Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Uppdatering från 2.1E

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Uppdatering från 2.1E

    Hej,
    1 Satte i ett spel "Mercury Meltdown" som vill uppdatera systemet. Vet inte om det är en PAL version. Har version 2.1E redan. Avbröt det hela då jag inte vet tillräkligt om det kan skada konsolen. Har läst om många som haft problem med "Mario". Om man har 2.1E och kör NTSC "Mario" kommer den vilja uppdatera systemet ändå?

    2 Har precis satt i ett Wiikey och när jag laddat in "Disc setup v1.1 PAL" fungerar inte längre kontakten mellan handkontroll och konsol. Startar jag om konsolen funkar den igen. Är det någon som vet något om den här typen av strul?

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av MrBob Visa Inlägg
    Hej,
    1 Satte i ett spel "Mercury Meltdown" som vill uppdatera systemet. Vet inte om det är en PAL version. Har version 2.1E redan. Avbröt det hela då jag inte vet tillräkligt om det kan skada konsolen. Har läst om många som haft problem med "Mario". Om man har 2.1E och kör NTSC "Mario" kommer den vilja uppdatera systemet ändå?

    2 Har precis satt i ett Wiikey och när jag laddat in "Disc setup v1.1 PAL" fungerar inte längre kontakten mellan handkontroll och konsol. Startar jag om konsolen funkar den igen. Är det någon som vet något om den här typen av strul?
    1. Vågar jag inte svara på

    2. Har inte wiikey själv men har läst att man behöver en GC-kontroll för setupskivan
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    18
    Mercury Meltdown borde nog vara en PAL-version, den som jag har är det i alla fall. Alltså borde det vara säkert, men lite inte på mig!

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för svaren.

    Det är nog en PAL version jag har. Är helt ny på Wii och har några fler frågor på ämnet.

    1 Är det vanligt att den frågar om uppdatering? Törs jag köra "Mercury Meltdown" när den först ber om att få uppdatera eller kan det vara något annat på skivan typ NTSC Mario och inte alls "Mercury Meltdown"
    2 Har ju version 2.1E, är den gammal?
    3 Kan man köra NTSC versionen av Mario om man har 2.1E?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    Du kan ju skriva vad din version heter så kan någon svara på om det är PAL eller inte. Vad jag kan se har ingen NTSC-version släppt på det spelet och PAL ska fungera på NTSC-U men inte på -J. Så har du otur sitter du med en NTSC-J vilket är högst otroligt då ALLT brukar stå på japanska i dem (även systemuppdateringar).

    Edit, såg att du svarat. Uppdaterar mitt istället för att dubbelposta.

    1. Nej det är inte vanligt, men några få vill uppdatera. Öppna din .iso-fil i RegionFrii.exe som du lät hittar på nätet. Den läser in vad det är för spel.

    2. 2.1E är den näst sista uppdateringen vad jag vet. 2.2E gäller nu.

    3. Ja mario ska fungera utan att "bricka", men den kommer ändå se ut att vilja göra en uppdatering. Gör en själv från systemmenyn så är du säker med alla spel som släppts hittils. Någon du känner bör ju ha trådlöst internet.
    Last edited by rbt; 2007-06-05 at 00:31.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av crsan Visa Inlägg
    2. Har inte wiikey själv men har läst att man behöver en GC-kontroll för setupskivan
    Ha för mig att man kan använda reset knappen på Wiit för att gå igenom menyerna, klicka för att byta rad och hålla in knappen för att välja.
    Fast jag är inte 100 på om det var i just den menyn dock.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    * Du brickar inte din konsol om du har 2.1E och ska köra NTSC Paper Mario.
    * Du ser vilket spel du har laddat in i fönstret till Disc channel, alltså det kan inte vara ett "gömt" Paper Mario.
    * Wii kontrollerna funkar inte i Wiikey setup disc, där styr du med en GC padda eller RESET knappen på konsolen.
    * Flertal spel ber dig att uppdatera, är du osäker så kolla runt på forum innan du kör uppdateringen.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det kan vara en tillfällighet, men jag har ett vagt minne av att någon rapporterade att SPM inte syntes till i disc channel innan man lät spelet göra sin "update". samma grej hände för mig alltså. för övrigt har jag samma sak att säga gällande mercury meltdown, mig veteligen finns det inte ute som NTSC ännu.

Liknande diskussioner

  1. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 10:38
  2. Spela spel från SD-kortet
    By Jimmy D in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 18:35
  3. Kommer inte uppåt från mappen
    By maxigubben in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 17:41
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. Ta bortfläkten från XBOX
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •