Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Kan man kolla om man har NME360 eller ej?

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Kan man kolla om man har NME360 eller ej?

    Hej, är så att jag köpte en box för några veckor sedan. Enligt försäljaren skulle den innehålla ett NME360-chipp. I efterhand har jag förstått att detta inte direkt är bästa lösningen eftersom de inte går att uppgradera när nya firmwares släpps.

    Boxen är från september 2006, enligt tillverkningsdatumet på baksidan.

    Hur som helst går det på något sätt att kolla om det är NME360 eller ej i burken eller om det bara är någon flashad firmware? Finns det några test man kan göra utan att behöva öppna upp den?

    Till min stora förvåning var det en samsung-drive i den, enligt bilderna jag kollade mot vilket är bra. Så allra bäst skulle väl vara om det inte var något NME360-chip i den alls utan bara flashad firmware så att jag själv kan flasha om den till nya versioner.

    Vill helst undvika att öppna upp den bara för att kolla efter, om det kan undvikas.

    Alla backupspel jag kört på den har fungerat klockrent och har läst något om att man måste patcha spelen med ett program från nme-teamet för att de skall starta på en box med NME-chip. Kanske är detta redan gjort på de flesta backupspel som finns ute men har provat över 20 st och alla har fungerat utan att jag behövt göra något sådant.

    Skulle det nu visa sig att det är ett NME-chip i den är det då möjligt att plocka bort detta utan att skada boxen för att istället bara använda sig av flashade firmwares?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tror du inte ens behöver ta bort chippet, NME kommer troligen inaktivera sig själv om det inte är original firmware i läsaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  2. xbox360 spel som man kan lira 4 gubba?
    By Trapz in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 11:46
  3. Hur vet man vilken chipp man har?
    By Totti in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 19:37
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 20:16
  5. emulator?
    By jimmydamp in forum Emulatorer
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-18, 17:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •