Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Hjälp - HDD Problem

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Hjälp - HDD Problem

    Hej , JAg behöver hjälp, ät lite novis på detta......

    Jag Har ett ps2 (slimmad) med ett chip i. Använder toxic för chippet och skulle nu vilja använda hårddisk till mitt ps2. Har läst lite på forumet men förstår inte. Har en extern USB hårdisk som jag tänkte använda.

    JAg startade ps2 med hårddisken inkopplad men det hitta inge HD. Använde programet NAplink och lade in en drivrutin till usb och nu kommer det upp texten 'mass' i listan med cd/minneskort men den hittar ingen HD. HAr testat programmet HDloader men där säger den att den hittar ingen HD. JAG behöver hjälp........Hur ska jag formatera HD:en ? kan det göras på datorn ?

    KAn någon vänlig själ förklara detta för mig i olika steg, vilka program att använda och hur.

    Jag hoppas någon vänlig själ kan tänkas och hjälpa mig.//yesbox07

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste köra någon USB extreme variant
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ska jag använda usb extreme för att spela spelen på ps2 an eller för att formatera den via datorn ? Jag har läst att usb extreme inte ska vara så pålitlig, skulle vilja använda HDloader, är det möjligt ? Jag skulle uppskatta om du kunde förklara i steg hur jag går till väga, bästa som till ett barn (är som sagt novis).......

    HOPPAS DU KAN HJÄLPA MIG // Yesbox07

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man använder hdloader för ide diskar, usb extreme för usb diskar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    betyder det då att inbyggda hårddiskar använder man HDloader till och externa hårdiskar usb extreme till ?

    Kan man bygga in en hårddisk i en slimmade ps2 eller koppla in den på annat sätt?

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Beror vilken version av den slimmade du har.
    Om du har V12, V13 så kan man löda och fixa så att man får en IDE kontakt. Men det finns fortfarande ingen plats för HDD i själva konsollen.
    Har du någon annan version av PS2 slim så är det enda alternativet USB HDD.

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    okay , det verkar som jag måste använda usb extreme. Finns det något bra program för att flytta över filer till Hårdisken via datorn ? Jag hat testat USb extreme 3.0 ooh där fanns endast dos kommandon som gör att man kan flytta över program. Spelen måste även vara på skiva , vore bra om man kunde flytta över iso filer till hårdisken åxå.
    //Yesbox07

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Ja absolut.
    Alla dina frågor kan besvaras av nedanstående länk
    http://www.console-exploits.com/foru...ead.php?t=9042
    Jag föreslår att du läser sidorna där, och särskilt "1a" (A guide using winhiip).

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Om jag inte har helt fel (har läst runt en del) Så är winhiip till för när du använder HDLoader och det kan ju inte jag.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, winhiip är till för IDE diskar. USB extreme har egen programvara.

    http://www.hdadvance.com/download/
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Vad jag har förstått så är USB HDD gaming vääääääldigt långsamt. Plus att det är väldigt dålig kompatibilitet. Detta beror på att PS2 bara är USB 1.1.
    Så om du inte löder dit en IDE kontakt så skulle iaf jag nog inte koppla in en hdd via USB.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17
  2. Konstigt problem...behöver hjälp
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 09:21
  3. Konstigt problem med spelen, snälla hjälp
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 01:16
  4. problem med hdd byte
    By aprilia_ftw in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 21:36
  5. Problem med olika bios och ny HDD
    By goure^ in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 18:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •