Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 140

Diskussion: Guide: Hur man flashar en Samsung MS25/MS28

  1. #91
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Safir Visa Inlägg
    Jag gillar din guide, den verkar enkel och bra. Vet du vad man gör annorlunda i guiden för att skifta nyckel om man har läst ur en lite-on nyckel?
    ungefär det Pendragon skriver..

    1. läs ur nyckeln till lite-on.
    2. lägg in nyckeln i ixtreme 1.4 firmware för samsung med fw toolbox 4.8
    3. spoofa ixtreme 1.4 firmware för samsung till lite-on
    4. kör iprep och formatera usb minne mm.. så datorn kan boota up.. vilken firmware du väljer spelar ingen roll.
    5. ta sedan och kopiera din spoofade samsung firmware till usbminnet där MTKFlash.exe ligger, spara den som hacked.bin
    6. följ sedan flashing delen i min guide, men istället för att skriva iflash så skriver du detta: MTKFlash w /m /sata hacked.bin

    jag hoppas du fattar vad som görs och händer...

  2. #92
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Uppdatera firmware

    Hejsan, jag är lite ny här på forumet men jag ska nog få det att fungera Jag flashade min MS28 hos er och jag undrar om jag kan uppdatera min firmware på något sätt utan att lämna in den eftersom jag inte har ''backups' på min dator

  3. #93
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hawais Visa Inlägg
    Hejsan, jag är lite ny här på forumet men jag ska nog få det att fungera Jag flashade min MS28 hos er och jag undrar om jag kan uppdatera min firmware på något sätt utan att lämna in den eftersom jag inte har ''backups' på min dator
    ja du kan göra det själv, men du rekomenderas att lämna in den, vi vet vad vi gör och du är garanterad till att det fungerar när den kommer ut förutsatt att den fungerade när du kom in med den

    vill du göra det själv är det bara att ladda hem den mjukvaran som behövs och nya firmwaren, samt skaffar connectivity kit och opening tools så att du kan öppna upp och köra dvd spelaren i datorn... om du bara ska uppdatera din egna box är det billigare att komma in med den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #94
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Okej tack jag ska fundera lite men jag tror att jag köper ett connectivity kit och testar själv men om det strular lite så lämnar jag gärna in den

  5. #95
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Tänkte flasha om min gammel box med ms25á till helgen, men hittar inte rätt firmware på xbins. Hittade till min lite-on direkt, någon som vet vad det heter till samsung ms25? (ixtreme 1.51).

  6. #96
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    finns på piratbukten bland annat

    *Edit:*

    http://rapidshare.de/files/46200114/...ungle.rar.html vassego

    OBS: Samsung MS25 och MS28 använder samma firmware därför heter den bara "iX1.51 Samsung"
    Last edited by Swizzy; 2009-03-19 at 10:14.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #97
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Man tackar! Ser genast lite ljusare ut nu!

  8. #98
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Så där ja, då var sammyn flashad till 1.51. Bråkade hela kvällen i går med den i dos, utan framgång. Provade med jungleflasher i dag efter jobbet, poff klart tog max 5 minuter. Nu ska jag bara flasha om min lite-on så är man med på riktigt igen!

  9. #99
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jo, det är ju en gammal guide. var ju ett tag sen jag skrev den. men den fungerar

    JF underlättar ju mycket, räcker ju med att trycka på unlock och sen läsa, och skriva

  10. #100
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Inge fel på din guide, var tvungen å köra med activate disc i jf för att d skulle funka. Tackar för guiden iaf, den hjälpte mig tidigare

  11. #101
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Tjena,
    ska flasha kompisens Xbox360 i dagarna, och det sitter en samsung i den.
    Den är redan flashad med ixtreme v1.4 hos psxcare, men nu ska ixtreme v1.51 i den.

    Behövs orginal fw (fabriks-fw) för att flasha om den eller kan jag läsa ut den befintliga flashen (ixtreme 1.4) och fixa ixtreme 1.51 fw i firmtool?
    Själv flashade jag min samsung till ixtreme 1.51 i helgen, men jag hade sparat min xbox360 orginal fw (fabrik-fw) på floppy.
    Serienr ligger väl i fw som den redan är flashad med eller?
    Psxcare sparar väl inte orginal fw när dom flashar kundernas 360?

    Tack på förhand

  12. #102
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Tjena,
    ska flasha kompisens Xbox360 i dagarna, och det sitter en samsung i den.
    Den är redan flashad med ixtreme v1.4 hos psxcare, men nu ska ixtreme v1.51 i den.

    Behövs orginal fw (fabriks-fw) för att flasha om den eller kan jag läsa ut den befintliga flashen (ixtreme 1.4) och fixa ixtreme 1.51 fw i firmtool?
    Själv flashade jag min samsung till ixtreme 1.51 i helgen, men jag hade sparat min xbox360 orginal fw (fabrik-fw) på floppy.
    Serienr ligger väl i fw som den redan är flashad med eller?
    Psxcare sparar väl inte orginal fw när dom flashar kundernas 360?

    Tack på förhand
    du kan läsa ut den som redan är i den (ixtreme), original fw behövs inte, har själv en samsung och kan intyga är så är fallet.

  13. #103
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Nice,
    tack int21

    /360RFUN

  14. #104
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Psxcare sparar väl inte orginal fw när dom flashar kundernas 360?
    Jo det gör vi, i upp till ungefär ett år...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #105
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jo det gör vi, i upp till ungefär ett år...
    Vi sparar alla firmware, inget raderas så länge inte någon hårddisk krashar eller liknande. Ingen daglig backup körs på dessa filer iaf :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #106
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om ni stöter på problem med MTK Flash kan ni även använda DOSFlash, kommer skriva ihop en liten guide om detta senare kanske... jag använde mig av DOSFlash för att läsa och flasha mellan detta använde jag Jungleflasher då jag körde en liteonspoof uppgradering...

    OBS: jag har bara gjort detta en gång hittils, men tänkte det kunde vara värt att tala om för er hur jag gjorde
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #107
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Någon som e sugen på att uppdatera denna guide? Eller länka mig vidare till någon annan mer färsk guide?

  18. #108
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag ska skriva en guide för detta på min sida så småningom, då blir det en guide lik den som jag har gjort för Liteons (www.swizzy.se/New/guides.php för dom nya versionerna, dom är inte färdiga ännu)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #109
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    ahh nice nice! ska checka in där då

  20. #110
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det kommer dock ta ett tag innan jag har tid ork och lust till att göra färdigt den guiden... har utöver samsung guiden även en BenQ guide på g, samt hitachi guider, och lite andra bra att ha guider för folk som moddar sina maskiner...

    (bland annat int21's guide till att inte bli livebannad)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #111
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Tjo gott folk! Behöver er hjälp.. Försöker att flasha en M25 via jungleflasher.

    Går in i MTK Flash32. Men kan inte hitta någon drive. Bläddrar bland I/0 men den hittar ej driven där. Har ett VIA 6421 kort i datorn och kör Win Vista 64bit.

    Några tips?


  22. #112
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du installerat PortIO32? se även till att driven är igång, alltså den måste ha ström och vara inkopplad på SATA...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #113
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Fick det att fungera.. Dock inte i Windows 7. Gick inget vidare o installera PortIO32.

    Men la XP på en usb-sticka o boota från den så funkade det perfa.. Jösses vad lätt det är o flasha Samsung nu

  24. #114
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    försökte du både med den "automatiska" och den manuella installationen av PortIO32? jag skulle tippa på att PortIO32 är till för X86 versioner av windows endast (32-bitars)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #115
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Jepp tror också det är där flaskhalsen låg. Körde ju 64bitars innan så.. Men men körde på taktiken "skam den som ger sig" så fick ju till det till slut iaf

  26. #116
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ser att det var ett tag sen guiden skrevs. Länkarna funkar ju inte heller nå vidare.
    Tänkte iaf byta till en nya Ms28 och behöver ta ur nyckeln ur gammla sedan flasha nya med den nyckeln. Funkar jungleflasher till detta eller rekomenderar ni att göra som i guiden?
    ps. Ixtreme 1.6 är nyaste som är ute nu va?

  27. #117
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av nystro0m Visa Inlägg
    Ser att det var ett tag sen guiden skrevs. Länkarna funkar ju inte heller nå vidare.
    Tänkte iaf byta till en nya Ms28 och behöver ta ur nyckeln ur gammla sedan flasha nya med den nyckeln. Funkar jungleflasher till detta eller rekomenderar ni att göra som i guiden?
    ps. Ixtreme 1.6 är nyaste som är ute nu va?
    jag har en guide där länkarna fungerar.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...2&postcount=12

    enda skillnaden är att du läser ur firmwaren från din gamla och flashar den nya istället för att använda samma läsare.

  28. #118
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    provar din guide. Som jag sa så skall jag flasha min nya med den gamla nyckeln. Mellan vilka steg byter jag läsarna?
    Samt hur vet man om sitt modekort funkar med läsarn? Jag har en Asus P5GC MX-1333
    http://whitesindia.com/shoppe/images/P5GC-MX1333.jpg
    Tror du den funkar?

    Och är detta senaste Ixtreme för samsung?
    http://www.ixtreme.net/downloads/ixt...ware-t167.html

  29. #119
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nystro0m Visa Inlägg
    provar din guide. Som jag sa så skall jag flasha min nya med den gamla nyckeln. Mellan vilka steg byter jag läsarna?
    Samt hur vet man om sitt modekort funkar med läsarn? Jag har en Asus P5GC MX-1333
    http://whitesindia.com/shoppe/images/P5GC-MX1333.jpg
    Tror du den funkar?

    Och är detta senaste Ixtreme för samsung?
    http://www.ixtreme.net/downloads/ixt...ware-t167.html
    det vore bra om du länkade till en sida som visar vad du har för speicifikationer på moderkortet istället för en bild av moderkortet, en bild säger inte något alls om det

    här är en länk: http://usa.asus.com/Product.aspx?P_ID=PYvbfOokwxUzJky3

    det kan fungera, testa, annars köper du VIA SATA VT6421A PCI kort och monterar in

    vad gäller iXtreme länken så bör du inte lite på den där... lita istället på den som finns på min hemsida: http://www.swizzy.se/downloads.php

    *edit:*

    iXtreme 1.6 är den senaste som finns till Samsung, Benq, Liteon, Liteon 83850C

    iXtreme 1.51 är den senaste som finns till Hitachi
    Last edited by Swizzy; 2009-09-20 at 15:53.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #120
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av nystro0m Visa Inlägg
    provar din guide. Som jag sa så skall jag flasha min nya med den gamla nyckeln. Mellan vilka steg byter jag läsarna?
    innan du ska köra steget flashning.

    läsning: gammal läsare
    skrivning: ny läsare

Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur flashar man?
    By goggemaster in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-23, 10:48
  2. Hur gör man när man flashar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 17:44
  3. Hur vet man om det är samsung läsare??
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 15:18
  4. Hur flashar man?
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 16:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •