xtreme-Firmware till Hitachi?.
Om jag gör så här så slipper jag vänta på iXtreme till Hitachi och kan spela backups redan imorgon, och med tanke på att jag inte ska spela på Live! så förlorar jag egentligen inget på det?.
Min stora fråga är egentligen den som kanske är svårast att besvara, om jag flashar lådan med senaste Xtreme firmwaret för Hitachi (inte iXtreme) och om ett par månader vill ut på Live! och då flashar om till iXtreme, kan det faktum att jag haft den flashad med Xtreme innan medföra att den blir bannad?.
Observera att konsollen ALDRIG har varit internetuppkopplad, den är så att säga 100%-internetvirgin.
Något annat man ska tänka på innan man flashar?.
Tacksam för svar // Janols.
| PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |
Bookmarks