Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Vilken kontroller till vad?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    20

    Vilken kontroller till vad?

    Hej,

    tänkte fråga er, innan jag beger mig på marknaden igen för att införskaffa en del som jag inte kommer använda sedan...

    när jag köpte konsollen fick jag med 2st Wii remote, 1st nunchuck och 1st original kontroller. Sedan har jag 4st Gamecube kontroller till GC spel.

    Hur är det med de, vad är det som BEHÖVS för att kunna spela och vad är det som är 'bonus'/optional?

    Då menar jag om jag ska spela med tjejen eller en kompis; en komplett Wii remote + nunchuck har jag, måste jag se till att få en nunchuck till i första hand?

    Tanken är nog att det ska utökas så vi kan spela med 4 pers sen, borde jag isåfall få tag på 4st remote + nunchuck, eller kan man köra med bara 4x remote eller t.o.m. 2x remote + 2x original?

    Lite hjälp från er som är mer kunniga skulle uppskattas!

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    För att spela Wii spel 4 pers så behövs 4 st Remotes och 4 st Nunchuks.
    Dock finns det även vissa Wii spel där du kan spela med GC padda.

    Har du 4 st GC paddor så behöver du knappast köpa några Classic remotes, då dessa funkar lika bra som dem. Förutom att knapparna inte sitter riktigt rätt för SNES, MD osv.

    Själv har jag 2 remote och 2 Nunchuk och 2 GC paddor. Min polare har likadant så vi är all set för våra 4 pers spelkvällar

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    20
    Ok, då få jag nog sälja iväg Classic controllern och se till att bygga ut med 2st Wii remote samt 3st nunchucks!

    Tack för svaret!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    glöm inte bort att det finns relativt få spel som utnyttjar nunchuken bara..

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    alla bra spel kräver chuck.....

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    glöm inte bort att det finns relativt få spel som utnyttjar nunchuken bara..
    Få spel som utnyttjar nunchuken? Vilka spel har du testat?
    Sist jag kollade så används den friskt i de flesta multiplayer spelen...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    cooking mama, excite truck, mercury meltdown, metal slug anthology, super paper mario och super monkey ball: banana blitz är dom jag lirat utan nunchuk. heatseeker, mario strikers, rayman, ssx, zelda och warioware med. men warioware med nunchuk är inget kul imo, å de andra lirar jag väldigt sällan. det har inget med nunchuken att göra, de är bara mindre roliga.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    20
    Går det att spela Marvel Alliance Heroes Ultimate (eller ngt) med 3 pers om man har 2 x remote + nunchuck och 1x classic kontroller?

    Eller måste man ha 3x remote + nunchuck?


    *edit*

    har 4st GC kontroller med, kan det vara av hjälp? Jag inser precis när jag kollar på classic kontroller att den ska kopplas in på den 'vanliga' remote!?
    Last edited by TePeL; 2007-06-16 at 13:21.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av TePeL Visa Inlägg
    Går det att spela Marvel Alliance Heroes Ultimate (eller ngt) med 3 pers om man har 2 x remote + nunchuck och 1x classic kontroller?

    Eller måste man ha 3x remote + nunchuck?


    *edit*

    har 4st GC kontroller med, kan det vara av hjälp? Jag inser precis när jag kollar på classic kontroller att den ska kopplas in på den 'vanliga' remote!?
    Nej motechuck all the way, funka inte med classic controller.
    Spel jag kan rekomendera co-op 2 player är splinter cell, grymt spel.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    20
    Du känner inte min tjej tydligen... funkar nog inte med såna spel

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    Nej motechuck all the way, funka inte med classic controller.
    Spel jag kan rekomendera co-op 2 player är splinter cell, grymt spel.

    Du kanske har svaret på min fråga kompis!
    När man kör 2 player på Splinter cell, hur är det? är det mission tillsammans att man hjälper varandra sammtidigt eller krigar man mot varandra i en bana...

    Är det 2 wiimote och 2 nunchucks som gäller då? eller räcker det med wiimotes?

    Thanx

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av tigersaid86 Visa Inlägg
    Du kanske har svaret på min fråga kompis!
    När man kör 2 player på Splinter cell, hur är det? är det mission tillsammans att man hjälper varandra sammtidigt eller krigar man mot varandra i en bana...

    Är det 2 wiimote och 2 nunchucks som gäller då? eller räcker det med wiimotes?

    Thanx
    Jag har inte lirat SC tidigare, men jag vet vad det är. Jag spela det för första gången på wii nu med en polare.
    Spelet är grymt i co-op eftersom det är ett krav av samarbete, jag kan ge några exempel.
    Man stå på axlarna på den andra och avaktivera kameror
    Man ställer sig på en kan och hissar ner/drar upp den andra för att ta sig till nya ställen.
    Klättra rygg mot rygg uppåt i trånga utrymmen.
    Avaktivera kameror på avstånd för att andra spelaren ska springa förbi och avaktivera den.

    Det är några småsaker bara, men det är en känsla av samarbete genom varje bana.
    nu har jag bara lira 4-5 banor än så länge.

    Det kräver 2 motechucks.

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Om du är öppen för GameCube-spel så skaffa Soul Calibur 2. Ett av de första spelen jag började köra på min PS2a. Sen när jag skaffade Xbox så började jag om spelet på den. Nu kör jag det för tredje gången på min Wii. En hit i multiplayer på alla tre konsoller (liksom ettan på dreamcast)

    Kan tipsa om Wavebird kontrollern till GC (som självklart också funkar på Wii). Det enda som saknas på den är skakfunktion, annars har den alla funktioner man kan önska.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    Jag har inte lirat SC tidigare, men jag vet vad det är. Jag spela det för första gången på wii nu med en polare.
    Spelet är grymt i co-op eftersom det är ett krav av samarbete, jag kan ge några exempel.
    Man stå på axlarna på den andra och avaktivera kameror
    Man ställer sig på en kan och hissar ner/drar upp den andra för att ta sig till nya ställen.
    Klättra rygg mot rygg uppåt i trånga utrymmen.
    Avaktivera kameror på avstånd för att andra spelaren ska springa förbi och avaktivera den.

    Det är några småsaker bara, men det är en känsla av samarbete genom varje bana.
    nu har jag bara lira 4-5 banor än så länge.

    Det kräver 2 motechucks.


    Damn! låter najs f*n. Nästan som Secret of Mana fast FSP, har du nån länk till Torrent filen??






    Hur går man tillväga för att lira GC spel på wii?? spelar regionen någonroll??

    Thanx

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    bränn spelet, stoppa in skivan och spela.. fungerar inte det så är spelet NTSC, då får du boota det med GCOS istället.

Liknande diskussioner

  1. Invites
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1412
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 01:43
  2. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  3. Flasha till 3.40 OE-A eller...?
    By Freddo_mAN in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 22:57
  4. Xbox ur funktion, vad ska jag ta mig till?
    By Razorblade in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 00:26
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 07:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •