Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: iXtreme 1.2 släppt!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22

    iXtreme 1.2 släppt!

    iXtreme firmware 1.2 for TS-H943 Xbox 360
    >> A new firmware replacement for the TS-H943 xbox360 drive..
    Features:
    (v1.2) Extra verification performed on Stealth backups

    Note: The extra features added in both 1.1(not public) and 1.2 release are directly related to security. A security-hole was found after 1.1, which lead to the jump in version numbers. We prefer to keep specific details private, but in general there is extra verfication between SS/DMI/PFI in stealth backups.

    We strongly advise that you upgrade from 1.0 to 1.2 in the near future for the safety of your xblive account. Currently, 1.0 is safe, but in the future there will undoubtably be new checks that 1.2 addresses!
    As always...
    Use on Xbox Live at own risk!! (And please do not alter game content on xbox live, as that is the sole reason MS is motivated to ban backups on live!!!)

    Here are the definitions update for iPrep to include iXtreme 1.2


    http://www.xbox-scene.com/

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Åhhh jag som tänkte ta ledigt idag, får åka ut till butiken och preppa flashningsdatorn då...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    vad menas med: And please do not alter game content on xbox live, as that is the sole reason MS is motivated to ban backups on live!!!)

    Då hoppas man denna är såpass bra att den håller många månader nu då så det är dags för en ny flash...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    vad menas med: And please do not alter game content on xbox live, as that is the sole reason MS is motivated to ban backups on live!!!)

    Det menas med att fuska. Ett av de stora problemen på Xbox var ju att folk ändrade i koderna på spelen för att få till sig fördelar när de sen spelade online.

    Inget direkt problem just nu på Xbox 360 men skulle fuskandet köra igång så kommer MS garanterat lägga mer fokus på att stänga av folk med flashning.

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    För mig som inte updaterar min box så ofta, är denna verision värd att flasha till eller ska jag vänta på nästa?

    Och nån som vet ifall det finns någon "compability list" för scenreleaser till iXtreme?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    sthlm
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Ska man vänta ett tag till eller bör man flasha till denna ? inte kul att slänga ut en femhundring varje vecka ..
    Vine, Vi, Fue

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    När jag i SamTool ska skapa ett iXtreme firmware står det att det min orig.bin firmware är baserad på MS25 vilket stämmer eftersom jag har en MS25 läsare. Dock så verkar iXtreme vara baserad på en MS28 firmware vilket är orsaken till min fundering. SamTool frågar om jag vill "Spoofa" min iXtreme firmware till MS25. Vad innebär detta? Någon som sitter inne med svaret? Jag har inget S-ATA kort som funkar till att flasha MS28 läsare så jag kanske är rökt i båda fallen?
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Nu så kanske dom äntligen kan börja jobba på Hitachi-FWn

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ufot Visa Inlägg
    När jag i SamTool ska skapa ett iXtreme firmware står det att det min orig.bin firmware är baserad på MS25 vilket stämmer eftersom jag har en MS25 läsare. Dock så verkar iXtreme vara baserad på en MS28 firmware vilket är orsaken till min fundering. SamTool frågar om jag vill "Spoofa" min iXtreme firmware till MS25. Vad innebär detta? Någon som sitter inne med svaret? Jag har inget S-ATA kort som funkar till att flasha MS28 läsare så jag kanske är rökt i båda fallen?
    Vilken planet är du ifrån? Alla firmwares till samsung är baserade på MS28 och det verkar inte hindrat dig från att flasha innan så de är inga problem eftersom din hårdvara är MS25 fortfarande... och spoofningen är till för att tidigare dashboarduppdatering gav error om det var fel drive/firmware..

    Men om man redan är bannad vilket ja antar eftersom du flashat innan finns det ingen fördel med att flasha om till ixtreme... mindre funktionalitet och fortfarande bannad mao..

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Denna mening hade räckt som svar -> "spoofningen är till för att tidigare dashboarduppdatering gav error om det var fel drive/firmware". Resten kändes aningen malplacerat och nej, jag är inte bannad från Live.
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Emh, om jag precis lagt in 1.0 och har en bootdiskett till detta, måste jag göra en ny, med extreme bootmaker igen?, hålla på med en sån där uppdatering av den dära filen för 1.2 eller? extremeDef eller vad den hette

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ufot Visa Inlägg
    Denna mening hade räckt som svar -> "spoofningen är till för att tidigare dashboarduppdatering gav error om det var fel drive/firmware". Resten kändes aningen malplacerat och nej, jag är inte bannad från Live.
    Sorry då, kändes som ett relevant svar med tanke på att du undrade om det gick att flasha "trots ms28 fw"... bara drev med ditt nick med planet kommentaren

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Hehe, det är lugnt det... Nickskämtet uppfattade jag visst inte... Det kanske beror på att jag jobbat 13 timmar idag... Funkade iaf fint att flasha spoofat som MS25... Synd bara att de flesta backuper inte är så värst stealthpatchade... Fick iaf igång NHL 2007...
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    Vilken planet är du ifrån? Alla firmwares till samsung är baserade på MS28 och det verkar inte hindrat dig från att flasha innan så de är inga problem eftersom din hårdvara är MS25 fortfarande... och spoofningen är till för att tidigare dashboarduppdatering gav error om det var fel drive/firmware..

    Men om man redan är bannad vilket ja antar eftersom du flashat innan finns det ingen fördel med att flasha om till ixtreme... mindre funktionalitet och fortfarande bannad mao..
    du får spoofa den med firmware toolbox. asenkelt

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    finns ingen sida som tar upp de spel och releaser som verkligen funkar på 1.2? Verkar ju som vissa som påstås vara 100% stealth inte funkar ändå....

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    du får dubbelkolla ,med xboxbackupcreator

  17. #17
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    finns ingen sida som tar upp de spel och releaser som verkligen funkar på 1.2? Verkar ju som vissa som påstås vara 100% stealth inte funkar ändå....
    Kolla denna sida http://www.abgx.net/filename/?ch=6

Liknande diskussioner

  1. Nytt samsung firmware, iXtreme 1.0
    By Vickan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 100
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 22:58
  2. ixtreme firmware + nforce4 chipset
    By dabro in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 14:40
  3. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 12:26
  4. Ändra NME360 1.2?
    By whad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 20:03
  5. Xtreme vs NME 1.2
    By Rastaman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 10:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •