Tja!

jag har precis införskaffat mig en nätverksadapter, o bör ha de prylar som krävs för att få igång en ps2:a med en hdd (chippad ps2:a, nätverksadapter o ne IBM 40 gig), problemet e dock att det inte funkar!

Jag är ytterst novice då det gäller hur jag skall gå tillväga. Vad jag provat är att jag har laddat ner dms explorer, men när jag kör det blir skärmen SVART. Alttså, jag provade att sätta in en annan cd-r-skiva o samma problem kvarstod. När jag har en HDD i min ps2:a så kan jag inte boota mitt s.k. OS.

Jag har läst lite trådar o därmed förstått att jag måste konvertera min hdd till ett ps2-format (gjorde det i winhiip), men problemet kvarstår. Vad jag vill uppnå är att att kunna ha ett os på HDD:n. Har förstått att man kan kan boota från MC, men hur tusan lägger man in på MC (alla nämner ulaunch i sammanhanget, men jag tycker det e svårbegripligt)

Hursom, jag vill fortfarande kunna boota min cd-r:s så jag antar att jag måste fixa problemet med "den svarta skärmen". Men hur? Vad beror det på? Nätverksdelen är splitterny, vilket gör att felet inte bör ligga hos den + att jag provat att byta hårddisk, utan resultat? Vad göra?

Den som klarar av att lösa detta problem skall jag betrakta som en personlig hjälte