Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Wiikey i nya Wii som saknar pin3?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Wiikey i nya Wii som saknar pin3?

    Fick äääntligen min Wii igår, tänkte så installera det wiikey som legat och väntat en månad men upptäckte att jag fått en ny modell av Wii. Den nya DVD´n saknat pin3 så nu sitter jag brunt till eftersom Wiikey behöver det benet för att fungera.

    sn:LEH1133XX

    Finns det nån lösning eller måste jag köpa nytt chip? Finns nått chip som går med den här modellen?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Fatass Visa Inlägg
    Fick äääntligen min Wii igår, tänkte så installera det wiikey som legat och väntat en månad men upptäckte att jag fått en ny modell av Wii. Den nya DVD´n saknat pin3 så nu sitter jag brunt till eftersom Wiikey behöver det benet för att fungera.

    sn:LEH1133XX

    Finns det nån lösning eller måste jag köpa nytt chip? Finns nått chip som går med den här modellen?
    Antingen löder du en kabel direkt till pinnen på chippet som motsvarar punkt 3 eller så skaffar du ett annat chip. Det är enbart WiiKey som behöver den punkten vad jag vet.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Finns ingen officiell bild på HUR man ska löda Wiikey där pin3 saknas så jag har lite svårt att gissa mig till vart lödningen ska utföras?

    nån som har en bild på detta?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tackar!

    Men det är väl bara ben3 jag behöver löda på DVD chippet dom tre andra borde väl gå på testpunkterna på PCB´n?

    Såg en annan bild på nätet då jag googlade där monterades på samma ben så verkar stämma även fast det inte är officiellt från wiikey folket.

    Får väl chansa men sugigt om den smäller. Har inget val jag har spelat mig less på Wii Sports i helgen

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Undrar just var mitt inlägg tog vägen... Hursomhelst, om fler har samma problem så finns bilden här: http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=55534
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Liknande diskussioner

  1. Importera Wii, chippa i Sverige ?
    By BerraSVE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 17:54
  2. strömadapter till USA wii
    By basssse in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 10:42
  3. Wii som dvsspelare eller mp3 ?
    By mrzimmerman in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 10:47
  4. Wii chip?
    By Midou in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 01:35
  5. Nån som vet nått om det nya lödfria multi-x?
    By wilda in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 08:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •