Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Pengarna tillbaka på Live Gold?

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Question Pengarna tillbaka på Live Gold?

    Då kom dagen man blev bannad då, trots iXtreme, men det var väl gamla synder som fällde en. I vilket fall som helst så betalade jag för bara några veckor in 599 för ett års Live Gold, vilket ju känns lite surt.

    Tror inte jag tänker skaffa ny box än utan vänta och se lite vad som händer på scenen, således kan jag lika gärna säga upp mitt konto så länge.

    Någon som lyckats få pengarna tillbaka?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    det kommer du inte få.

    du valde att spela på live och du accepterade villkoren. så antagligen händer inget.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Blev du bannad idag? Har du haft andra firmwares innan på boxen?

    Och som svar på frågan, du får tillbaka pengarna för ditt förbetalda xbox-live abonnemang. Detta gäller dock bara 6 och 12-månaders abonnemang.
    //yabbah

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av [YAbbA] Visa Inlägg
    Blev du bannad idag? Har du haft andra firmwares innan på boxen?

    Och som svar på frågan, du får tillbaka pengarna för ditt förbetalda xbox-live abonnemang. Detta gäller dock bara 6 och 12-månaders abonnemang.
    Jag har hört original -> 5.2 -> 5.3 -> iXtreme.

    Var offline i typ 7 dagar efter att iXtreme ryktades vara på gång, flashade om till det idag, logga in på live igen och fick connection test, vilken misslyckades.

    Ska man ringa MS supporten då eller vart vänder man sig för refund?

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Pengarna har jag för mig att man bara kan få tillbaka i 2veckor efter att man betalat. Och YAbbA, du behöver inte oroa sig för att iXtreme inte funkar, erikzon vart säkert bannad innan han flashade till iXtreme och han vart säkert listad av MS för över ett halvår sen när han flashade till 5.2

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Pengarna har jag för mig att man bara kan få tillbaka i 2veckor efter att man betalat. Och YAbbA, du behöver inte oroa sig för att iXtreme inte funkar, erikzon vart säkert bannad innan han flashade till iXtreme och han vart säkert listad av MS för över ett halvår sen när han flashade till 5.2
    Ja men lillmamma, de flesta vet att man kan ha blivit ban-flaggad för länge sen, men man kan ju vara nyfiken ändå.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    30
    Respekt
    18
    Är det fortfarande så att man måste ringa supporten för att avbryta en prenumeration på Live Gold?

    Kom precis på att jag har två konton, varav en som jag inte använder längre..

    Själv har jag kollat dagligen om jag blivit bannad från XBL, och det är jag inte. Satte aldrig in en bränd skiva efter Uppdateringen med stort U, utan endast kört original sedan dess. Känns som om jag inte blivit flaggad eller något sådant, för då hade jag nog varit bannad nu.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Krotch Visa Inlägg
    Är det fortfarande så att man måste ringa supporten för att avbryta en prenumeration på Live Gold?

    Kom precis på att jag har två konton, varav en som jag inte använder längre..

    Själv har jag kollat dagligen om jag blivit bannad från XBL, och det är jag inte. Satte aldrig in en bränd skiva efter Uppdateringen med stort U, utan endast kört original sedan dess. Känns som om jag inte blivit flaggad eller något sådant, för då hade jag nog varit bannad nu.
    Tror man MÅSTE ringa supporten som du säger för att avbryta Live-prenumerationen. Själv blev jag bannad och letade som en galning på xbox.com för att säga upp Live-prenumerationen men utan nån större framgång. Till slut hittade jag nåt som antydde på att man skulle ringa supporten vilket jag då gjorde. När jag väl kom fram så fick man prata med en utlänning som knappt kunde svenska. Själva uppsägningen tog ca. 15 min att utföra från dess att jag kom fram till denne finlandsvenska turk. Jag är inte rasist på nåt vis men är det inte viktigt att en support har någon person som åtminstonde kan prata och förstå språket. Jag fick upprepa typ allt 10 ggr för att hon skulle förstå. KASST M$ !!!

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Steffe Visa Inlägg
    Tror man MÅSTE ringa supporten som du säger för att avbryta Live-prenumerationen. Själv blev jag bannad och letade som en galning på xbox.com för att säga upp Live-prenumerationen men utan nån större framgång. Till slut hittade jag nåt som antydde på att man skulle ringa supporten vilket jag då gjorde. När jag väl kom fram så fick man prata med en utlänning som knappt kunde svenska. Själva uppsägningen tog ca. 15 min att utföra från dess att jag kom fram till denne finlandsvenska turk. Jag är inte rasist på nåt vis men är det inte viktigt att en support har någon person som åtminstonde kan prata och förstå språket. Jag fick upprepa typ allt 10 ggr för att hon skulle förstå. KASST M$ !!!
    Microsoft anser inte att det är nödvändigt att folk ska kunna kommunicera med deras support, därför räcker det med man kan lyfta på luren för att man ska få jobb hos Microsoft.

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Angående att personer på deras support oftast bryter är för att supporten helt enkelt inte äns ligger i Sverige.

    Vanligt fenomen där Call-centers i baltikum har snabbkurser i svenska för att sen utföra uppdrag för svenska företag.

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Snackade med supporten igår och dom betalade prompt tillbaka pengarna på mitt kort, hade betalat för Gold den 13/5. Bara så ni vet

Liknande diskussioner

  1. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 10:17
  2. Flashade om innan du signade upp på Live? Skriv här!
    By Kruska in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 12:28
  3. xbox live / xbox 360 live
    By blip33 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:58
  4. Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2005-02-20, 23:26
  5. Pengarna tillbaka?
    By RaaD in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 22:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •