Jag kommer inte spela live men vill ju utnytja uppdateringar mm. Boxen är patchad. Om jag bannas går uppdateringarna ändå?
Jag kommer inte spela live men vill ju utnytja uppdateringar mm. Boxen är patchad. Om jag bannas går uppdateringarna ändå?
nej det går inte att uppdatera, inte via live. Däremot kan du ladda ner uppdateringarna och köra dem från skiva.
Hur funkar det att bränna uppdateringar på skiva? Har inte lyckats hitta någon info om det.
EDIT: Hittade info om hur det fungerade. Då uppkom en annan fråga. Min 360 blev bannad från Live och undrar om det är möjligt att på något vis bränna ut spel uppdateringar?
Sörjer nästan att jag inte hann ladda hem "Keys to the City" till Crackdown.
Last edited by Gneiss; 2007-06-09 at 01:51.
Tror inte det är möjligt idag, men i framtiden kommer det nog något chip som gör det möjligt. Jag har för mig att det är möjligt att köra "downloadable content" på XBox 1 idag genom att lägga in det på hårddisken, så det kommer nog till 360 till slut...
Har ingen aning iofs, men det är vad jag tror.
Som jag har förstått det så kommer det olika versioner på release av spelen. Om vi tar Crackdown som exempel. Det finns en release utan patchen, och en release som har patchen. Brukar stå i namnet, typ; Crackdown.(Keys to the city release).[Xbox360].
Bara ett exempel.
Tänkte också fråga :P. Vill verkligen kunna ladda ner updates och addons till spel, som crackdown free och pay content.
Det är mycket möjligt att det dyker upp uppdateringar som man kan lägga in på hdd eller minneskort i framtiden (via pc och adapter) eftersom det sen några dagar funnits demos att ladda ner som man enkelt bränner på dvd-r/rw (har testat och det fungerar utmärkt) eller lägger in på hdd (ej officiellt förståss)... så visst finns det hopp
Demos är inte låsta till consollen så uppdateringarna till spel kan nog va samma..
däremot är ju marketplace spel man köper låsta än så länge..
Går de inte å sätta in hdd:n i en xbox som inte e bannad sen uppdatera, sätta tillbaks hdd:n i den bannade konsolen å spela?
*PS3 slim 120- CFW 3,55
*Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
*GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
*Gamecube-Duo Q-Top case crystal
*Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
*Xbox 360 slim original so far
*Pstwo original x)
*Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod
Har satt i allt själv
Finns inga sådana releaser vad jag vet. Eftersom det man laddar ner sparas på hdd. =/. Men om man kunde ladda ner updates som man gör spel så skulle det vara skit coolt .
Jag spelar aldrig eller har spelat live o därför aldrig kört någon update via live. Är det något nödvändigt man missar om man inte kör en update på boxen? Tänkte om man får vissa nödvändiga uppdateringar på själva hårdvaran i xboxet?
Mitt xbox hänger sig på ett enda spel colin mcrae dirt. Har läst att vissa blir av med sitt "hängnings problem" genom att köra en update via live..Vågar jag göra en update. Har samsung med xtreme 5.3.
Bookmarks