Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Uppdatera chip

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Uppdatera chip

    Hej.

    Jag undrar om man kan uppdatera wiikey clone chip med wiikeys orginal uppdateringar?

    M.v.h

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Har inte kommit några uppdateringar ännu. Är dock en på gång som skulle släppts 15 Maj, denna är dock försenad.
    Wiikey teamet har dock sagt att det INTE ska gå att uppdatera Wiikey cloner med denna uppdatering.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Har inte kommit några uppdateringar ännu. Är dock en på gång som skulle släppts 15 Maj, denna är dock försenad.
    Wiikey teamet har dock sagt att det INTE ska gå att uppdatera Wiikey cloner med denna uppdatering.
    Nja, det har de inte sagt rent ut... Jag skulle bli förvånad om en ev. uppgraderingen inte fungerar på klonerna. Just nu skulle jag t.o.m. bli förvånad om det ens kommer en uppgradering.

    Det är vad de har sagt: "We would also like to point out that making the upgrade incompatible with clones have not caused any delays in the process."

    Det kan också tolkas som att det inte orsakat någon fördröjning eftersom de inte ens försökt då de vet att det inte går. Dessutom är trovärdigheten på det som kommer från dem låg med tanke på att de utlovar funktionalitet som inte finns i chippen (gamecube audiofix).

    Så om den någonsin kommer en uppgradering, vilket jag blir mer tveksam till för varje dag, så tror jag nog att den kommer att fungera på de flesta, om inte alla, kloner.
    Last edited by bell; 2007-05-30 at 13:53.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21

    Clone

    Jag håller med.
    Vad är skillnaden på ett original och en "Clone"?
    Dom innehåller samma minnes krets och hur svårt är det att tillverka ett kretskort. Mjukvara är ju en kopia.

    Vad ska uppdatering innehålla? Chippet klar redan vad det behöver.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Undenius Visa Inlägg
    Jag håller med.
    Vad är skillnaden på ett original och en "Clone"?
    Dom innehåller samma minnes krets och hur svårt är det att tillverka ett kretskort. Mjukvara är ju en kopia.
    Precis, om chippet är detsamma (atmega8L), koden är identiskt och det är kopplat på samma sätt så finns det inget som kan stoppa en uppdatering från att fungera på en klon.

    Vad ska uppdatering innehålla? Chippet klar redan vad det behöver.
    Nja... Tyvärr inte. Läser man specifikationerna så ser det så ut men trots att de påstår att det har "builtin audiofix" så har det visat sig att det inte stämmer. Den utlovade uppdateringen (som aldrig verkar komma) ska tydligen rätta till detta.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    20
    Vad innebär det i praktiken, att den inte har built in audiofix ?

    Dåligt ljud till vissa spel? Till allt?

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av TePeL Visa Inlägg
    Vad innebär det i praktiken, att den inte har built in audiofix ?

    Dåligt ljud till vissa spel? Till allt?
    Vissa Gamecube spel använder sig av strömmande ljud och låter rent ut sagt skit om man inte har audiofix. Dock kan man patcha ISOn innan man bränner den med FSTFIX så funkar det iaf.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    20
    Tack för svaret.

    Kan man bara köra originala GC skivor (som på Xbox 360, som inte kunde läsa Xbox original backups), eller funkar det med backups?

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av TePeL Visa Inlägg
    Tack för svaret.

    Kan man bara köra originala GC skivor (som på Xbox 360, som inte kunde läsa Xbox original backups), eller funkar det med backups?
    Nejdå, man kan köra GC backups också.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    20
    Najs!

    Tackar igen för snabba och hjälpsamma svar!

Liknande diskussioner

  1. Chip - CycloWiz!
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Inlägg: 244
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 22:47
  2. när kommer det ett riktigt chip?
    By prodge64 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 19:50
  3. Oginal HDD sönder, ny HDD utan chip?!?
    By cRYPT0NiT3 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 14:47
  4. Vilket Chip ska jag välja?
    By daydreamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 01:30
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •