Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Laddningen har slutat att fungera

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21

    Angry Laddningen har slutat att fungera

    Är det någon mer än jag som laddningen har slutat att fungera för? Jag har kollat laddaren med en multimeter och den är ok! Kan det vara någon lödning i PSPn som har lossnat efter alla i och urdragningar av kabeln?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Nopps, jag har inget sådant problem alls.
    Skicka in på garanti eller "Worst Case" Köp en ny.

    Budgetalternativet är att köpa en externa PSP batteriladdare, Sony har en sådan o de finns att köpa från 300 kr o ned.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21
    Ja, köpa ny är alltid ett alternativ, men kanske inte det bästa! Det hör till saken att problemet uppstod i samband med en uppgradering av mjukvaran,från 3.03OE till 3.40OE , jag upptäckte problemet när jag fick larmet ( Batterikapacitet måste vara minst 75% ) för att uppdatera! Blev lite orolig att ett mycket smart virus hade blivit planterat i min PSP. Jag har för mig att batteriladdaren måste vara ansluten för att kunna uppgradera, har då någon lyckats göra ett virus som stänger av laddningsfunktionen så är ju uppgradering omöjlig! Troligen så är det bara ett oturligt sammanträffande!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av stvikt Visa Inlägg
    Ja, köpa ny är alltid ett alternativ, men kanske inte det bästa! Det hör till saken att problemet uppstod i samband med en uppgradering av mjukvaran,från 3.03OE till 3.40OE , jag upptäckte problemet när jag fick larmet ( Batterikapacitet måste vara minst 75% ) för att uppdatera! Blev lite orolig att ett mycket smart virus hade blivit planterat i min PSP. Jag har för mig att batteriladdaren måste vara ansluten för att kunna uppgradera, har då någon lyckats göra ett virus som stänger av laddningsfunktionen så är ju uppgradering omöjlig! Troligen så är det bara ett oturligt sammanträffande!
    Jag har väldigt svårt att tro att funktionen för laddning skulle upphöra då det är en hårdvarufunktion, inte mjukvaru.

    Du måste ju inte tillåta laddning av en PSP i en meny precis.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21
    Jag är inte så säker på det, i en laptop styrs laddfrekvensen med bioset!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 12:26
  2. jag har problem att få kontakt mellan min xbox och datorn.
    By lattmjolk1 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:50
  3. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59
  4. Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 20:45
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •