Någon som vet hur man bränner Boot CDn på mac med Toast?
Någon som vet hur man bränner Boot CDn på mac med Toast?
Såvitt jag vet finns det bara 3st program
som som kan bränna boot cd'n.
Discjuggler (den första och den bästa Ison)
Nero &
Clone CD
Mitt råd är att spendera dom pengar det kostar och köpa en. Det är värt det.
Läs gärna igenom frågan innan du svarar, han vill bränna med *MAC*, inte med PC.
Antar att du har laddat hem boot-cd'n i bin/cue format, isf skaffar du fram ett program som klarar det. Eller så har du den i .ISO format, då bör Toast klara den fint (själv använder jag endast PC så jag vet inte)
Skulle det vara riktigt jobbigt och det hela slutar med coaster på coaster, rekommenderar jag att du laddar hem den till en pc-box.
Att köpa en vore bara löjligt - det enda man köper är en bränd skiva innehållandes just det du precis laddat hem, enda kruxet är att dom är nötterna tar kraftigt betalt för skivan.
Det Alucard skriver är helt korrekt att det inte går att bränna Boot-CD'n på Mac, utan av någon anledning endast med ett fåtal PC-program.
Och det finns många som hellre betalar ett par hundralappar för att få något färdigt som fungerar än spenderar flera timmar på att bråka med en PC och en cd-brännare.
Själv betalar jag hellre en bilmek hundratals kronor för att fixa bromsarna på min bil än att själv spendera ett par dagar med att lära mig hur man gör det själv - och riskera att göra en VÄLDIGT dyr plåt-coaster :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Nu är det gjort! Med en Performa 6400, Windowsemulator, Nero och en WinAspi från 1998. Det tar 30 minuter att starta Nero och ytterligare 30 minuter att indentifiera cdbrännaren (SCSI), men sedan är det bara bränna. Toppen - det tog bara 3 veckors meckande med emulatorn innan det var klart.
www.dccopyworld.com
or
www.megagames.com
SEGASEGASEGASEGASEGASEGASEGASEGA
//SEGA__FAnBoY
WAR is far too serious a thing to be left to the army...
EASY is the way down to the UNDERWORLD(PIRACY)...
Strength and Honour
Bookmarks