Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Grafiken buggar så in i helvete...

James_T_Kirk Guest

Angry Grafiken buggar så in i helvete...

Hjälp. Nått skumt har hänt med mitt Dreamcast. Ganska nyligt har grafiken i Soul Calibur börjat bugga något fruktansvärt. Gubbarna blir deformerade & en del bakgrunder flimrar, dessutom hackar kamerna.
    Jag äger en USA DC, om det är någon som sitter på info om det här problemet skulle jag bli glad om denne kunde höra av sig.
    Det är nästan så att jag börjar bli desperat. Undrar om det kan ha med lasern eller scarten att göra?

Tacksam för svar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om spelen laddar långsamt och lasern låter som om den jobbar mycket kan den behöva en rengöring/kalibrering/utbyte.

Vi kommer antagligen att få hem nya DC lasrar inom 3-4 veckor.

Men det kan även vara att kylningen knasar så att den blir överhettat, kontrollera att fläkten fungerar.

Om du har en modifierad dreamcast kan det vara läge att kolla att allt är OK på kretskortet så att det inte ligger lödtenn eller kabelrester och orsakar små kortslutningar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

James_T_Kirk Guest

Smile

Tack för svaret, nu märker jag också att själva operativsystemet buggar. Grafiken flimmrar osv. Är det nått du vill tillägga får du gärna göra det. Jag ska kolla det där med fläkten...

James_T_Kirk Guest

Smile

Okej, jag vet inte om mitt förra reply gick fram ordentligt; här kommer det igen.

Nu har jag märkt att grafiken flimmrar även ute i DC:ens operativsystem. Utblåset på höger sida av DC:en blåser ut luft, men jag tycker att den inte riktigt lever om nog mycket, det kan ju ha nått med fläkten att göra. Maskinen är inte moddad.

Om du har nått att tillägga så får du gärna göra det.

Tack för förra svaret.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om du köpt den av ett svenskt företag har du enligt konsumentköplagen garanti, så se till att du får den fixad.

Om du inte har garanti och vet hur man hanterar elektronik kan du ju skruva isär den enligt våra Multi-X anvisningar och blåsa av allt damm, se till att alla kontakter är fria från oxid och att fläkten fungerar som den skall.

Problemen kan bero på överhettning eller krypströmmar. Eller så är det någon minneskrets som är på väg att gå.

Det kan även vara nätdelen - och eftersom du har en amerikansk DC är det stor chans att du har problem med din 220-110V adapter!

Är det bara en sådan där liten klen resekonverter så klarar dessa inte av konstant belastning - de är avsedda för att dra en rakapparat i 15 minuter...

Använder man dem för att driva ett tv-spel så får dom i längden problem, och kan ofta orsaka skador på nätdelen i tv-spelet.

Har du möjlighet att komma förbi butiken kan vi titta på din dreamcast och prova att byta till en 220V nätdel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Xenosaga och Starocean 3 buggar?
    By MangaJens in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 18:21
  2. Allvarliga fel i grafiken, behöver hjälp?
    By CoCo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-10-30, 16:31
  3. xmp 2.4 buggar!??!?!
    By xirbma in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 21:23
  4. Hansi, viktig fråga ang. Magic 3 buggar
    By warp in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-01-15, 12:26
  5. DVD läsare åt helvete efter moddning.
    By Borne in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-04-08, 16:58

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner