Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: PlayStation 3 Firmware Cracked...But It Isn't Worth It

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    PlayStation 3 Firmware Cracked...But It Isn't Worth It

    Hitta lite info: Källa http://www.psxextreme.com/ps3-news/1323.html

    Yes, you're reading the headline correctly, the PlayStation 3's firmware has been cracked. And what exploits can this bring? Well, the most notorious of them all, playing pirated games. But whoah, whoah, hold on there, skipper. You see, unlike the PSP where firmware updates didn't really offer too much, the PS3 is a completely different beast. The PS3's firmware has already given us gems like enhancing backwards compatibility and DVD upscaling. Likewise, new games will require a system to have the newest firmware installed in order to be booted (just like PSP games).

    But, the most pinning reasons why pirating PlayStation 3 games just isn't a good idea are simple. 1) A recordable Blu-Ray disc costs in the neighborhood of $40. 2) PlayStation 3 games will soon range between 20-40GBs in size and that's a lot to download, even for today's broadband connections. 3) Just like Microsoft, if you get caught with piracy, Sony will likely axe you (read: ban you) from the PlayStation Network. Don't succumb to the stupidity of piracy.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Läste att hacket gör hittills bara så att man kan boota spelen, inte spela dom, så ännu är det inte så mycket värt. Och som det är sagt, Blue-Ray skivor är dyra. Om hackarna hittade ett sätt att köra spel från PS3:ans hårddisk så skulle det vara mer intressant.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hypnosos Visa Inlägg
    Läste att hacket gör hittills bara så att man kan boota spelen, inte spela dom, så ännu är det inte så mycket värt. Och som det är sagt, Blue-Ray skivor är dyra. Om hackarna hittade ett sätt att köra spel från PS3:ans hårddisk så skulle det vara mer intressant.
    Sant! och en sak till, när spelen nu kommer ut som dom säger kommer att vara på 40-50 gig vilket jag inte tror på men man vet aldrig, så kan man ju lika gärna köpa just det spelet (om det är bra). Annars spela från HD vore bäst. Blueray är alldeles för dyrt och onödigt! visserligen kommer ju blueray skivorna att sjunka, det gör all media. Men bränare är och för dyrt.
    Man kan bara vänta och se!

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    19
    om en 6-8 månader så laddas det nog ps3 lir och spelas en hel del tippar jag på.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Knäckt firmware + en 500-1000GB disk monterad slår okunniga skribenter på internet vilken dag i veckan som helst.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Knäckt firmware + en 500-1000GB disk monterad slår okunniga skribenter på internet vilken dag i veckan som helst.
    hehe det där lät mycket bra om det gick ^^ då behövs då inga J Ä V L A Blue-ray skivor! HD-DVD skivor är fullt tillräkligt som lagrings skivor. kommer det ett spel som troligt skulle vara på 50 gig (vilket inte är troligt vad jag vet), och om det är bra så kommer nog jag att köpa det istället!, Själv förstår man inte vad dom skulle kunna mata in i en sådan stor disc, inte då ett spel i alla fall, så stort spel finns det inte. och då skulle dom nog få hålla på ett tag att göra det också i så fall. .... fast är det mycket videos och sådan så kan man nog mata in hur mycket som hällst.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    men finns ju inga spel som kommer på HD-DVD? Å varför skulle sony köra på konkurrenter, dessutom är ju inte lagringsutrymmet någon nackdel alls tycker jag...
    Metal Gear Solid IV är världens bästa spel.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Skulle det inte vara möjligt att hackers utvecklar emulerad firmware som till PSP då?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av BlueViper Visa Inlägg
    men finns ju inga spel som kommer på HD-DVD? Å varför skulle sony köra på konkurrenter, dessutom är ju inte lagringsutrymmet någon nackdel alls tycker jag...
    HD-DVD jag trode Ps3 bara hade Blu-Ray spelare och stöd för det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    En PS3 med buttfukkad firmware skulle mycket väl kunna köra kod som ligger lagrad på en extern hddvdläsare, t.ex. en xbox360 hddvd :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Nytt samsung firmware, iXtreme 1.0
    By Vickan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 100
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 22:58
  2. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 13:03
  3. Please insert a Playstation or Playstation 2 format disc
    By P0LLy in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 13:52
  4. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16
  5. Playstation 2 cracked!! NEO4
    By grendizer in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-07-26, 23:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •