Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Fel i bios

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Fel i bios

    Hej, Jag har ett Smartxx av någon typ, eller snarare min kompis har, och jag skulle lägga in avalanch(stavning) som dash istället för evox, men jag tror jag hade för gammalt bios. Så nu stängs bara boxen av när man väljer m8 i menyn.. Och jag måste komma åt med ftp för att byta tillbaka.. Behöver ju bara byta evox till evoxdash.. Hjälp vore tacksamt!

    /frias

    Glömde säga att jag gjorde en evox boot dvd och försökte starta genom smartxx och välja att den ska boota från cd. Men det funkade inte den bara hoppade till menyn igen.


    Jag fixade detta, men man måste trycka in eject för att starta smartxx så var det itne förut, hur fixar jag det?
    Last edited by frias; 2007-06-12 at 21:38.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns diverse settings för vilken bios som skall autostarta, kommer inte ihåg i huvudet hur det står i menyerna.

    Och om du inte hade fått igång din bootdisc så hade du kunnat använda "ed on a chip" som är en FTP server du kan få igång med hjälp av smartxx chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. La in fel bios i spider 1.1!!!!
    By el-rey in forum Spiderchip
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-07-27, 22:38
  2. Hjälp!! Har av misstag flashat fel bios på min 1.6 Xbox
    By DiXter in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-07-26, 23:25
  3. X-Ecuter 2 Lite version 2.6 + XBOX 1.6 + Fel Bios
    By skrikspya in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 23:46
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •