Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: Wii Brick Blocker

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20

    Wii Brick Blocker

    Hitta denna lilla grej på Scene, som stoppar uppdateringar från spel.
    D.v.s goda nyheter till dom som inte har internet till wiit.

    WiiBrickBlocker ver 1.3
    Man ladda ner den och startar WiiBrickBlocker.exe -> Väljer ison man vill fixa -> klicka på patch.
    Last edited by glericus; 2007-06-17 at 17:25.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    Hitta denna lilla grej på Scene, som stoppar uppdateringar från spel.
    D.v.s goda nyheter till dom som inte har internet till wiit.

    Som jag fatta det så ska man ladda ner ... va fan kan man inte lägga filer på detta forum .... -.-
    aja, den här länken ska nog funka WiiBrickBlocker
    Man ladda ner den och startar WiiBrickBlocker.exe -> Väljer ison man vill fixa -> klicka på patch.

    Nu medela jag bara vad jag tro, jag har INTE testat detta, men dom säger att de funka så, att dom testa på SPM.

    Nu måste jag nog sova =) natti natti
    Tackar för denna underbara information. Blir och testa när ett spel kommer som kräver en uppdatering.
    Wii - Wiikey.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    funkar med paper mario

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hade en kopia av SPM utbrännt.
    Körde man den så ville SPM uppdatera wiin även fast jag hade 2.2E.
    Har aldrig kört den updaten trots att det sägs att det inte görs någon firmware update. Dock så skrivs ju något till wiin eftersom den inte frågar nästa gång .. och på grund av det har jag undvikit det.

    Så, dumpade skivan till en iso och körde brickblocker på den.
    Brände nya ison, in med nya skivan i wiin. Den säger inget om update och start-scenen för SPM dyker upp. Har provspelat lite och det är fine.

    Så tummen upp, i alla fall med SPM.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av aastrand Visa Inlägg
    Hade en kopia av SPM utbrännt.
    Körde man den så ville SPM uppdatera wiin även fast jag hade 2.2E.
    Har aldrig kört den updaten trots att det sägs att det inte görs någon firmware update. Dock så skrivs ju något till wiin eftersom den inte frågar nästa gång .. och på grund av det har jag undvikit det.

    Så, dumpade skivan till en iso och körde brickblocker på den.
    Brände nya ison, in med nya skivan i wiin. Den säger inget om update och start-scenen för SPM dyker upp. Har provspelat lite och det är fine.

    Så tummen upp, i alla fall med SPM.
    exact samma anledning jag inte ens provat starta SPM men med brick blocker frågar den alldrig om nån uppdate så japp tummen upp

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tänkte bara bekräfta ytterligare en gång att "brick blocker" fungerar alldeles utmärkt med SPM.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii-PROMiNENT har uppdatering, jag har inte testat att köra denna patch på iso'n men någon annan kan juh testa.

    Edit: Kör brick blockern! Jag fick inga direkta problem, men har nu 2x News och 2x Weather channel
    Last edited by rbt; 2007-06-12 at 23:04.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rbt Visa Inlägg
    Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii-PROMiNENT har uppdatering, jag har inte testat att köra denna patch på iso'n men någon annan kan juh testa.

    Edit: Kör brick blockern! Jag fick inga direkta problem, men har nu 2x News och 2x Weather channel
    lol? -.-
    kan man ta bort dom?
    Tack för varningen ivf, kan va värt att vänta då.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    uppdatering till 1.3

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    betyder det att jag kan köra denna på alla spel för att vara på säkra sidan, utan någon nackdel?

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ebanium Visa Inlägg
    betyder det att jag kan köra denna på alla spel för att vara på säkra sidan, utan någon nackdel?
    Iaf på de motsatta regionerna, alltså JAP och NTSC om det är PAL du använder.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    personligen så tror jag inte att brickblockern är så pass intelligent att det förhindrar en brick på kommande spel, rimligtvis borde programmet först släppas i en ny version. för så vitt jag förstår talar ingenting för att dessa firmwares på skiva är identiska vare sig gällande fysisk plats, version eller exekvering.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Jag låter andra få prova innan jag gör det ändå så, man kan ju läsa de nån timme efter releasen ändå om de funka eller inte.
    I regel kör ju alla med brickblocker för att det är bättre än ingenting.

    Så jag rekomendera att köra den på alla NTSC-U & J tills nån säger att de inte funka.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Unhappy

    jag får inte ens igång programmet... Jag får ett felmeddelande direkt... vad har jag gjort för fel?

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Res Evil 4 har INGEN uppdatering.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    http://forum.psxcare.com/support/for...g&pp=20&page=1


    INGEN SER JU MINA INLÄGG - FÅR ALDRIG SVAR

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    http://forum.psxcare.com/support/for...g&pp=20&page=1


    INGEN SER JU MINA INLÄGG - FÅR ALDRIG SVAR
    Du skriver en fråga i ett forum som haft 2 tidigare postningar på över ett halvår, får inte svar inom 2 timmar och därför skickar klagomål i nått slumpmässigt helt orelaterat forum.. Bra tänkt..?

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Suffix - temp bannad - hur fan skulle forumet se ut om alla som inte fått svar på sin fråga började SPAMMA ALLA TRÅDAR istället för att göra en snabb sökning på google...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    En snabb fråga bara... är det okej att köra en WiiBrickBlockad Super Paper Mario skiva (bränd) i mitt Wiikey chippat Wii som aldrig har varit uppkopplad till internet? (Och därmed ej uppdaterad...) alltså firmware 1.0?

    Vill bara vara HELT säker.

    EDIT: Jag såg att jag har firmware 2.1E... Är det okej att köra ett Wiibrickblockat Super Paper Mario på den då?
    Last edited by Pigma; 2007-09-01 at 13:20.

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    38
    Respekt
    19
    WiiBrick******* tar ju bort (eller blockar den bara?) uppdateringen så att den inte körs när du startar spelet så det ska väl inte vara någon fara vad jag förstått.

    Angående Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii-PROMiNENT, om ni inte vill ha 2 kanaler så är det väl bättre att tanka Big_Brain_Academy_PAL_REPACK_MULTi5_Wii-WiiERD som då är PAL.

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av rbt Visa Inlägg
    Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii-PROMiNENT har uppdatering, jag har inte testat att köra denna patch på iso'n men någon annan kan juh testa.

    Edit: Kör brick blockern! Jag fick inga direkta problem, men har nu 2x News och 2x Weather channel

    Du fick två av kanalerna har du kört någon update efter detta? så du vet om uppdateringen fungerar som den ska....tänkte försöka starta metroid prime 3 och man får ju två kanaler med den updaten också vilket jag tycker är lite oroande.

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    problem

    jag får upp ett medelande som lyder så här

    "Det gick inte att initiera programet korrekt (0xc0000135). klicka på ok för att avsluta programet."

    så jag undrara varför det inte fungerar och vad jag ska göra för att det ska fungera hör gärna av er

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    har du installerat .net 2.1 eller vad det nu var från microsoft update?

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    vet ej

    du sa någonting om .net 2.1 eller 1.2 vet ej vad det är för någonting har installerat allt från uppdate vad ska jag göra

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    fattar inte vad folk har problem med....

  26. #26
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av FantomenK Visa Inlägg
    fattar inte vad folk har problem med....
    De läser inte readme-filer och text på webbsidor där det står hur man skall göra, utan laddar ner och kör - och drar till närmaste forum när det inte fungerar.
    Last edited by khim; 2007-09-12 at 12:22.

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    De läser inte readme-filer och text på webbsidor där det står hur man skall göra, utan laddar ner och kör - och drar till närmaste forum när det inte fungerar.
    det är också ett sätt... fasst ja ska inte klaga.. jag fastnar också över småsaker ibland.. löser ofta dom direkt efter jag skrivit ett forum...

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Är Wii Brick Blocker 100% säkert, eller finns det en risk att det inte fungerar ändå och att den updaterar?

  29. #29
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har sökt i massa forum om brickblocker och hälften säger att man ska använda detta och hälften inte. Vad är egentligen sant? Samma sak om Regionfrii, kollar alla spel jag laddar ner och det står redan att dom är i Pal. Laddar bara ner Pal-spel och har ett Nintendo wii med D2CKEY, senaste uppdateringarna då detta fixades förra veckan.
    Någon som har bästa svaret, köra med brickblocker el inte?

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Samma svar som på din förra fråga som var copy-paste av denna. se svaret där...

Liknande diskussioner

  1. Importera Wii, chippa i Sverige ?
    By BerraSVE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 17:54
  2. strömadapter till USA wii
    By basssse in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 10:42
  3. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 10:38
  4. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:11
  5. Wii Internationellt?
    By Wildboy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 00:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •