Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Jag behöver lite info om M3 lite perfect.

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17

    Question Jag behöver lite info om M3 lite perfect.

    Hejsan

    Jag har en del funderingar och frågor om M3 lite perfect.

    Stöder den, nes, snes, gb, gbc, ''gba'', ''nds'', pc engine, sega master system o.s.v

    Måste man flasha sin ds lite eller någonting, eller behövs det inte när man har M3 lite perfect?

    Stöder den homebrew, ds lite browser o.s.v?

    Kan man köra backups på den?

    Stöder den alla video format som t ex divx, xvid, avi, dvd o.s.v?

    Så som jag har uppfattat verkar den här M3 modellen vara den '' perfekta ''

    Nu vet jag iallafall fördelen med den här flashkortet, vad är nackdelen, är det någon speciell skillnad jämfört med de andra flashkorten?

    Jag skulle behöva all fakta och info i minsta detalj innan jag bestämmer mig för att välja M3 lite perfect.

    MVH

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    M3 lite perfect stöder allt som normalt stöds av denna typ av kort.

    Du behöver inte flasha din ds lite.

    Den stöder homebrews osv.

    Man kan köra backups.

    Din DS är nog inte kraftfull nog för att koda upp divx osv, och dess låga upplösning innebär i praktiken att man konverterar sina filmer till ett passande format, med anpassad upplösning och framerate. Då blir filerna små och smidiga med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Spelar alla flash samma format av filer? divx, avi, xvid o.s.v, M3 lite perfect borde klara av avi åtminstone?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Jag har fortfarande inte fått ett tydligt svar om M3 lite perfect stöder GBA och NDS för det stod inte på informationen, utan det stod alla emulatorer förutom GBA och NDS.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Endorphin Visa Inlägg
    Jag har fortfarande inte fått ett tydligt svar om M3 lite perfect stöder GBA och NDS för det stod inte på informationen, utan det stod alla emulatorer förutom GBA och NDS.
    Den kan emulera i stort sett allting. Jag har en M3 Perfect Lite, kan spela NES, GB, GBA SEGA, SMS, utan några program alls. Men om du vill spela SNES får du skaffa en emulator till just den konsollen (Nintendo DS). Klart det kör DS-spel också, jag har aldrig haft problem med att boota upp ett spel med min M3 Perfect Lite. Den klarar allting. Den klarar all sorts Homebrew också, den har allt och klarar allt. Köp, du kommer inte att bli besviken. Glöm inte att köpa till en Passcard 3 och en MicroSD 1 gig Kingstone.
    Wii - Wiikey.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Ok, schyst mannen.

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Som Hansi säger måste filmer konverteras. Det finns en guide till att konvertera filmer här

    När det gäller emulering, så funkar NES och GB för mej via game manager programmet. (observera att GB är svartvitt! men man kan välja olika färgscheman som när man kör gamla gb-spel på game boy color och advance)

    SMS fungerade däremot inte via game managern. Jag tog hem en SMS-emulator från ett annat ställe och den funkade dock.

    Som jag förstått är M3 Simplyn och andra slot 1 kort lättare att lägga in spel på.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Cyclo evolution + cyclo ds är bästa av bästa xD yay!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag hade en missnöjd kund idag, han körde cyclo ds med ett 2GB micro sd. Enligt kunden har cyclo ds inte stöd för FAT32, och när han kör "vanlig" FAT så kan han bara lägga in 512MB på kortet.

    Har inte tid att experimentera själv just nu, hinner knappt med ändå, men ni är nog flera här som kan bekräfta eller dementera detta åt mig.

    Jag bytte bara ut kortet mot en m3 perfect micro sd och hoppas att det fungerar bättre för kunden nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Vad menar du med FAT32 har glömt vad det var nu igen.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    istället för att skapa en ny tråd så lånar jag denna lite. jag undrar nämligen vad ni använder för emulator till att lira NES på DS med och hur bra den funkar? jag har googlat lite men det är lite svårt eftersom jag inte kan namnen på någon emulator, så det enda jag hittat är NESDS (duger inte åt mig, det klarar inte av Punch Out!) och en DS emu till PC...

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Jag börjar bli lite förvirrad, jag vill köpa mig en cyclo evolution + cyclo ds som man kan spela super nintendo på samt de andra emulatorerna, nu är mina frågor:

    Stöder cyclo evolution gba över 32-bit?

    Kan man lägga in 1gb minneskort i flashen?

    Stöder den super nintendo?

    Är det någon kvalitetsskillnad mellan cyclo och m3?

    Finns det någon nackdel med den här flashen?

Liknande diskussioner

  1. Multiplayerspel med polarna, behöver tips!
    By Chansey in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 23:02
  2. Héj jag behöver hjälp!!
    By wear in forum PC - spelfrågor
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 08:46
  3. Vad behöver jag?
    By barbalander in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 21:32
  4. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
    By QuBaR in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:31
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •