Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: 360 avsedd för offlinespel, Xtreme eller iXtreme, värt att vänta?...

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18

    360 avsedd för offlinespel, Xtreme eller iXtreme, värt att vänta?...

    Tjena!:

    Jag har en Xbox 360 med en Hitachi 78 DVD-läsare.
    Boxen köptes någon gång kring julafton och är inte flashad, endast originalspel och ett par brända DVD-rullar har snurrat i maskinen.

    Lådan har aldrig varit uppkopplad mot Xbox Live! och kommer förmodligen aldrig bli det heller, kanske i framtiden men inget som jag planerar att göra.

    Frågan är då, är det nödvändigt för mig att vänta på iXtreme-Firmware till Hitachi eller kan jag likväl flasha den med senaste Xtreme-Firmware till Hitachi?.

    Om jag gör så här så slipper jag vänta på iXtreme till Hitachi och kan spela backups redan imorgon, och med tanke på att jag inte ska spela på Live! så förlorar jag egentligen inget på det?.

    Min stora fråga är egentligen den som kanske är svårast att besvara, om jag flashar lådan med senaste Xtreme firmwaret för Hitachi (inte iXtreme) och om ett par månader vill ut på Live! och då flashar om till iXtreme, kan det faktum att jag haft den flashad med Xtreme innan medföra att den blir bannad?.

    Observera att konsollen ALDRIG har varit internetuppkopplad, den är så att säga 100%-internetvirgin.


    Något annat man ska tänka på innan man flashar?.

    Tacksam för svar // Janols.
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    Tjena!:

    Jag har en Xbox 360 med en Hitachi 78 DVD-läsare.
    Boxen köptes någon gång kring julafton och är inte flashad, endast originalspel och ett par brända DVD-rullar har snurrat i maskinen.

    Lådan har aldrig varit uppkopplad mot Xbox Live! och kommer förmodligen aldrig bli det heller, kanske i framtiden men inget som jag planerar att göra.

    Frågan är då, är det nödvändigt för mig att vänta på iXtreme-Firmware till Hitachi eller kan jag likväl flasha den med senaste Xtreme-Firmware till Hitachi?.

    Om jag gör så här så slipper jag vänta på iXtreme till Hitachi och kan spela backups redan imorgon, och med tanke på att jag inte ska spela på Live! så förlorar jag egentligen inget på det?.

    Min stora fråga är egentligen den som kanske är svårast att besvara, om jag flashar lådan med senaste Xtreme firmwaret för Hitachi (inte iXtreme) och om ett par månader vill ut på Live! och då flashar om till iXtreme, kan det faktum att jag haft den flashad med Xtreme innan medföra att den blir bannad?.

    Observera att konsollen ALDRIG har varit internetuppkopplad, den är så att säga 100%-internetvirgin.


    Något annat man ska tänka på innan man flashar?.

    Tacksam för svar // Janols.

    Vänta tills nya kommer ut.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Så fort du kör ett spel som uppdaterar med tillräckligt ny systemprogramvara till din 360 så kommer den börja samla information om du kör backuper på den. Denna info kollas sedan när du försöker använda xbox live. Inte 100% säker på att det är så det fungerar, men det är mycket troligt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Så fort du kör ett spel som uppdaterar med tillräckligt ny systemprogramvara till din 360 så kommer den börja samla information om du kör backuper på den. Denna info kollas sedan när du försöker använda xbox live. Inte 100% säker på att det är så det fungerar, men det är mycket troligt...
    Där ser man.

    Jag visste inte att ett spel kunde uppdatera någon programvara i boxen, trodde bara det kunde ske genom nerladdning från Live. Då borde jag egentligen vänta på iXtreme antar jag, får väl hoppas det släpps till Hitachi 78 inom kort ...

    Tack för svar.

    Peace!
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 med eller utan spel
    By ieye in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 00:34
  2. Dell>Xbox Projekt
    By -Rosen- in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 20:05
  3. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46
  4. xbox360 hack för DVD läsaren värt det?
    By reed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 19:08
  5. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •