Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: PSP + backup-spel. Vad behövs!?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    PSP + backup-spel. Vad behövs!?

    Hej,

    Detta har säkert tagits upp femhundraelva gånger tidigare men jag måste ändå fråga då jag är helt färskt inom området och blir förvillad av lika många trådar där man säger olika saker.

    Jag skall köpa en PSP, vilken firmware den har vet jag inte ännu då jag köper först imorgon. Vill kunna spela backup-spel, eller rättare sagt, nertankade spel från diverse torrent-sidor. Kan någon vänlig själ beskriva, så detaljerat som möjligt, vad man behöver och hur man skall gå tillväga?

    Har tankat ner "3.40 OE-A Easy Installation" och för att få den att fungera behöver PSP:n ha 1.5 eller 2.71 SE-A till 3.30 OE-A. Står det vilken firmware PSP:n har på kartongen. Vill gärna veta innan jag köper så den inte har fel firmware för ändamålet.

    Snälla, länka inte till andra sidor/trådar såvida det inte är en sida/tråd som tar upp allt man behöver veta på ett detaljerat sätt då det är rörigt nog som det är för en nybörjare inom ämnet, tack!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Din PSP kommer garanterat INTE ha någon av de versionen du räknade upp ovanför. Men än så länge har vi inte sett någon PSP direkt i kartong med högre än 3.03, så du kan alltid komma in till butiken och få 3.40 OE-A installerad för 300:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Din PSP kommer garanterat INTE ha någon av de versionen du räknade upp ovanför. Men än så länge har vi inte sett någon PSP direkt i kartong med högre än 3.03, så du kan alltid komma in till butiken och få 3.40 OE-A installerad för 300:-
    Hej,

    Bor för långt ifrån och att skicka iväg den känns inte som ett alternativ. Tänkte göra det själv om man hittar en bra nybörjarguide.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Thumbs down

    Citat Original inlägg av Hansi
    ...så du kan alltid komma in till butiken och få 3.40 OE-A installerad för 300:-
    Citat Original inlägg av Hansi
    Kom till butiken så fixar vi det för 300:-
    Citat Original inlägg av Hansi
    ...så fixar vi det för 300:-

    Citat Original inlägg av Hansi
    ...vi fixar det för 300:-
    Har läst runt på detta forumet och förstår att du/ni vill tjäna pengar men är detta svaren man kan förvänta sig när man ställer frågor så får jag vända mig till någon som vill hjälpa.

    Mitt användarkonto kan tas bort.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du vill att någon svarar så får du ställa frågor där du inte ber någon skriva en komplett uppsats/guide, var lite mer specifik...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Clownen Visa Inlägg
    Har läst runt på detta forumet och förstår att du/ni vill tjäna pengar men är detta svaren man kan förvänta sig när man ställer frågor så får jag vända mig till någon som vill hjälpa.

    Mitt användarkonto kan tas bort.
    Hjälp är precis vad som erbjudits i alla dina citat
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tänkte passa på och fråga här....Jag har precis köpt en psp med firmware 2.81
    Och skulle vilja ha senaste custom firmware...

    Om jag fattat rätt, så är det bara att packa ner maskinen med full laddat batteri samt beskrivning vad jag vill göra samt min adress...

    Om betalning: skickar ni tillbaks den med inbetalnings kort eller postföskott eller ska jag betala in allt på något konto först...?

    och det kostar 300 + 150kr om nu det är rätt..?

    hejsvej...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skickar tillbaka mot postförskott = du betalar när du hämtar ut paketet. Om du vill så kan du förskottsbetala 400:- till nordea 3009-17 02 720 (NetCare AB) så slipper du 50:- pf avgiften.

    Och även om du skickar utan batteri så är det lugnt, numera har jag alltid 2st fulladdade batterier liggande...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tackar för ett snabbt svar...då kommer jag skicka iväg den.....

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    66
    Respekt
    21

    Troligaste v

    Vilken är den troligaste V man får i en Psp som man köper just nu på tex ett varuhus...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    2.71 har det varit i väldigt många jag fått in senaste veckorna. Men även 2.5 och 2.81 är vanliga. Ibland ser man till och med 2.0 och 2.01, så det finns väl en del gamla lager i diverse butiker...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    66
    Respekt
    21

    2.71

    då behöver man inte Gta för att nergradera

Liknande diskussioner

  1. Nybörjare till PSP, vad kan man göra?
    By zarenpojken in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 14:24
  2. Hjälp vid köp av PSP...
    By Ayn in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 17:17
  3. Backup på sina spel
    By KonradA in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 10:17
  4. Ny användare av PSP, 2.60...hjälp
    By tobiasjo in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 08:29
  5. Ny i psp världen med "snabb" fråga
    By Tavus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 21:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •