Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: En fråga...

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    En fråga...

    Hejsan!

    Har en fråga (som jag inte kunde hitta svaret på bland äldre trådar):

    Låt säga att jag lägger på ett sådant där custom firmware på min PSP, men sedan någon gång i framtiden vill ha den "normal" igen, d.v.s. lägga på original firmware från Sony. Är det då möjligt, eller har man sumpat PSP:n för evigt?!!

    Tack på förhand!

    Mvh,
    Mats

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan få den normal igen, men i vissa fall så kan det innebära att man inte kan nergradera igen så man förlorar möjligheten att köra open edition firmwares.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag skulle inte kalla det att sumpa PSP:t om man har en kustom firmware...
    Snarare tvärtom!

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kan få den normal igen, men i vissa fall så kan det innebära att man inte kan nergradera igen så man förlorar möjligheten att köra open edition firmwares.
    Okej, då vet jag det! Tackar!

    Och rawe: Du kan ha så rätt, jag var bara lite nyfiken! Är mycket grön inom området.

    /Mats

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av ml77 Visa Inlägg
    Okej, då vet jag det! Tackar!

    Och rawe: Du kan ha så rätt, jag var bara lite nyfiken! Är mycket grön inom området.

    /Mats
    Välkommen i Custom klubben eller 1.50 beroende på vad du i framtiden väljer
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Välkommen i Custom klubben eller 1.50 beroende på vad du i framtiden väljer
    Tycker nog allt att custom-klubben verkar vara ett lockande alternativ, så den får det nog bli!

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Välkommen min vän, välkommen.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ml77 Visa Inlägg
    Tycker nog allt att custom-klubben verkar vara ett lockande alternativ, så den får det nog bli!
    Med risk för att vara riktigt riktigt riktigt tjatig, så har jag en fråga till...

    Om man inte lägger på något custom firmware, utan kör med original-prylarna, vad kommer man INTE kunna göra med sin PSP (förutom då att köra backup-spel)?

    Alltså, vad gör ni med era custom-PSP:er (förutom just då spelbiten, som jag nog fått klart för mig vad som gäller)?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av ml77 Visa Inlägg
    Med risk för att vara riktigt riktigt riktigt tjatig, så har jag en fråga till...

    Om man inte lägger på något custom firmware, utan kör med original-prylarna, vad kommer man INTE kunna göra med sin PSP (förutom då att köra backup-spel)?

    Alltså, vad gör ni med era custom-PSP:er (förutom just då spelbiten, som jag nog fått klart för mig vad som gäller)?
    Om du kör ( Orginal Firmware *Urscch o Tviii ) så kan du:
    1. Spela orginalspel.
    2. Spela nedladdningsbara Demos från Sony från deras hemsida.
    3. Lyssna på musik o se på film om de läggs i rätt katalog *Filmer kan vara knepiga*
    5. Fjärrstyra din Ps3 och Surfa w.w.w

    Och kör du Custom kan du allt som ovan plus:
    6. Köra Isos och få plats med fler spel på ett minneskort som dessutom går snabbare o slipper ladda från en slö UMD skiva.
    7. Köra egenmeckade program ( GPS-Navigation, Remote styrning, Egna spel, etc.)
    8. Du kan koda egna applikationer som du kan ansluta egna tillbehör till som ovan nämt ( Gps navigation med GPS antenn )

    + Mycket mycket mer.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Om du kör ( Orginal Firmware *Urscch o Tviii ) så kan du:
    1. Spela orginalspel.
    2. Spela nedladdningsbara Demos från Sony från deras hemsida.
    3. Lyssna på musik o se på film om de läggs i rätt katalog *Filmer kan vara knepiga*
    5. Fjärrstyra din Ps3 och Surfa w.w.w

    Och kör du Custom kan du allt som ovan plus:
    6. Köra Isos och få plats med fler spel på ett minneskort som dessutom går snabbare o slipper ladda från en slö UMD skiva.
    7. Köra egenmeckade program ( GPS-Navigation, Remote styrning, Egna spel, etc.)
    8. Du kan koda egna applikationer som du kan ansluta egna tillbehör till som ovan nämt ( Gps navigation med GPS antenn )

    + Mycket mycket mer.
    Tack Pendragon, grymt svar! Nu känner jag mig inte så osäker längre. Förhoppningsvis ska jag nu inte behöva plåga er med mer frågor!

    Tack än en gång!

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av ml77 Visa Inlägg
    Tack Pendragon, grymt svar! Nu känner jag mig inte så osäker längre. Förhoppningsvis ska jag nu inte behöva plåga er med mer frågor!

    Tack än en gång!
    Du är så välkommen så
    En Custom PSP är precis som en vanlig men på naturliga stereoider som inte ger allt för många sidoeffekter *skratt*

    Kraftigare helt enkelt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. TVersity fråga
    By bull3n in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 18:37
  2. Fråga ang. ominstallation av Devhook
    By Lith in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 15:00
  3. har en fråga
    By simpsons_13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 08:38
  4. Fråga om bränning/spel
    By joensson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 17:54
  5. Neo 2.2 FRÅGA!
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 15:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •