Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: konstiga ljud?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25

konstiga ljud?

Fick precis hem min moddade Wii (Wiikey) köpt av er på psxcare.

Den funkar väl bra osv. Har dock bara kört Wii Sports än, inga brända skivor.

Men det jag undrar över är lite konstiga läten från Wiin.

Det liksom "knäpper" från läsaren emellanåt när den laddar från skivan och ibland piper den ett par ggr. Ungefär som en polisradio fast ändå inte riktigt :P

Ska det vara så och det bara jag som är nojjig? Eller är det bara jag som märker av detta?

edit: jaha.. då fick man read error på original skivan då. Det känns ju stabilt.

"An error has occured. Press the eject button, remove the game disc, and turn the power off. Please read the wii operation manual for more information".

Detta kom alltså i samband med att man startade wii golf. Vad göra? Haft den igång i 10 min och så kommer detta =/
    Last edited by pemani; 2007-06-02 at 01:08.

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Respekt
    21
    Vore coolt om du börja få larm om utryckningar från polisen

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Jag vet inte. Känns ju inte så bra när den är spritt ny och den har problem att läsa skivor direkt. Ok om det hade varit brända men nu är det ju ändå en originalskiva. Har blivit så två ggr nu att den står och "tuggar" på skivan och är fruktansvärt seg. Verkar som att det blir så när Wiin stått avstängd en stund och är "kall".

Testade en backup av Mario Strikers Charged Football nu och det funkade bra. Dock hade jag kört lite Wii sports innan (och den krånglade ju naturligtvis) så konsollen var ju redan varm.. Ska testa att köra Mario spelet sen direkt istället när den stått någon timme och blivit kall.

Hur gör man annars då psxcare? Utbyte?

Wii sports är repfri och skitfri så det ska väl inte bero på det heller.

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Respekt
    21
    De låter inte så normalt, inget jag har märkt med min låda, ett jobb för PSXcare att svara på =)

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Jag har fått samma error, dock bara en gång. Kört ett tag så jag är inte orolig. Det klickar ju ganska bra när man skall tillbaka till wii-menyn, är väl en reset, men jag fattar inte varför det låter så mycket.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kör ett tag till och prova flera olika skivor. Onödigt att skicka hela konsollen om du bara fått ett surt exemplar av wii sports.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    ja nu på morgonen verkar allt funka normalt. Dock har jag ju bara originalet samt en backup av mario spelet. Det sistnämna har aldrig krånglat. Men nu verkar ju även wii sports gå bra. Får väl köra på några dagar får vi se. Ska bränna ut lite flera backuper också.

Ingen annan som ens hört detta ljud? Tar typ 1 min att ladda in skivan, sen går det bra att spela ett tag innan man får felmeddelandet på skärmen.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ibland när man får hem elektronik så bildas det kondens eftersom det är varmare i vardagsrummet än ute. Då kan man få en del skumma fel tills det försvunnit.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ibland när man får hem elektronik så bildas det kondens eftersom det är varmare i vardagsrummet än ute. Då kan man få en del skumma fel tills det försvunnit.
    ja den har ju inte krånglat idag så.

Dock låg den på posten ett dygn innan jag hämtade den och sen låg den hemma 5-6h innan jag packade upp den då jag jobbade.. Så den borde väl ha "tinat"?

Hur lång tid har man på sig att meddela annars? Jag tänkte om felet återkommer om nån dag och ev blir värre och värre. Är det 1 år?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, men reklamera så fort du konstaterat att den inte fungerar så som du förväntar dig att den skall göra, vänta inte i flera månader :-)

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Ja, men reklamera så fort du konstaterat att den inte fungerar så som du förväntar dig att den skall göra, vänta inte i flera månader :-)
    nej nej självfallet =) Är ledig i helgen så man får väl försöka sig på några homerun

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    då dök felet upp igen idag. Har dock enbart inträffat med Wii Sports skivan, ingen backup. Räcker vanligtvis med att man resetar Wiin och sen funkar skivan utan problem igen. Lite jobbigt då det händer ibland när man tror att den har "rättat" till sig.

Kan man få Wii Sports skivan utbytt? Tänkte om det nu är den som är kass så bör ju inte felet uppträda med en schyst skiva.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    nej tyvärr så blev det samma fel även med en backup nu. Det verkar inträffa emellanåt när den stått avstängd ett antal timmar och liksom "kallnat". Kan vara väldigt segt att få igång spelen då den bara står och tuggar. Ibland går det bra att spela efter den tuggprocess men ett par gånger har man fått read disc error. Både på originalskivan samt backup.

Vad göra nu då? Man får väl skicka in den i så fall förmodar jag. Men man känner ju på sig att direkt den kommer till er så kommer den ju att gå felfritt.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Skicka in den iaf. Troligen samma problem som wii:n jag har hemma själv, tog hem den för att vi ledsnade på att ha den som butiksdemo när den strulade, duger åt ungarna ändå :-)

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Lyckades spela in ljudet på nallen när den klickar och piper. Är det nåt ni vill ha?

Om jag ska skicka in den. Ska alla tillbehör med då också eller räcker det med basnheten i kartongen? Jaf förmodar ju att det inte är nåt fel på dosonar och stället typ :P Eller byter ni bara kartong mot kartong med alla tillbehör i?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nä du kan behålla dina tillbehör. Skicka bara basenheten.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    ok bra.

Nu har allt annat jag köpt av er tidigare fungerat så jag har aldrig behövt skicka in någonting till er.

Är det bara att skicka till(?):

NETCARE AB
    Blekingegatan 16
    118 56 Stockholm

Ska jag ha något returnr eller liknande att markera paketet med eller räcker dom om jag lägger med en lapp med felbeskrivning?

Och vilket fraktalternativ ska jag ta? Jag förmodar att ni återbetalar den efteråt om ni konstaterat fel på enheten?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Lapp med felbeskrivning och dutt kundnummer. Skicka med företagspaket 16.00 så går det snabbast. Om du orkar vänta så kan jag skicka en förbetald paketlapp.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Lapp med felbeskrivning och dutt kundnummer. Skicka med företagspaket 16.00 så går det snabbast. Om du orkar vänta så kan jag skicka en förbetald paketlapp.
    Ah det vore ju super. Inte undra på att man prioriterar er vid konsol/chip köp med sådan service :P

edit: Men den skickas ut typ idag eller imorn då? Så jag ev hinner skicka in den under veckan iaf.

edit2: Ja just ja. Är det ok om jag skickar med Wii Sports skivan iaf? Jag tänkte så ni verkligen har möjlighet att testa enheten precis som jag har gjort med samma media etc.
    Last edited by pemani; 2007-06-04 at 21:20.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Imorgon är det helg, skickar jag paketlapp till dig idag så har du den på torsdag och vi kan få hit konsollen tidigast till fredag.
    Maila mig ditt kundnummer så skickar jag paketlapp.
    Skicka gärna med din wiisports!

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Så, mailade precis. Skickar med Wii sports. Stort tack på förhand.

Liknande diskussioner

1. Sjukt ps2 ljud när den laddar
    By rododondro in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 12:21
  2. Inget ljud från video
    By osis in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 16:47
  3. 5.1 ljud till 360 via pc
    By Raymond in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 21:08
  4. optiskt ljud...
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt