Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Min dator hittar inte MS28 i bios

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18

Min dator hittar inte MS28 i bios

har köpt kortet man behöver för att flasha. kortet hittades i windows installerade med mini Cd:n. Sen använda jag xtremebootmaker_0_5_3_0. använda USB sticka för att boota till DOS. kopierade över de två filerna ifrån VIA Vt6421A mtkflash, som man kunde ladda ner och la över dom till USB stickan .Skriver mtkflash r /m / sata orig.bin.

Vad är fel?

http://aycu17.webshots.com/image/174...2650825_fs.jpg = tog denna bilden ifrån en annan tråd
    Last edited by macbang; 2007-06-01 at 14:17.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Enligt den där bilden så hittar du driven men har en trasig floppydisk/usb sticka...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Enligt den där bilden så hittar du driven men har en trasig floppydisk/usb sticka...
    hur kan den vara trasig. Kan ju lägga in filer ock sånt på den?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bilden beskriver iaf inte samma sak som du skriver i ditt inlägg.

Bilden visar ett försök till att flasha bioset i samsung dvdläsaren, men när mtkflash försöker läsa biosfilen från A: så blir det läsfel.

Du skriver att du försöker läsa bioset från samsung dvdläsaren...försöker du göra mig förvirrad så har du åtminstonde lyckats med det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    skriver mktflash R orig.bin sen när man ska välja sitt sata kort stänger jag av xboxen, vänta 10 sek starta igen då kommer detta fram.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det kan det inte göra, du måste köra mtkflash W nånting för att det skall se ut som på den bilden...

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    för att läsa ut MS28:ans bios måste jag ju skriva mtkflash r /m / sata orig.bin

Eller kan man läsa ut bios genom att skrive SAMREAD 1234567 12345?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Spelar väl ingen roll, men det kan aldrig se ut som på den där bilden du länkar till när du läser ur firmware från dvdläsaren...

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Spelar väl ingen roll, men det kan aldrig se ut som på den där bilden du länkar till när du läser ur firmware från dvdläsaren...

sorry fel av mig

Det står så här när jag har skrivit mtkflash r /m / sata orig.bin står det (not ready to write drive/disc eller något liknande)
    Last edited by macbang; 2007-06-03 at 01:08.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hur tror du vi skall kunna ge ett tydligt svar när du inte kan ge en tydlig beskrivning av dina felmeddelanden...

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    skiter i att försöka flash själv. Skicka in den till er istället

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    :-)

Liknande diskussioner

1. Spel fungerar på min samsung men inte på andras!! varför?
    By kentuckied in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 14:19
  2. Ändrat bios, chippet vill inte starta.
    By PlaskAnkan in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 21:08
  3. Min ftp funkar inte på min nya dator
    By mekholm in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-08-08, 10:46
  4. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 23:37
  5. Backupspel funkar inte på min ps2! ! jag ska klaga
    By Mephisto-Live in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 21:56

Bookmarks